Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia juuri minä olen se, joka saa usein kohtuutonta ulkonäköarvostelua osakseen?

Vierailija
27.05.2018 |

Enkä nyt väitä olevani maailman ainoa nainen jota arvostellaan, pointti siis on että yleensä olen juuri se porukan ainoa tapaus jolle voidaan sanoa oikeastaan mitä vain. En ole lihava, enkä laiha, olen normaalipainoinen, vartalo mallia tiimalasi ja kasvot noh, omasta mielestäni aika tavalliset, mutta jotkut on kuvanneet niitä persoonallisen näköiseksi, en tiedä tarkottaako se hyvää vai pahaa, veikkaan jälkimmäistä. En osaa sanoa itsestäni olenko kaunis, se on aika vaikea käsite. Mutta itse asiaan, monet kerrat on tullu todistettua että vaikka porukassa olisi oikeasti ylipainoisia tai todella laihoja tapauksia, niin se olen minä johon se sanallinen hyökkäys yleensä kohdistetaan. Saatetaan mainita joistain ihan mitättömän pienistä asioista, kuten finnistä leuassa tms. Jos on lihonut tai laihtunut muutaman kilon, siitäkin voidaan mainita.
Tiedän etten saa tätä edes kuulostamaan siltä etten itse haukkuisi muunlaisia ihmisiä, vaikka se ei tosiaan ole pointtini, mutta en osaa tätä muutenkaan ilmaista mainitsematta ylipainoisia tai äärimmäisen hoikkia naisia lähipiirissäni, jotka ei joudu tälläisen samanlaisen kohtelun uhriksi. En myöskään tarkoita, että heitäkään pitäisi haukkua, ei, ketään ei pitäisi, mutta miksi minusta tuntuu että jos ei ole jompikumpi näistä ääiripäistä, saa osakseen tätä tarpeetonta arvostelua ulkomuodostaan?
Jos muutkin on kokeneet samanlaista kohtelua niin olisi mukavaa keskustella asiasta, ilman mitään paskanmyrskyä, tosin en tiedä onko se tällä palstalla mahdollista.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minulla on täsmälleen samoja kokemuksia. Jostain syystä normaalipainoisen painon vaihteluista on hyväksyttyä huomautella. Ajatellaan, että se ei mukamas loukkaa, mutta kyllä se on ihan yhtä paha asia kuin huomautella lihavalle tai laihalle ihmiselle. Samat tunteet ja epävarmuudet minullakin on.

Vierailija
2/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti näytät kiltiltä, sellaiselta joka ei sanoisi ilkeästi vastaan.

Kiusaajat valitsee aina ns. heikoimpia mikä on tietenkin väärin mutta noin siinä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan hyvännäköinen. Itse sain todella paljon arvostelua ulkonäöstä kun Olin 17-24 v. Tämän jälkeen on pikkuhiljaa jätetty rauhaan. Nyt olen 30 v ja pienen lapsen äiti ja nykyään en saa mitään ulkonäkökommentteja. Naiset erityisesti on raadollisia muille naisille. Minkä ikäinen olet? Jos olet vanhempien naisten seurassa niin ei kannata yllättyä ulkonäkökommentteista.

Vierailija
4/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollit ihan samanlaista. Ihmiset on jostain syystä aina kommentoineet ulkonäköäni, usein myös esimerkiksi ilmeitäni. Olen tietääkseni ihan tavallinen normaalipainoinen nainen. Ulkonäköäni arvostelevat pääsääntöisesti miehet.

Vierailija
5/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kerrankin hauska antaa samalla mitalla näille näpäyttelijöille. Sanoa suorat sanat heidän ulkonäöstään, ruodittavaa kyllä löytyisi. Menisi varmaan pasmat sekaisin näillä tädeillä.

Vierailija
6/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan hyvännäköinen. Itse sain todella paljon arvostelua ulkonäöstä kun Olin 17-24 v. Tämän jälkeen on pikkuhiljaa jätetty rauhaan. Nyt olen 30 v ja pienen lapsen äiti ja nykyään en saa mitään ulkonäkökommentteja. Naiset erityisesti on raadollisia muille naisille. Minkä ikäinen olet? Jos olet vanhempien naisten seurassa niin ei kannata yllättyä ulkonäkökommentteista.

Silloin kun minä totean täällä naisten raadollisuuden viehättäviä naisia kohtaan, saan aina vihat niskaani. Nähtäväksi jää saako tämä sinun kommenttisi myös enimmäkseen alapeukkuja tai muut vastahankaa.

Vierailija
7/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti näytät kiltiltä, sellaiselta joka ei sanoisi ilkeästi vastaan.

Kiusaajat valitsee aina ns. heikoimpia mikä on tietenkin väärin mutta noin siinä käy.

Itse asiassa en näytä kiltiltä, monesti olen kuullut olevani hieman "julman näköinen", kasvot ei ole tosiaan sellaset perus nätit missikasvot, tai miten sen nyt voisi ilmaista. Kasvojen muoto muistuttaa jonkin verran Angelina Jolien kasvojen muotoa, mutta se ei tarkoita että näyttäisin kuitenkaan häneltä. :D Luonteeltani olen ystävällinen ihmisiä kohtaan, mutta en kuitenkaan mikään mielistelijä, tekopyhä en osaa olla. Nuoruudessani olin arempi, nykyään en niinkään. Ap

Vierailija
8/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas "niitä keskusteluja", joissa ap esittää, ettei tiedä vastausta ongelmaansa ja toivoo muiden sanovan, että ongelma johtuu hänen hyvännäköisyydestään.

Vierailija
9/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kerrankin hauska antaa samalla mitalla näille näpäyttelijöille. Sanoa suorat sanat heidän ulkonäöstään, ruodittavaa kyllä löytyisi. Menisi varmaan pasmat sekaisin näillä tädeillä.

Joo, mutta en ole lähtenyt tähän. Kerran eräs tuntematon nainen huusi baarijonossa varmaan kaikki maailman haukkumasanat mulle, ja häntä tuntui vaan ärsyttävän se mun hiljaisuus entistä enemmän. En tosiaan sanonut hänelle sanaakaan koko episodin aikana. Ap 

Vierailija
10/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas "niitä keskusteluja", joissa ap esittää, ettei tiedä vastausta ongelmaansa ja toivoo muiden sanovan, että ongelma johtuu hänen hyvännäköisyydestään.

Tätä kommenttia odotinkin. Jos tämä olisi pointtini niin kai olisin ylistänyt ulkonäköäni maasta taivaisiin sitten, nythän kerroin vaan asiat niinku ne on. Ap

Vierailija
11/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta en ole lähtenyt tähän. Kerran eräs tuntematon nainen huusi baarijonossa varmaan kaikki maailman haukkumasanat mulle, ja häntä tuntui vaan ärsyttävän se mun hiljaisuus entistä enemmän. En tosiaan sanonut hänelle sanaakaan koko episodin aikana. Ap 

Oikeasti? Mitä se sanoi? :((

Vierailija
12/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kommenttia odotinkin. Jos tämä olisi pointtini niin kai olisin ylistänyt ulkonäköäni maasta taivaisiin sitten, nythän kerroin vaan asiat niinku ne on. Ap

Miksi ihmeessä sä niin olisit tehnyt? Tiesit kyllä, että olisit antanut ylimielisen ja/tai tsestäsi liikoja luulevan vaikutelman, jos olisit tehnyt niin ja silloin olisit saanut hyvin erityyppisiä vastauksia mitä tällä kuvauksellasi sait.

Vierailija
13/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hae tällä keskustelulla sitä kuinka paljon naiset kadehtivat sinua ja siksi kohtelevat huonosti, mitä sitten haet...? Se kiinnostaisi.

Vierailija
14/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sä niin olisit tehnyt? Tiesit kyllä, että olisit antanut ylimielisen ja/tai tsestäsi liikoja luulevan vaikutelman, jos olisit tehnyt niin ja silloin olisit saanut hyvin erityyppisiä vastauksia mitä tällä kuvauksellasi sait.

Onko sun pointtis nyt siis se, että tästä asiasta ei sais puhua ilman että minä haen vaan jotain kehuja itselleni? Minkä takia sua ärsyttää tää aihe näin paljon? Ikäänkuin annat hiljaisen hyväksyntäsi tolle ihmisten toiminnalle arvostella tarpeettomasti muiden ulkonäköä. Ap

Vierailija
15/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko sanoa, että en ole sitten yläasteen liikkunut porukoissa, joissa olisi huomauteltu toisten ulkonäöstä. Toki positiivisia asioita sanotaan (nätti uusi paita, näytätpäs hyvältä, ihana tuo sun uusi tukka), mutta en muista, että joku olisi esim. huomauttanut finnistä tai lihomisesta – kai nyt ihminen itsekin tietää, että hänellä on finni tai että hän on lihonut? Mulla on yksi täti, joka aina joskus lipsauttelee jotain, mutta hän on oikeasti ainoa, jonka tiedän noin käyttäytyvän.

Vierailija
16/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et hae tällä keskustelulla sitä kuinka paljon naiset kadehtivat sinua ja siksi kohtelevat huonosti, mitä sitten haet...? Se kiinnostaisi.

Öö, keskustelua? Siitä miksi ihmiset tekee tätä, muiden kokemuksia = vertaistukea. Eikö tämä palsta ole juuri sitä varten että täällä voi purkaa omia tuntojaan asiasta joka mietityttää? Ja enhän mä ole tänne kuvaani laittanut joten ei ihmiset voi tietää olenko hyvännäköinen vai en. Ap

Vierailija
17/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hiukan viel tarkemmin, ei tuosta sa mitään selbää vielä.

Vierailija
18/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun pointtis nyt siis se, että tästä asiasta ei sais puhua ilman että minä haen vaan jotain kehuja itselleni? Minkä takia sua ärsyttää tää aihe näin paljon? Ikäänkuin annat hiljaisen hyväksyntäsi tolle ihmisten toiminnalle arvostella tarpeettomasti muiden ulkonäköä. Ap

No usein kun jotakuta kohdellaan huonosti, niin se nyt vaan johtuu aika usein siitä, että tätä henkilöä kohtaan tunnetaan alemmuutta eli ts. kateutta. Eli vastaus kysymykseesi on että sinulle ollaan kateellisia ja tämän takia kohdellaan huonosti.

Vierailija
19/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päättänyt, näin kamerakännykkä-aikakaudella, että seuraava, joka kommentoi ulkonäköäni ja/tai painoani ääneen, päätyy valokuvaksi saatesanoilla "täydellinen ihminen" ja ehkä jopa nettiin muiden epätäydellisten malliksi. (juu, kasvot peitettynä ettei voi tunnistaa). Saatanpa jopa kysäistä että "miltä se nyt tuntuu kun on kaikki kohdallaan ja täydellinen itse, meidän pikkuvikaisten seurassa?". Kuten armas siskoni kysäisi kerran että "miltä se tuntuu katsoa peiliin kun ei kasvot ole enää yhtä kapeat kuin nuorena tyttönä?". Tiedoksi tietämättömille, ei ole hänenkään poskensa yhtä lommolla kuin teinityttönä :) Eli pointtini on, anna takaisin ja vähintään yhtä lujaa, mielellään pilkallisen naurun saattelemana. Muuten se ei lopu. Kyllä ihminen oppii varomaan sanojaan ja miettimään mitä suustaan suoltaa, kun on pienikään pelko että saattaakin seurassa itse päätyä pilkkanaurun kohteeksi, vaikka tarkoitus kiusaajalla on toinen.

Vierailija
20/37 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa peruskoulua käyvältä. Ei aikuiset naiset kenenkään finniä kommentoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi