Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos eroamme, saako työssäkäyvä mies lasten huoltajuuden, koska minä opiskelen?

Vierailija
27.05.2018 |

Kysymys tuli jo otsikossa. Meillä on pitkään mennyt huonosti, mutta aloittaessani opinnot välimme tulehtuivat täysin ja ero näyttää ainoalta järkevältä vaihtoehdolta. Todennäköisesti mies vaatii lapsia itselleen välttääkseen elatusmaksut tai muuten vain ilkeilläkseen. Mietin nyt, että saako mies lasten lähihuoltajuuden, koska hän on vakituisessa työssä ja hyvätuloinen. Opintoni kestävät vielä pari vuotta. Miehellä on taloudellisesti paremmat edellytykset huolehtia lapsista, mutta käytännössä minä olen huolehtinut kaikki lasten asiat. Miestä ei siis ole kiinnostanut lasten lääkärit, koulu- tai päiväkotiasiat tai kaverisuhteet. Hän myös ennemmin makaa sohvalla kuin auttaisi lapsia läksyissä tai huolehtisi heidät nukkumaan. Esimerkiksi toisella lapsella on krooninen sairaus eikä mies edes tiedä lapsen lääkärin nimeä. Toisaalta en voi todistaa, että mies ei huolehdi kunnolla lapsistaan tai ole todellisuudessa lainkaan kiinnostunut heidän asioistaan.

Eli miten tämä nyt menee?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Teillä jatkuu yhteishuoltajuus. Lastenvalvojalla sovitte tapaamiset ja elatusmaksu asiat.

Vierailija
2/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhteishuoltajuus jos ei toinen vaadi yksinhuoltajuutta, ja sitäkään ei myönnetä ilman persatetta, miksi olisit huono vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te molemmat saatte pitää lastenne huoltajuuden.

Vierailija
4/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti se vanhemmista jolla on parempi elatuskyky saattaisi valikoitua lähivanhemmaksi. Mutta toisessa vaakakupissa on sitten se hoitaisiko hän asioita tosissaan.

Vierailija
5/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä en saanut yksinhuoltajuutta vaikka mieskin sitä halusi. Hän muutti toiselle paikkakunnalle ja asiat jäivät jokatapuksessa minun vastuulleni. Hän sen itse otti esillekin lastenvalvojalla, yllätyin itsekin, sillä oletin hänen automaattisesti haluavan pitää yhteishuoltajuuden. Lastenvalvoja ei tähän suostunut.