Ostaako vanhemmat vai kummit rippiristin?
Kommentit (14)
Minä sain rippilahjaksi yhteensä kuusi ristiä. Vanhemmiltani sen jonka toivoinkin, kolmelta kummilta kultakin yllätyksenä aika ruman ja ei-ollenkaan-minun-tyylisen ja sitten vielä kahdelta muulta sukulaiselta ristin, heiltäkin pyytämättä ja yllätyksenä. En käyttänyt koskaan yhtään niistä kuudesta rististä.
Sain kolme ristiä. En käytä ikinä.
Haaskattua rahaa.
Kuka nykyään käyttää enää jotain rippiristiä?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3182535/pidatko-rippiristiasi-vai
tossa ketju sivuten aihetta
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä tee oikeasti yhtään mitään, joten en laittaisi siihen penniäkään rahaa.
T. Kolmen teinin äiti
Meillä tämän päättää rippilapsi, ei äiti.
Käytän päivittäin.
Sillä on merkistystä sekä ristinä, että muistona antajastaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytän päivittäin.
Sillä on merkistystä sekä ristinä, että muistona antajastaan.
Mutta sinä olet joku nelkyt vuotias. Ei nykyajan teinit niitä käytä.
Meillä on aina jyvitetty rippiristin ostaminen sylikummille, ja me ostamme rippiristin lapsille, joidenka sylikummeja jompi kumpi meistä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän päivittäin.
Sillä on merkistystä sekä ristinä, että muistona antajastaan.Mutta sinä olet joku nelkyt vuotias. Ei nykyajan teinit niitä käytä.
Sinäkö sen päätät? Vai saavatko kuitenkin valita itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän päivittäin.
Sillä on merkistystä sekä ristinä, että muistona antajastaan.Mutta sinä olet joku nelkyt vuotias. Ei nykyajan teinit niitä käytä.
Sinäkö sen päätät? Vai saavatko kuitenkin valita itse?
Joo minä päätän ja määrään nämä asiat kaikkien Suomen teinien puolesta. Sinäpä se ärhäkästi minulle vastasit, taisi kommenttini osua johonkin kipeään kohtaan sinussa.
Kommentoin vain yleistä havaintoani, että vanhemmilla sukupolvilla (esim. nykyhetken nelikymppiset) on tapana käyttää ristejä, mutta nykyhetken teineillä ei enää ole tällaista tapaa kovin yleisesti.
Mun tytär sai 2012 kummitädiltään kauniin siron hopeisen rippiristin kaulaketjuineen. Käytti sitä niin paljon, että alkuperäinen ketjukin katkesi käytössä, jouduttiin hankkimaan uusi ketju siihen.
Olen 50, enkä ole ikinä käyttänyt niitä ristejä. Kuten ei muutkaan ikäiseni.
Tosi kiva saada lahjaksi arvokas koru, jolla ei ole käyttöä.
Niitä ei kannata antaa kuin uskiksille.
Antakaa mieluummin jotain hyödyllistä
Ripari käydään, jotta saadaan kirkkohäät ja kummioikeus. Ja riparilla on kivaa.
Meidän suvussa isovanhemmat perinteisesti ostaa.
Ei sillä tee oikeasti yhtään mitään, joten en laittaisi siihen penniäkään rahaa.
T. Kolmen teinin äiti