Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette päässeet eroon suolistossa jylläävästä hiivasienenstä?

Vierailija
28.05.2018 |

Ja miten olo muuttui? Minulla on jonkinlainen hiivaongelma. En voi yhtään juoda tai syödä.mutään sokeripitoista tai alapää kitisee, väsyttää ja turvottaa. Onko kokemuksia? Toki sokeria pitää välttää mutta onko muuta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatit alas.

Hiilarit ylläpitävät tulehdusreaktiota kehossa ja hiivakin tykkää hiilareista.

Vierailija
2/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niillä apteekin ilman reseptiä saatavilla hiivatulehdustablettilääkkeillä. Muutamia semmosia. Onks se joku diflucan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kans hiilarit pois. Samoin viljat.

Vierailija
4/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee hiiva noin kerran kuukaudessa. Raivostuttavaa!

Vierailija
5/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku luontaistuote on, käytettävä pari kk ennen kuin voi sanoa tehoaako.

Vierailija
6/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hiivasyndroilija, jolla KOKO elimistö menee päin sitä itseään aina hampaita ja mieltä myöten, kun hiiva jyllää. Kirjoitin sinulle jo pitkän pätkän, mutta palsta kadotti sen.

1) Diflucan, kun on paha oire. Itsellä ei auta muu suoliston hiivaan, testattu on.

2) Ei saa syödä lainkaan; viljat, sokerit, prosessoidut ruoat (niissä on viljoja, tärkkelystä tai sokeria), roskaruoka. Jos on paha oireilu, ei saa syödä myöskään hunajaa, agavea, tärkkelystä eikä tärkkelyspitoisia ruokia kuten banaani, mango, juurekset, palkokasvit. Perunat jättäisin pois ehdottomasti!

3) Saa syödä: kaikki lihat ja sisäelimet (tee marinadit itse ja suosi mahdollisimman puhdasta, koska ne sokerit ja viljat), kananmuna, merenelävät ja kala, kaikki vihreät kasvikset paitsi palkokasvit, munakoiso, kaikki sienet, mantelit, macadiamia-pähkinät, rusinat, tomaatti, melonit, sipulit, kaikki salaatit ja yrtit, kaikki öljyt ja balsamicot, ananas, rypäleet, päärynä, omena, kaalit, kaikki kivelliset hedelmät (myös taateli), kaikki sitrushedelmät, soija, kookos, sokerittomat mehukeitot ja syötävät (pahassa vaiheessa vältä myös glukoosisiirappia), laktoosittomat ja sokerittomat maitotuotteet (jätä pois, jos alkaa oireilu), tumma suklaa, raakakaakao, chian ja pellavansiemenet, juustot, paprika, kaikki mausteet, chilit, sokerittomat mehut (tuorepuristettu paras!).

4) Saa syödä kohtuudella, jos ei ole pahoja oireita; pähkinät, kikherneet ja pavut, hunaja ja agave, banaani, mango, glukoosia sisältävät tuotteet, lisättyä tärkkelystä sisältävät tuotteet, mahdollisimman luonnonmukaisista aineksista tehty valmisruoka.

Kannattaa syödä ainakin B12-vitamiinia, koska et saa sitä viljoista. Samoin D3, jos et syö kalaa säännöllisesti. Jos suolisto voi huonosti ja oireilu on nimenomaan koko kropassa, ei vaan alapäässä, Silicea-geeli on ehdoton must. Greipinsiemenuutetta ja valkosipulipillereitä voi testata kanssa, mutta parasta on, että tekee kaiken ruoan itse mahdollisimman puhtaana.

Illanistujaisiin sun muihin omat eväät mukaan.

Reseptejä voi hakea esim. ketoruokavalio, hiivaton ruokavalio, joissakin tapauksissa myös paleo.

Mitä minulle tapahtui, kun rupesin syömään hiivaa tuhoavasti: paino putosi melkein 30kg (en edes liikkunut!), näkö parani, iho kirkastui ja akne hävisi, PMS-katosi lähes kokonaan, selkäsäryt ja lihaskivut hävisivät, ahdistus ja masennus ja apatia hävisivät, aivosumu katosi, jatkuva hirvittävä väsymys ja veto poissa-olo hävisivät, tukka voi paremmin, hampaat voi paremmin, ientulehdukset hävisivät, pahanhajuinen hiki ei vaivaa enää eikä yletön hikoilu, vatsan turvotus katosi samoin ummetus ja jatkuva ripuli eivät ole vuoroin vieraissa, ihon kutina katosi, migreeni hävisi (aiemmin monta kertaa viikossa), hengenahdistus hävisi, menkat tasaantuivat ja lyhenivät, jatkuva jano ja tarve juosta vessassa hävisi, pahoinvointi ja huimaus hävisi.... Tässä ei ole edes kaikkea!

Vierailija
7/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevasta listasta unohtui vielä syötäviä, ei-syötäviä ja ehkä-syötäviä:

Saa syödä; avokado, pitahaja/lohikäärmehedelmä, ananaskirsikka, guava, viikuna, karambola, tofu, kirsikka, tattari (100%)

Ei saa syödä, jos paha oireilu ja oireilee herkästi; kurpitsat, granaattiomena ja passionhedelmä (koska siemenissä on paljon tärkkelystä)

Saa ehkä syödä, riippuen omasta oireiluherkkyydestä; juurekset paitsi peruna, granaattiomena, passionhedelmä

Alkoholi ja limut pois kanssa, samoin karkit.

Vierailija
8/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä vehnä- ja ruisjauhoja, takapäästä tulee valmistaa patonkia!

Vierailija
9/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläolevasta listasta unohtui vielä syötäviä, ei-syötäviä ja ehkä-syötäviä:

Saa syödä; avokado, pitahaja/lohikäärmehedelmä, ananaskirsikka, guava, viikuna, karambola, tofu, kirsikka, tattari (100%)

Ei saa syödä, jos paha oireilu ja oireilee herkästi; kurpitsat, granaattiomena ja passionhedelmä (koska siemenissä on paljon tärkkelystä)

Saa ehkä syödä, riippuen omasta oireiluherkkyydestä; juurekset paitsi peruna, granaattiomena, passionhedelmä

Alkoholi ja limut pois kanssa, samoin karkit.

Kiitos pitkästä vastauksesta😊

Vierailija
10/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja marjat! Niitä saa kanssa syödä niin paljon kuin jaksaa!

Vierailija
11/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasooda?

Vierailija
12/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli:

-sokeri, limu, kotimaiset viljat kauraa lukuunottamatta pois

-tärkkelystä melko vähän (peruna, riisi, pasta, leipä, puuro)

- hiivallinen leipä ei sovi lainkaan

- ei simaa tai hiivalla käytettyjä alkoholijuomia, itse asiassa en juonut alkoholia lainkaan

- makeutusaineet pois ja lisäaineet minimiin

- mahdollisimman tuoretta ja prosessoimatonta ruokaa

- paljon, paljon kasviksia

Lisäravinteista

- boulardii, hiivax, havitall, yleisvitamiinit, ihmisperäiset maitohappobakteerit, ruuansulatusentsyymit (plus perusteellinen pureskelu eikä juomaa ruuan kanssa)

Vierailija
13/13 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli:

-sokeri, limu, kotimaiset viljat kauraa lukuunottamatta pois

-tärkkelystä melko vähän (peruna, riisi, pasta, leipä, puuro)

- hiivallinen leipä ei sovi lainkaan

- ei simaa tai hiivalla käytettyjä alkoholijuomia, itse asiassa en juonut alkoholia lainkaan

- makeutusaineet pois ja lisäaineet minimiin

- mahdollisimman tuoretta ja prosessoimatonta ruokaa

- paljon, paljon kasviksia

Lisäravinteista

- boulardii, hiivax, havitall, yleisvitamiinit, ihmisperäiset maitohappobakteerit, ruuansulatusentsyymit (plus perusteellinen pureskelu eikä juomaa ruuan kanssa)

Eikä siis myöskään sipsiä, jätskiä, keksiä, leivonnaisia tms. vaikkei kaikkea erikseen lueteltu.