Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostetaan pojalle valmistujaislahjaksi uudet lenkkarit :)

Vierailija
28.05.2018 |

Saa sitten laittaa siistit kengät koulun päättäjäisiin.

Juhlat jää kyllä tällä kertaa väliin kun ollaan työttömiä.

Kesäkuussa lähetään sitten yhessä tallinan risteilylle koko perhe niin juhlitaan sit laivalla!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ootte kuitenkin miettineet muistamista ja juhlimista, vaikka olette rahattomia. Antakaa sen pojan nyt sitten edes itse valita kenkänsä.

Vierailija
2/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lahja sellainen on, joka pitäisi muutenkin ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat parhaita lahjoja. Menevät käyttöön eivätkä jää nurkkiin pölyttymään viemään kallista asuintilaa.

Vierailija
4/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat parhaita lahjoja. Menevät käyttöön eivätkä jää nurkkiin pölyttymään viemään kallista asuintilaa.

Joo joo, mutta ei ne mitään lahjoja ole. 

Vierailija
5/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän nuo juhlat kovin montaa vuotta tiedossa ollutkaan, että olisi voinut säästää...

Vierailija
6/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on JÄRKILAHJA.

Vierailija
7/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lapsi jäänyt ilman kenkiä jos ei olisi valmistunut?

Ap kiittää ja on tyytyväinen kun mies/vaimo ostaa lahjaksi uuden tiskiharjan?

Vierailija
8/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuuko Ala-asteella, yläasteelta, amiksesta, lukiosta, yliopistosta vai ammattikorkeasta? Vai kenties rippikoulusta? Kolmen ensimmäisen kohdalla lenkkarit ymmärrän. Ja ehkä jopa riparin. Ei noista kouluista valmistumisessa ole mitään juhlimista muutenkaan

Vierailija
9/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä käy kyllä kaverilla harvinaisen hyvä tuuri, kun saa lenkkarit valmistujaislahjaksi! Lahjan luonteesta päätellen valmistuu varmaan tarhasta tai esikoulusta?

Vierailija
10/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täälläpäin ei oo ollu tapana antaa mitäön lahjoja peruskoulusta valmistumisen johdosta ja jos kyseessä ammattikoulu/lukio, nii lapsi om täysi-ikäinen ei sille pidä enää mitään ostaa

11/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottu ja mieluinen lahja, joka tulee käyttöön.

Me ollaan ostettu lahjansaajan toiveesta mm. rinkka, makuupussi, vaelluskengät ym. lahjaksi.

Vierailija
12/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vanhempien kannalta. Mun äiti antoi aina meille vaatteita ja vain vaatteita (ihan tavallisia, ei edes vähän tyyriimpiä) jouluna ja synttäreillä, myös silloin kun olimme taaperoita. En osaa vielä viiskymppisenäkään suhtautua lahjoihin luontevasti. En halua lahjoja. Jos joku sanoo antavansa lahjan, joudun paniikkiin, kun koen mielessäni taas sen saman pettymyksen tunteen kuin lapsena. Minun on myös vaikea antaa lahjoja, niiden kun pitäisi olla hyödyllisiä (=äidin ääni päässäni), mutta tuottaa saajalleen iloa (=oma ajatukseni lahjasta).

Vierailija
13/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täälläpäin ei oo ollu tapana antaa mitäön lahjoja peruskoulusta valmistumisen johdosta ja jos kyseessä ammattikoulu/lukio, nii lapsi om täysi-ikäinen ei sille pidä enää mitään ostaa

Lapselle ostetaan kaikki, mitä lapsi tarvitsee niin kauan kunnes kasvatustyö on saatettu loppuun, eli lapsi on kykenevä itse hankkimaan rahansa.

Vierailija
14/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottu ja mieluinen lahja, joka tulee käyttöön.

Me ollaan ostettu lahjansaajan toiveesta mm. rinkka, makuupussi, vaelluskengät ym. lahjaksi.

Rinkka, makuupussi ja vaelluskengät eivät ole asioita, jotka pitäisi muutenkin ostaa. Lenkkarit lapsella on.

Vierailija
15/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vanhempien kannalta. Mun äiti antoi aina meille vaatteita ja vain vaatteita (ihan tavallisia, ei edes vähän tyyriimpiä) jouluna ja synttäreillä, myös silloin kun olimme taaperoita. En osaa vielä viiskymppisenäkään suhtautua lahjoihin luontevasti. En halua lahjoja. Jos joku sanoo antavansa lahjan, joudun paniikkiin, kun koen mielessäni taas sen saman pettymyksen tunteen kuin lapsena. Minun on myös vaikea antaa lahjoja, niiden kun pitäisi olla hyödyllisiä (=äidin ääni päässäni), mutta tuottaa saajalleen iloa (=oma ajatukseni lahjasta).

Minä taas muistan miten onnellinen olin, kun sain parikymppisenä lahjaksi talvitakin. Ei minulla silloin ollut mikään merkkipäivää edes, mutta syntymäpäivälahjoja tai joululahjoja ei ollut tapana ostaa, joten lahja kelpasi muunakin päivänä. Itselleni se oli iso raha.

Vierailija
16/16 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas muistan miten onnellinen olin, kun sain parikymppisenä lahjaksi talvitakin. Ei minulla silloin ollut mikään merkkipäivää edes, mutta syntymäpäivälahjoja tai joululahjoja ei ollut tapana ostaa, joten lahja kelpasi muunakin päivänä. Itselleni se oli iso raha.

Parikymppiselle vaate on ok, pikkupennulle ainoina lahjoina ei.

Itse jos ostan vaatteen lahjaksi lapselle, hankin jonkun sellaisen, mitä normisti en ostaisi. En osta normaalisti esim. merkkivaatteita, joululahjaksi voin ostaa. Tai joku kalliimpi pusero, joka tavis ostona ylittäisi kipurajan.