Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40v ja vinot kamalat hampaat

Vierailija
27.05.2018 |

En ymmärrä, iän myötä hampaat on mennyt enemmän ja enemmän vinoon. Katsoin äsken yhtä uutta valokuvaa ja mietin, että mun ei tosiaankaan pitäisi enää nauraa tai hymyillä. Ihan kamalan näköistä! Vertasin viime kesän kuviin ja hampaat on entistäkin pahemmat. Pitääkö mun mennä oikomishoitoon? Jotenkin sekin on noloa, koska en haluaisi vaikuttaa niin turhamaiselta. Kuitenkin suututtaa, kun näen kuvista miltä näytän oikeasti. Peilistä ei huomaa asiaa samalla tavalla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tässä iässä oikonut hampaita?

Vierailija
2/8 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oioin hampaani 50-kymppisenä, puolitoista vuotta kesti.   Nykyään voi oikoa sellaisilla "raudoilla" jotka ovat suun sisäpuolella eivätkä siis näy.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, iän myötä hampaat on mennyt enemmän ja enemmän vinoon. Katsoin äsken yhtä uutta valokuvaa ja mietin, että mun ei tosiaankaan pitäisi enää nauraa tai hymyillä. Ihan kamalan näköistä! Vertasin viime kesän kuviin ja hampaat on entistäkin pahemmat. Pitääkö mun mennä oikomishoitoon? Jotenkin sekin on noloa, koska en haluaisi vaikuttaa niin turhamaiselta. Kuitenkin suututtaa, kun näen kuvista miltä näytän oikeasti. Peilistä ei huomaa asiaa samalla tavalla.

Totta kai voit oikoa ne vielä - ja nykyään on tosiaan paljon huomaamattomampia vaihtoehtoja kuin perinteiset "raudat". Jos en olisi oikonut omiani opiskeluaikoina, tekisin sen viimeistään nyt kolmevitosena.

Vierailija
4/8 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne oikoa vanhempana, mutta tonneja pitää olla tilillä tosi monta...

Vierailija
5/8 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ap:n kanssa pohtinut. Kuten 4 sanoi, homma on ilmeisen kallista. Eräs tuttava kertoi oikomisen maksaneen viitisen tonnia. Kertokaahan oikomishoidon läpi käyneet mitä tuli maksamaan.

Vierailija
6/8 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaani oiottiin vuosi sitten. Olen yli 50v. Kesti vuoden ja kokonaishinta noin 5000e. Olen kyllä tosi tyytyväinen!

Valkoiset braketit eivät juuri näkyneet. Kaikki meni uskomattoman hyvin.

Vähän tehtiin kompromissia tavoitteissa niin pääsin vuodella.

Vierailija
7/8 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33-vuotias ja pari kuukautta sitten otettiin raudat pois. Prosessi kesti noin 1,5 vuotta ja on tähän mennessä maksanut noin 3000 euroa. Tarkistuskäynneillä pitää vielä käydä noin parin kuukauden välein ja myöhemmin 6 kk välein, eli vähän lisää rahaa siihen vielä menee. Viimeinen tarkistuskäynti on muistaakseni 2 vuoden päästä.

Itse raudat maksoi noin 1000 e (ylä ja ala) ja sitten jokainen käynti on maksanut noin 150 e (joskus vähemmän, joskus enemmän riippuen siitä, mitä on tehty).

Vaikka kokonaiskustannus on suuri, ei se ole tuntunut niin pahalta, kun koko summaa ei kuitenkaan ole tarvinnut maksaa kerralla. Prosessi oli vaivan ja rahan väärti ainakin minulle. Tuntuu kivalta nähdä peilistä suoremmat hampaat. ”Täydelliset” (Hollywood-hampaat) ne eivät kuitenkaan ole, koska oikomishoidossa omat hampaat säilyvät. Se kannattaa muistaa.

Vierailija
8/8 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oioin hampaani 50-kymppisenä, puolitoista vuotta kesti.   Nykyään voi oikoa sellaisilla "raudoilla" jotka ovat suun sisäpuolella eivätkä siis näy.  

Ei kai suun ulkopuolisilla raudoilla hampaita voi oikoa. Ainahan ne on suussa, siellä sisäpuolella. Eipä nenässä kiinni oleva oikoja hampaita oio. Ehkä joku öisin pidettävä vetokisko niskan takana voi olla suun ulkopuolella mut on siellä suussa silti jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi