Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihloissa/naimisissa olevat, miksi ette pidä aina sormuksia?

Vierailija
28.05.2018 |

Olen miettinyt tätä aina välillä. Huomaan, että aika monikin (yleensä mies), ei pidä kovin usein sormusta sormessaan. Tai tuo on ehkä väärin sanottu, paremmin että heillä on usein ajanjaksoja jolloin eivät pidä sormusta. Miksi ette pidä sitä? Ymmärrän jos olette vaikka kirurgeja tai teette likaista työtä jossa sormus on tiellä ja voi mennä vaikka rikki. Mutta ihan perus toimistossa tai muussa "kevyessä" työssä olevat, miksi olette välillä ilman sormusta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valkokultaa ja ne sisältää jotakin nikkelin kaltaista sukulaista, joten en voi pitää. Tätä faktaa en ostaessa tiennyt. Mutta en tunne olevani yhtään vähempää naimisissa, vaikka sormukset onkin kaapissa.

Vierailija
22/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana en pitänyt sormuksia kun sormet turposivat. Taisi mennä aika kauan ennen kuin muistin laittaa takaisin. Leipoessa otan myös ne pois ja sitten unohtuvat keittiön kaappiin tai vessan hyllylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä unohdan sen himaan. Salilla en voi käyttää sitä, se naarmuuntuu. Ruokaa laittaessa en käytä sitä koskaan. Uidessa pelkään, että se irtoaa ja vajoaa meren pohjaan, sormus on sen verran väljä.

Noin yleensä korut on mulle kokonaisuus: korvikset, kaulaketju, ranneketju ja sormus. Laitan ne töihin, ulos tai juhliin mennessä, jolloin lähes aina sormuskin tulee laitettua. Kotona tai mökillä riisun aina ensimmäisenä kaikki korut pois, myös sormuksen. Eli mulle sormuksen käyttämättömyys ei sisällä mitään erillistä syytä, se on vain käytännön mukanaan tuoma juttu.

Vierailija
24/24 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hukannut jo kaksi sormusta, kolmatta ei varmaankaan kannata ostaa. Sekin hukkuisi ihan varmasti. Me kummatkin ollaan myös ammateissa, joissa koruja ei tulisi hygieniasyistä käyttää. Mullakin sormuksien käyttö jäänyt vähemmälle viime aikoina. Teen usein ruokaa, ja siinäkään ei sormusta suositella käytettäväksi, varsinkin kun sain 2,5v. sitten ESBL-infektion reissusta. Tosin siis olin kantaja, ja nyt riskitietokin on purettu, mutta sen tiedon jälkeen kiinnitin erityistä huomiota käsihygieniaan. Lisäksi tulee pestyä usein lapsen kakkapyllyä, sekään ei varmaan ole erityisen hygienistä sormukset sormessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän