Onko Ressun lukion nimetty Ressu Redfordin mukaan?
Lahjoittiko hän ison summan rahaa ko. lukiolle kenties?
Kommentit (24)
On nimetty. Ressun ensimmäinen sooloalbumi ”Ressu” oli suuri menestys lama-suomessa, joten yksi peruskoulu ja lukio nimettiin hänen mukaansa. Olet varmaan kuullut kappaleen 6 kuuta, Saturnuksen renkaat? Tämä toimi ideana, että Ressussa opetetaan tiedepainotteisesti.
Ei vaan sarjis-Snoopyn, suom. Ressu.
Oi voi, luulin tähän saakka, että Ressun lukio on saanut ninensä Jaska Jokusen Ressu koiran mukaan. Minusta Ressu on hyvin viisas ja siksi sopiva koulun nimikaimaksi.
Ei, vaan Jaska Jokusen Ressu-koiran. Sillä, että koulun nimessä joskus aikaisemmin oli sana reaalilyseo, ei ole tietenkään mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tämä ei pidä paikkaansa. Vanha juoru liikkuu edelleen näköjään.
T. Ressusta valmistunut, joten tiedän kyllä lukion nimen alkuperän.
Mä luulin että Ressu on käynyt sen ja jostain kumman syystä aina mainitaan. Tyhmää toki, koska eihän koskaan kuule puhuttavan Neumannin koulusta tai Lindolmin amiksesta vaikka isoja tähtiähän hekin silloin olivat.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että Ressu on käynyt sen ja jostain kumman syystä aina mainitaan. Tyhmää toki, koska eihän koskaan kuule puhuttavan Neumannin koulusta tai Lindolmin amiksesta vaikka isoja tähtiähän hekin silloin olivat.
Itseasiassa Porissa on yläkoulu, joka on nimetty Neumannin kouluksi. Koulu on musiikkipainotteinen ja sen musiikin kirjoissa on usein autiotalon JA sinä ja minän nuotit.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikä koskaan kuule puhuttavan Ressun sairaalasta tai Ressun mökistä, vaan aina vain siitä lukiosta.
Mitä tarkoittaa reaalilyseo? Onko se jotenkin realistisempi kuin muut lyseot?
:DDD
Ressu on peustettu vuonna 1891 ja todellakin heti nimettiin Ressu Redfordin mukaan :DDD
Ressu on lyhenne ressukasta.
Ei tämä mitenkään liity realisoituun lyseoon, eikä siellä Resussa tehdä reality-showta lukiosta.
t. Ressu=ressukka.
Mut hyvä ku selkis (reaalilyseo) aina ihmetelly tota Ressu nimeä ja kun olen tiennyt että vanha koulu on myös.
Vierailija kirjoitti:
:DDD
Ressu on peustettu vuonna 1891 ja todellakin heti nimettiin Ressu Redfordin mukaan :DDD
Joku ottaa vakavissaan nämä läpät.
Nimi Ressu on alkujaan oppilaiden keksimä slanginimi, joka oli väännös koulun alkuperäisestä nimestä Helsingin Suomalainen Reaalilyseo
Kyllä. Redrofd yritti lukuisia kertoja päästä kyseiseen lukioon. Asia pantiin merkille ja sitä hieman naureskellen pidettiin jonkinlaisena ennätyksenä. Tästä johtuen koulua päätettiin alkaa kutsumaan sinnikkään nuorukaisen mukaan Ressun lukioksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tämä ei pidä paikkaansa. Vanha juoru liikkuu edelleen näköjään.
T. Ressusta valmistunut, joten tiedän kyllä lukion nimen alkuperän.
Älä selitä. Minä kirjoitin sieltä aiemmin kuin sinä ja kyllä nimi Snoopy-Ressusta juontuu.
Kyllä, juuri näin se meni. Ressu "Big Money" Redford.