Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on mielestäsi produktiivisempaa?

Vierailija
27.05.2018 |

Kysymys otsikossa

Kumpi on mielestäsi produktiivisempaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv siinä mielessä että ulkomaisia ohjelmia katsomalla oppii kieliä. Harvemmin pitää edes tekstityksiä päällä kun katson ohjelmia. Toki videpeleissäkin oppii kieltä, mutta tietyssä genreissä se kieli voi olla rajoittunutta ja keskittynyt johonkin tiettyyn alueeseen (esim sota, autoilu), televisiossa näkee käsittääkseni enemmän dialogiaa, jolloin tulee sitä normaalia kieltä kuultua ja dokumenteista yms kuulee spesifimpää sanastoa.

Videopelit taas ovat mielestäni yleisesti ottaen kehittäviä. Esimerkiksi ongelmanratkaisua kehittävää

Vierailija
2/26 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopelien pelaaminen on perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että fiktio voi parhaimmillaan auttaa ymmärtämään muita ihmisiä, maailmaa ja omia tunteita. Videopelit puolestaan voivat opettaa esim. motoriikkaa, ongelmanratkaisutaitoja ja ryhmätyöskentelyä. Et kumpi nyt vaan sattuu tuntumaan hyödyllisemmältä.

Vierailija
4/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon, että fiktio voi parhaimmillaan auttaa ymmärtämään muita ihmisiä, maailmaa ja omia tunteita. Videopelit puolestaan voivat opettaa esim. motoriikkaa, ongelmanratkaisutaitoja ja ryhmätyöskentelyä. Et kumpi nyt vaan sattuu tuntumaan hyödyllisemmältä.

Tarkoitatko nyt fiktiota telkkariohjelmissa vai fiktiota videopeleissä. Molemmissa medioissa käytetään hyvin voimakkaasti tarinankerrontaa.

Vierailija
5/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
6/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Television katsominen on yleensä hyvin passiivista.

Pelaaminen sen sijaan vaati tarkkaa keskittymistä, ja siinä voi itse osallistua pelin tapahtumiin.

Siinä mielessä itse ainakin pidän pelaamista parempana tekemisenä, kuin television tuijottamista.

Vierailija
7/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkaria katselemalla voi oppia asioita ja avartaa maailmankuvaansa - kunhan valitsee oikeita ohjelmia.

Vierailija
8/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vertailla noin, riippuu ihan täysin mitä sieltä tv:stä katsellaan tai millaista peliä pelataan.

Vierailija
9/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko olemassa mitään aivottomampaa kuin tv?

jopa tämä av palsta on parempi juttu.

Vierailija
11/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut jos oikeesti katsoo sieltä tv:stä tiededokumentteja, uutisia yms. eikä pelkkää hömppää? Onhan niitä toki opetuspelejäkin mutta enpä usko että aikuiset niihin koskee.

Vierailija
12/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiededokumentit, luonto-ohjelmat, uutiset ja muut ajankohtaisohjelmat, historialliset sarjat ym. ovat kyllä kehittävämpiä kuin jotkut räiskintäpelit.

Vierailija
13/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tv:n katsominen, koska sieltä tulee mielenkiintoisia luonto- ja asiaohjelmia.

Tämäkin katoaa jonnekin...

Vierailija
14/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelaa itse, mutta luulisin sen olevan hyödyllisempää. Tv:n katsominen on tosi passiivista toimintaa ja ei varmaan tee aivoille hyvää. Toki siinä samalla voi jotain oppiakin ja riippuu siitäkin mitä katsoo. Pelaaminen taas on aktiivista toimintaa, jossa pitää itse miettiä. Tv:tä katsoessa ollaan usein vain passiivisia seuraajia.

Vierailija
15/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/26 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija