Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan hakenut sairaslomaa vaikka et olisikaan "oikeasti" kipeä?

työnvieroksujako
25.05.2018 |

Itse en ole ns. ihan terveenä ollut sairauslomalla, mutta en täysin työkyvyttömänäkään. Sain nyt jonkun kevätflunssan ja jäin tänään kotiin vaikka perjaatteessa olisin töihinkin voinut mennä. Olenko paha ihminen?
Omatunto tosin hieman kolkuttaa. Olen näin tosin tuossa työssä tehnyt aiemminkin. Nykyisessä työssäni olen ollut hieman vajaa pari vuotta.
Mutta puolustuksekseni voisin sano sen, että työni on välillä suoraan sanottuna aika kaameaa. Paskaa sataa niin esimiehiltä kuin asiakkailta. Teit näin tai noin niin aina joku mättää. Palkaton ei saa työtilanteen takia.
Vaikka nyt jäinkin kotiin niin työni eivät kaadu kenenkään yksittäisen ihmisen niskaan. Mulla ei ole ns. mitään omia töitä vaan meitä on useampi jotka tekevät samaa asiaa ja aina on joku poissa.
Oletteko muut olleet poissa töistä vaikka olisittekin olleet työkykyisiä? tai oletteko kenties ihan huijjanneet olevanne kipeänä? En nyt kysy yrittäjiltä ja niiltä jotka rakastavat työtään vaan lähinnä niiltä joita ottaa päähän koko työ. Ps. Aloitan itse heti kesäloman jälkeen etsimään toista työtä. Pakko saada lomaaaaa

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpää vuosia sairastaneena olen tyytyväinen sairaista, jotka ymmärtävät jäädä kotiin sairastamaan.

Heikossa kunnossa olevalle potilalle flunssakin voi olla tappava.

Ei, en pitänyt sairaslomia, jos en ollut kipeä.

Vierailija
2/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pari-kolme kertaa vuodessa niin sanotulla valesaikulla ihan vain sen takia, että jaksan jatkaa. En ole juuri koskaan oikeasti kipeä, ja jossain kohtaa vuodessa tuntuu ettei se viikonloppu riitä, joten olen sitä pidentänyt.  Olen etsinyt jo vuoden päivät toista työtä, muttei täälläpäin niin hirveästi alan hommia ole. Muutamassa työhaastattelussa olen käynyt, mutta jotenkin jäänyt olo ettei mua oteta koska ole jo töissä. Kai tästä täytyy lähteä koulunpenkille hankkimaan uusi ammatti. Nykyinen firma on niin syvältä ettei mitään rajaa. Töitä liikaa ja vittumainen pomo. Lisäksi työyhteisössä yksi varsinainen asshole. Narsismia tai muuta olen hänelle itsekseni diagnosoinut. En pidä niin pahan silloin tällöin omaalomaa jos työ syö liikaa. 

Enemmänkin ottaa päähän ne työnsankarit jotka kuuluttavat sitä miten tulivat töihin vaikka kuumettakin on melkein 39. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakenut sairauslomaa ilman syytä? En, koska työterveyslääkäri ei sellaista myönnä. Jos taas tarkoitat sitä, että olenko ollut omalla ilmoituksella pois ”sairaana” niin kyllä, kun menin toisen firman työhaastatteluun.

Vierailija
4/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että ymmärrän sinua! Tekisin varmasti vastaavassa tilanteessa samoin, joten älä yhtään morkkistele ja soimaa itseäsi vaan ota ”lomaa” kun sitä tarvitset. Pää on ihmiselle luultavasti se tärkein juttu ja sen terveydestä on syytä pitää huolta, vaikka joutuisi välillä käyttämään ikäviä keinoja.

Itse teen unelmatyötäni olin juuri pois töistä kolme päivää poikani sairastaessa. Samalla olin itse kuumeessa. Yksi vapaa välissä ja sittrn jatkui työt vaikka itse olinkin kuumeessa vielä en vaan tohtinut enää ottaa sairaslomaa itseni takia heti perään, vaikka ehkä olisi kannattanut. Tosin kuumeeni kesti kaksi viikkoa sitten loppupeleissä ja työni on sellaista, että teen sitä yksin ja kukaan ei voi minua siinö korvata, joten uskon tehteeni ihan hyvän ratkaisun vaikka olikin raskaat viikot puolikunnossa vedellä.

Vierailija
5/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin työn vieraassa maassa ja täysin uudella alalla, ja alku oli aika rankka. Mietin monta kertaa lopettamista ja kotiin palaamista. Sinnittelin kuitenkin eteenpäin päivä kerrallaan-mentaliteetilla. Sitten tuli sopivasti joku kausipöpö ja saikutin sitten samalla kolme viikkoa putkeen kun kerran siihen tuli tilaisuus. Ajattelin että ainakin ostan itselleni aikaa kun sain olla luvan kanssa poissa töistä. Ihan rehellisesti en kyllä loppua kohden enää tiennyt missä  meni sairauden ja matalan motivaation raja, ja mitään suurta nautintoa en lomasta tuntenut. 

Töihin palattuani olinkin sitten seestynyt ja kaikki alkoi helpottua. Jatkoin työssä loppuun saakka ihan normaalisti. Ehkä ihan hyvä, koska ilman saikkua olisin varmaan lopettanut. 

Vierailija
6/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,ja halveksun niitä jotka ottavat omaa lomaa.eipä ole elämänhallinta kunnossa jos niin on vaikeeta.

Vierailija
7/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sellainen olo, että osa porukasta saikuttaa aina silloin tällöin. Ainakin poissaolot viittaavat siihen, kun ollaan suurinpiirtein joka kuukausi päivän kaksi poissa. Olen ollut talossa vasta puolivuotta ja olen alkanut ymmärtämään näitä saikuttelijoita. Yhtä tyyppiä en ole edes nähnyt taitaa olla jollain pidemmällä lepolomalla. Itselläni ei vielä ole moraali antanut periksi, että jäisin pois jos en olisi oikeasti kipeä. Tosin jos nyt joku pikkuflunssa iskisi voisin hyvin kuvitella jääväni sen varjolla kotiin. Tuolla töissä on jatkuvaa kyttäämistä ja tavoitteet ihan järjettömät. Pomon mielestä ne ovat kohtuulliset ja niihin pitäisi päästä. Nyt kun olen ollut talossa puolivuotta niin multa odotetaan jo täyttä työpanosta ja hitto että ahdistaa. Pomo käy välillä ihan meille riehumassa että miksi ei ole enempää tulosta vaikka sitä yritetään niska limassa takoa. 

Vierailija
8/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olen ollut lukuisia kertoja kipeänä töissä.

Vierailija
9/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako muuta olet tartuttanut ja aiheuttanut näin ollen monia sairaslomapäiviä ?

Mulla on monta kertaa käynyt niin, jollain on flunssa ja minä saan sitten sen flunssan ja lisäksi kuumeen ja 3 viikko kestävän yskän. Varsinkin näin astmaatikkona noi yskät on toosi kivoja. 

Vierailija
10/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
11/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnsankari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako muuta olet tartuttanut ja aiheuttanut näin ollen monia sairaslomapäiviä ?

Mulla on monta kertaa käynyt niin, jollain on flunssa ja minä saan sitten sen flunssan ja lisäksi kuumeen ja 3 viikko kestävän yskän. Varsinkin näin astmaatikkona noi yskät on toosi kivoja. 

Mielelläni olisin jäänyt kotiin.

Vierailija
12/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työnsankari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni olisin jäänyt kotiin.

- Kai tiesit, että Suomessa on toistaiseksi työntekijällä oikeus pitää sairauslomaa. - Kiitos tästä osaksi ammattiliitoille. En minäkään tykkää sairastaa, mutta jos olisin oikeasti sairausloman tarpeessa, niin käyttäsin sitä oikeiutta.

Vierailija
13/13 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on flunssa niin mun mielestä ehkä parempikin jäädä kotiin kuin mennä tartuttamaan.  Eniten ottaa päähän nämä jotka tulevat töihin kipeänä. Luulevatko nämä ihmiset oikeasti olevansa jotain korvaamattomia sankareita. Tiedoksi vaan kaikille ettei kukaan ole korvaamaton, paitsi ehkä yrittäjä omassa yrityksessään.

Jos työ kuormittaa liikaa niin olisiko silloin järkevää hakea sairaslomaa varsinaiseen syyhyn? 

Silloin voisi työnjohtokin herätä siihen ettei homma nyt pelitä. Monilla on vaan niin iso kynnys mennä lääkäriin valittamaan sitä, ettei pää kestä. Helpompi on sanoa vaikka, että on ripuli ja hakea siihen sen 3pv. Silloin saa pienen hengähdystauon, mutta ei mene kauaa kun on jo sama tilanne edessä. Itse kuvittelisin, että iso osa näistä valesairauspoissaolosta ovat henkisistä syistä.  Ainakin mitä mun lähipiirissä on ollut. En tiedä ketään joka olisi hakenut sairaslomaa, että pääsee esim. juhlimaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme