Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko miljonääriksi - Olisitko sinä tiennyt, kuka on paavi?

Vierailija
26.05.2018 |

Isä Mitro vai Franciscus?

100 e kysymys.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

oliskohan helluntalaistyttö 30 v jota kerran tapailin ja ei osannut tehdä ruoka saati keittää KAHVINKEITTIMELLÄ KAHVIA, tiennyt oikeaa vastausta? veikkaan että ei välttämättä, olisi vastannut isä Mitro.

Itse opin kahvinkeiton vasta 3-kymppisenä työpaikalla. En ollut koskaan juonut kahvia tai omistanut kahvinkeitintä, joten mulla ei ollut mitään käsitystä siitä, paljonko höystöjä pitää laittaa suhteessa vedenmäärään. Laitteen käyttö sinänsä ei ollut ongelma, vaan kahvin ja veden oikea annostelu.

Vierailija
62/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan siellä ollut koulutettuja. Esim. se yksi neurokirurgi, jolla oli alla vielä tyyliin KTM tai DI tutkinto.

Ei päässyt edes kymppitonniin. Ja opettajia on ollut useampikin.

Niin ja siltä kyseltiin tubettajista. Kaikille ja kaikesta voi kysyä mahdottomia. Tuotanto päättää paljonko rahaa jaetaan. Varmaan kaikissa muissa päävoittoja on jaettu lukuisia. Katsokaa vaikka youtubesta kun jenkeissä carpenter voittaa yleistietokysymyksillä miljoonan helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka suomalainen muka ei tiedä Calgarya ja vuotta -88???

Aika moni muunmaalainenkin tietää Calgaryn ja vuoden -88. ;D

Vierailija
64/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman vaihtoehtoja en ainakaan tietäisi, mutta tuo Franciscus kuulostaa tutulta. Eikö Putouksessa ollut sellainen sketsihahmo kuin isä Nitro? Vai oliko se sittenkin isä Mitro? *googlaa* Jaahas, on olemassa joku suomalainen pappi, jonka etunimi on Mitro.

No et ole sinäkään mikään terävin veitsi laatikosta.

No enpä ole sellaista luullutkaan, viestisi ei ollut mikään suuri oivallus.

Pilkun sijaan piste ja pisteen jälkeen iso alkukirjain :). Aasi.

Miksi i-kirjaimen ja monien muidenkin päällä on piste tai kaksikin? Mitä tarkoittaa sanonta piste i:n päälle? Osaako joku vastata?

Vierailija
65/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman vaihtoehtoja en olis kyllä muistanut, mutta kyllä se olis noista pitänyt osata valita :D Mutta samaa mieltä, että vähän liiankin sopivasti meni peli jakson keston mukaan, että tais olla suunniteltu juttu..

Vierailija
66/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin. Anteeksi, mutta en oikeasti ymmärrä miten tuolta tiedolta on voinut välttyä? Pari kertaa vuodessa kun avaa uutiset varmasti olisi tiennyt. 

t. 14-vuotias

Vierailija
67/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä erinomainen tietäjä tämä 60 000 voittanut opettaja. Slummien miljonääri.

Ei se kyllä sitä antanut olettaa.

Ei pitkälle pääsy ole aina tietoviisaan merkki, riippuu esitetyistä kysymyksistä.

En ole koskaan aiemmin nähnyt kenenkään pääsevän noin pitkälle noin helpoilla kysymyksillä.

Jos se oikeasti tietoviisas Antti, joka sai myös 60 000 olisi saanut nuo Riinan kysymykset, olisi voittanut enemmän.

Antilla oli selkeästi vaikeamman tason kysymykset ja silti pääsi niin pitkälle.

Vierailija
68/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika teitä katkeria mammoja :DDD Totta kai Riina oli viisas, vaikka jotkun kysymykset oli melko helppoja ja osui omiin aloihin, mutta ei todellakaan kaikki olis pärjännyt samalla tavalla edes samoilla kysymyksillä. 

Vierailija
69/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuonne ei varmaan oteta ketään koulutettuja ihmisiä? Uskomattoman tietämätöntä porukkaa lähes kaikki. Tuolle 60 000e voittaneellekin tuli todella helppoja kysymyksiä.

Olen joskus ajatellut, että voisi hakea mukaan kisaan esittämällä vaikka sairaanhoitajaa tms. Akateemisen koulutuksen saanut ja työssään laajalti sivistynyt ihminen ei taatusti pääse edes mukaan koko skabaan, koska tulisi kalliiksi. Vaikka ainahan fiksuilta voi kysellä jalkapallosta ja pop-bändeistä jos alkaa liian helpolta näyttämään.

No onhan siellä ollut koulutettuja. Esim. se yksi neurokirurgi, jolla oli alla vielä tyyliin KTM tai DI tutkinto.

Ei päässyt edes kymppitonniin. Ja opettajia on ollut useampikin.

Tuntuu ihan käsittämättömältä että esim. historiantutkija tai melkeinpä kuka hyvänsä humanisti ei osaisi vastata noin alkeellisiin kysymyksiin kuin Miljönäärissä usein on. Lääkärit ovat ikävä kyllä fakki-idiootteja, joiden yleissivistys voi todellakin olla hyvin heikko.

Vierailija
70/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka suomalainen muka ei tiedä Calgarya ja vuotta -88???

Aika moni muunmaalainenkin tietää Calgaryn ja vuoden -88. ;D

Itsekin tiesin Calgary 88:n ja esim sen Miedon sadasosasekunnilla voittaneen Wassbergin, vaikka penkkiurheilu ei kiinnosta yhtään; en katso/ole katsonut koskaan tv:stä, en lue urheilujuttuja ym.. joskus juttuja jää mieleen otsikko-tasolla tai kun joku joskus asiasta mainitsee muissa yhteyksissä, vaikka en omaakaan erityisen hyvää muistia, päinvastoin, mutta pakostakin jotain tietää.

On ohjelmassa ollut monia sellaisiakin urheilukysymyksiä, jotka aika helppoja heille, jotka kyseistä lajia yhtään seuraa, mutta itse en sattunut tietämään vastausta.

Vierailija
71/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bablo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä erinomainen tietäjä tämä 60 000 voittanut opettaja. Slummien miljonääri.

Ei pitkälle pääsy ole aina tietoviisaan merkki, riippuu esitetyistä kysymyksistä.

En ole koskaan aiemmin nähnyt kenenkään pääsevän noin pitkälle noin helpoilla kysymyksillä.

Jos se oikeasti tietoviisas Antti, joka sai myös 60 000 olisi saanut nuo Riinan kysymykset, olisi voittanut enemmän.

Kaikki Riinan kysymykset eivät olleet helppoja. Olisitteko itse tienneet sen Itävaltaan liittyvän kysymyksen, jossa oikea vastaus oli, että yleisö taputtaa? Minä en ainakaan.

Vierailija
72/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖÖ.

Mä tiedän, että Calgary on kaupunki Kanadassa.

Ja että -88 oli vuosi.

Mut kyl mä tiedän kuka on paavi.

Vierailija
73/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bablo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Riinan kysymykset eivät olleet helppoja. Olisitteko itse tienneet sen Itävaltaan liittyvän kysymyksen, jossa oikea vastaus oli, että yleisö taputtaa? Minä en ainakaan.

Minusta tuo oli kyllä helpoin kysymys. Uudenvuodenkonsertissa esitetään se Radetzky-marssi JOKA vuosi, ja JOKA kerran yleisö taputtaa tietyissä kohdissa tahtia. Aina. Ja siis tämä konsertti marsseineen esitetään myös Suomen tv:ssä, on esitetty kymmeniä ja kymmeniä vuosia.

Ja lisäksi pitää muistaa, että se sama tapa on levinnyt joka paikkaan, myös Suomeen. Aina kun missä tahansa konsertissa missä tahansa kaupungissa orkesteri soittaa Radetzky-marssin, tietyssä kohdassa yleisö taputtaa tahdin.

Ugh, olen puhunut.  :)

Vierailija
74/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuonna 2016 Yle lopetti konserttilähetyksen kesken, kun Radezkymarssi oli vasta alkanut. Siitä tuli syystäkin iso kohu.

Vierailija
75/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bablo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo oli kyllä helpoin kysymys. Uudenvuodenkonsertissa esitetään se Radetzky-marssi JOKA vuosi, ja JOKA kerran yleisö taputtaa tietyissä kohdissa tahtia. Aina. Ja siis tämä konsertti marsseineen esitetään myös Suomen tv:ssä, on esitetty kymmeniä ja kymmeniä vuosia.

Ja lisäksi pitää muistaa, että se sama tapa on levinnyt joka paikkaan, myös Suomeen. Aina kun missä tahansa konsertissa missä tahansa kaupungissa orkesteri soittaa Radetzky-marssin, tietyssä kohdassa yleisö taputtaa tahdin.

Ugh, olen puhunut.  :)

En ole ikinä kuullutkaan! Ja vaikka jonkun verran telkkariakin katson niin en ole ikinä nähnytkään.

Tosin mulla on kyllä perheellisenä muuta tekemistä uutena vuotena kun katsoa telkusta itävaltalaista uudenvuoden konsettia.. Ei kyllä tasan voi sanoa että tuo sen takia helppo kun se tulee suomalaisesta telkusta uutena vuotena.

Vierailija
76/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖÖ.

Mä tiedän, että Calgary on kaupunki Kanadassa.

Ja että -88 oli vuosi.

Mut kyl mä tiedän kuka on paavi.

Vierailija
77/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wienin filharmonikot on maailman kuuluisin orkesteri. Jonka uudenvuodenkonsertti esitetään joka vuosi sadoissa maailman maissa... Tämä on maailman tunnetuimpia perinteitä.

Ja kaikki tietää Radetzky-marssin ja sen, että yleisö taputtaa tahtia. Mun viisivuotias lapsenikin tietää.  :)

Vierailija
78/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin just tätä, joka ikinen asia on helppo tai pitäis olla helppo. Tasan tarkkaan kukaan ei muista kouluajoistaan kaikkia asioita eikä ole perillä jokaikisestä lehtijustusta tms. Mutta pakko on silti päteä että helppo helppo..

Vierailija
79/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan telkkariin KUNNON tietokilpailun. Yle hoi!!!

Vierailija
80/86 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wienin filharmonikot on maailman kuuluisin orkesteri. Jonka uudenvuodenkonsertti esitetään joka vuosi sadoissa maailman maissa... Tämä on maailman tunnetuimpia perinteitä.

Ja kaikki tietää Radetzky-marssin ja sen, että yleisö taputtaa tahtia. Mun viisivuotias lapsenikin tietää.  :)

No minä en ainakaan tiennyt! Koskaan en ole edes nineä kuullut, tai sitten olen mutta ei ole jäänyt päähän.

Se että sinä ja kersas tiedätte ei tarkoita että kaikki tietää, tulee varmaan yllärinä sulle. Ja tiedoksi että sitten on ihan sellaisiakin asioita mitä ette tiedä vaikka jonkun muun mukaan pitäisi.