Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihloissa/naimisissa olevat, miksi ette pidä aina sormuksia?

Vierailija
28.05.2018 |

Olen miettinyt tätä aina välillä. Huomaan, että aika monikin (yleensä mies), ei pidä kovin usein sormusta sormessaan. Tai tuo on ehkä väärin sanottu, paremmin että heillä on usein ajanjaksoja jolloin eivät pidä sormusta. Miksi ette pidä sitä? Ymmärrän jos olette vaikka kirurgeja tai teette likaista työtä jossa sormus on tiellä ja voi mennä vaikka rikki. Mutta ihan perus toimistossa tai muussa "kevyessä" työssä olevat, miksi olette välillä ilman sormusta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei pidetä miehen kanssa ikinä sormuksia, eikä muita koruja. Ne ei ole meidän juttu.

Vierailija
2/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtelen. Otan sen aina yöksi pois, ja joskus unohdan aamulla laittaa sormeen.

-Nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sormuksen pois kun teen sellaista ruokaa, että kädet täytyy laittaa taikinaan. En sitten välttämättä muista laittaa sitä takaisin. Mies ei käytä sormusta, kun töissä on siihen tarttumisvaara.

Vierailija
4/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei pidä koruista, joten hän ei mielellään niitä käytä. Hän on luonteeltaan ja elämäntavaltaan aikamoinen minimalisti, mikä näkyy myös pukeutumisessa. Hän ei halua käyttää edes rannekelloa. Naimisissa on oltu vuodesta 95, eikä mies ole sormusta pitänyt kuin joskus alussa. Itse en vaihtanut nimeäni. Tällaisilla ulkoisilla asioilla ei ole mitään merkitystä minkään kannalta. Monet nimensä vaihtaneet ja sormuksia uskollisesti kantaneet tuttavat ovat tässä välissä ehtineet erota jo moneen kertaan. Itse pidän sormuksia lähinnä siksi, että muutenkin tykkään käyttää sormuksia, en siksi, että kokisin tarvetta viestiä ympäristööni olevani naimisissa.

Vierailija
5/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin käytän. En tykkää treenatessa käyttää mitään koruja mukaanlukien sormukset ja treenaan usein. Mieluummin jätän kotiin kuin kadotan salille. En tule laittaneeksi takaisin sormeen.

Vierailija
6/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä, koska iho ei kestä. Mies taas pitää koko ajan. Hän on jopa niin kiintynyt sormukseensa, että vaadittiin lähes uhkaamista, että sen sai viedä miehen sormesta suurennettavaksi 25 vuoden käytön jälkeen.

Vierailija
7/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä jossa en voi pitää sormusta.

Vierailija
8/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa ei saa pitää sormuksia enkä jaksa laittaa ja ottaa pois joka päivä.

Vierailija
9/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan sormuksen pois kun teen sellaista ruokaa, että kädet täytyy laittaa taikinaan. En sitten välttämättä muista laittaa sitä takaisin. Mies ei käytä sormusta, kun töissä on siihen tarttumisvaara.

Näin just, joskus multasissa pihahommissakin otan pois. Voi mennä päiviä, että muistan laittaa takasin.

Aluks sanoin miehelleni, että en välttämättä osaa pitää sormusta. Mies sano, että eipä haittaa.

Vierailija
10/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt yli 10 vuoteen. Se jäi, kun sormuksen käytöstä tuli ihottumaa. Nykyisin sormus ei edes mahtuisi. Mieskään ei pidä sormusta. Ei ole mikään ongelma meille eikä pitäisi olla ongelma muillekaan.

Vierailija
11/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen enkä pidä yleensä minkäänlaisia koruja.

Isompiin juhliin laitan koruja ja silloin laitan myös vihkisormukseni. Ihmeellistä kyllä naimisiin mennessäni halusin sormuksen, vaikken sitä sitten kauaa halunnutkaan pitää. Itselläni oli jonkinlainen selkäytimeen kirjoitettu tapa, että se kuuluu hankkia avioliittoon mentäessä. Aviomieheni puolestaan ei alunalkaenkaan halunnut sormusta ja se oli minulle ihan ok.

Ystäväni ja hänen miehensä eivät hankkieet sormuksia, koska eivät ole koruihmisiä kumpikaan.

Eli jos ihmisellä ei ole sormusta, se ei todellakaan tarkoita sitä, että olisi vapailla markkinoilla tai haluaisi näytellä vapaa ja pokata muita.

Vierailija
12/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei edes ole kuin kihlasormus. Tuntui typerältä haaskata rahaa vihkisormukseen. Kihlasormusta pidin aika paljon, mutta kerran kaaduin kalliolla ja sormeni murtui, onneksi tajusin napata sormuksen nopeasti pois ennen kuin sormi turposi niin ettei sitä olisi saanut muuta kuin leikkaamalla. Sormi jäi tuosta onnettomuudesta paksummaksi enkä ole jaksanut käydä suurennuttamassa sormusta.

Muistan kyllä muutenkin olevani naimisissa ja muille se ei kuulu.

Vierailija
13/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan joku yliherkkyys kaikelle ihoon koskevalle. En oikeastaan koskaan pidä mitään koruja (paitsi juhlissa) ja vaatteetkaan ei saa olla liian tyköistuvia, en vaan tykkää. Aurinkolasejakaan en osaa käyttää, enkä rannekelloa. Silmälasien kanssa olisin varmasti aivan pulassa jos sellaisia joutuisin käyttämään.

Hassua sikäli, että joskus nuorena pidin aina jotain koruja tai vähintään sitä rannekelloa, oli alaston olo ilman. Pariin vuosikymmeneen en ole sietänyt mitään noista.

Sormukset sijaitsevat korurasiassa, pienessä sydämenmuotoisessa rasiassaan.

Mies pitää omaa sormustaan aina. Ei ikinä ota sitä pois, ei kyllä varmaan saiskaan sitä enää pois.

Vierailija
14/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niveltulehdusta. Sormia turvottaa ja sormukset puristaa liikaa.

Vierailija
15/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää aina paitsi treenatessa, mä en ikinä. Mun sormet turpoilee miten sattuu ja sormusta ei saa lainkaan välillä irti sormesta. Parempi olla kokonaan ilman.

Vierailija
16/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei pidä koska tekee joko keittiöllä kokin hommia tai tekee hierojan töitä. Molemmissa töissä sormus haittaa joten se on nätisti kotona. Laittaa sen kyllä mielellään vapaapäivinä takaisin. Omassa toimistotyössäni nuo eivät häiritse.

N42

Vierailija
17/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei pidä sormusta, koska ei tykkää käyttää sellaisia muutenkaan. Itse pidän muutoin aina, mutta erään naispuolisen ystäväni luo mennessä otan sen pois. Huoh, kuulostaa mielipuoliselta... Kaveri on muutoin ihana, mutta erittäin mustasukkainen, eikä pidä miehestäni, tai siis lähinnä ei pidä siitä, että minulla ylipäätään on mies. Skitsosi ennen häitä niin järkyttävästi, että nykyään en pahemmin puhu perheasioistani hänelle, muutoin on kyllä hauskat jutut kaikista muista aiheista. Ja ihan ollaan yli kolmikymppisiä ihmisiä, tämmöinen outo kuvio vain päällä.

Vierailija
18/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen paljon käsilläni, ammatiltani olen itse asiassa kultaseppä ja sormukset itse tehty, mutta töitä tehdessä koru vain kuluisi todella nopeasti pilalle. Samoin kotona tulee esim. leivottua, tehtyä käsitöitä yms. jolloin sormus on tiellä. Suhteessa ei mitään vikaa, vaikka pidänkin sormusta samoin kuin muitakin korujani eli kun lähden ulos muualle kuin töihin (eli kauppaan, kävelylle, kyläilemään...). Eipä se koru tai sen puute sitä muuta, että naimisissa olen ja onnellisesti. Olen vain huono pitämään koruja kotona tai työskennellessä. :)

N31

Vierailija
19/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä miehelläni oli patti siinä vasemmassa nimettömässä, joten ei käyttänyt sormustaan. Minulla on taas sellainen työ, ettei siinä voinut pitää. 

Nyt sitten elän parisuhteessa, missä emme mielestämme tarvitse sormuksia, ainakaan vielä. Jos sitten joskus..

Vierailija
20/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on mies, joka pitää sormusta, että varmasti kaikki näkee että hän on varattu mies... 🙄

Oma sormukseni ei raskauden jälkeen enää mahtunut sormeen ja uutta ei ole vielä ostettu. Entinen oli perus rinkula, mies sanoi että saan vähän paremman sitten kun on varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi