Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö pitkäikäiseksi eläneen elämäntapajuopon?

Vierailija
25.05.2018 |

Isäni on juopotellut lähes päivittäin kaksikymppisestä lähtien ja ikää alkaa olla seitsemänkymppiä. Ei tässä kauan taida aikaa olla jäljellä. Kauanko tuntemasi juoppo on elänyt?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni metsien mies yhä fillaroi tuolla. Kuin 30 v sittenkin.

Vierailija
2/95 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin. Geenilotto ja tuuri onnettomuuksien kanssa, siinä ne yhtälön perusosat. Yksilöt ovat eri asia kuin tilastollinen otanta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 55-65 välillä ovat lähteneet vanhimmat. Jos on joku perussairaus, hengen saa pois paljon nuorempana (esim.yksi diabeetikko oli alle 40v).

Vierailija
4/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysikymppinen vkl juoppo.

Vierailija
5/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yli 7-vuotiaaksi ole kovin moni kasvanut. Naiset kuolee nopeammin. Ukkini lopetti taskulämpimän viinan juonnin, kun lääkäri kertoi että se on kohta hengenlähtö lähellä, eli sitten kuivahumalassa 83-vuotiaaksi. Hänen nuoremmat poikansa eivät himmailleet, ja elivät 65- ja 60-vuotiaiksi. Isäni samasta sukuhaarasta ei ole lotrannut, vaikka ei sylkenytkään ja on nyt 78-vuotias.

Vierailija
6/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

92v kuoli heti kun ei muistanut enää missä viinakauppa.

Vierailija
7/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho kestää alkoholia enemmän kun syö järkevästi. Nopeat hiilarit ja sokeri kokonaan pois koska niitä tulee riittävästi kaljasta. Runsas kahvinkäyttö suojaa maksaa kirroosilta. Tupakan vaihto nikotiinipurkkaan.

Vierailija
8/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keho kestää alkoholia enemmän kun syö järkevästi. Nopeat hiilarit ja sokeri kokonaan pois koska niitä tulee riittävästi kaljasta. Runsas kahvinkäyttö suojaa maksaa kirroosilta. Tupakan vaihto nikotiinipurkkaan.

Saisko lisää vinkkejä? Mulle maistuu 2-3 kertaa viikossa siideri tai viini. En haluaisi luopua tästä tavasta. Haluaisin oppia kompensoimaan alkoholin haittoja. Yritän käydä juoksemassa ja salilla selvinä ja krapulattomina päivinä. En tupakoi ja olen hoikka.

N33

Vierailija
9/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti. Joi itsensä hengiltä 4 vuotta sitten.

Vierailija
10/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku +50v on kuollut tutut juopot en tarkkaa ikää muista kun en niistä välittänyt. Oma isä ja isäpuoli molemmat oli alkoholisteja.  Isäpuolen raadon löysin vessasta kun ei ollut vastannut puhelimeen pariin viikkoon niin mä kävin siellä kun oli vara avain asuin vieresessä kerrostalossa. Olin oikeasti iloinen sillä samalla sekunilla kun näin että se oli kuollut, koska se oli täysi kusipää.

Vierailija
11/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko lisää vinkkejä? Mulle maistuu 2-3 kertaa viikossa siideri tai viini. En haluaisi luopua tästä tavasta. Haluaisin oppia kompensoimaan alkoholin haittoja. Yritän käydä juoksemassa ja salilla selvinä ja krapulattomina päivinä. En tupakoi ja olen hoikka.

N33

En ole pro asiassa mutta sen olen lukenut että maksa näkee sokerin ja alkoholin samana asiana. Pahin kombo on syödä roskaruokaa/karkkeja ja juoda kännit samaan aikaan. Moni juo krapulaan sokerijuomia mikä ainoastaan lisää kuormitusta. Puistonpenkkejä sivusta seurailleena pitkäikäisimmät juopot ovat aina laihoja kuivan kesän oravia, kuin taivaan tuulten hiomia tervaskantoja. He tietävät jotain mitä me emme tiedä.

Vierailija
12/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukka ravinto on se hengissä pitävä voima. Kaikki kovimmat ja vanhimmat juopot ovat laihoja.

Vierailija
13/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laihat puistojuopot vaan näyttää vanhoilta. Alkoholi vanhentaa, ovat ainakin 10 vuotta nuorempia miltä näyttää.

Vierailija
14/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoisä eli 88 vuotiaaksi, dokasi rankasti jo työikäisenä mutta sentään työaika silloin selvänä, eläkkeelle päästyä täyspäivästä keitonvetoa aamusta iltaan.

Vierailija
15/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin nuoret on sekakäyttäjiä,jos jonkinmoista pilleriä on käytössä. Vanhat juopot ei paljoa syö ei niillä ole ruokahalua. Jotain keittoja litkivät.

Vierailija
16/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juoppo sama kuin alkoholisti?

Vanhin alkoholisti, jonka tiedän kuoli 98v, mummo tosiaan joi lähes loppuun saakka joka päivä noin 50cl konjakkia, enemmänkin olisi mennyt mutta hoitolaitoksessa säännöstelivät viimeiset 5 vuotta.

Vierailija
17/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niukka ravinto on se hengissä pitävä voima. Kaikki kovimmat ja vanhimmat juopot ovat laihoja.

Joo näin se varmaan on 😂 mun pappa eli 84- vuotiaaksi. Tiukkaa viinaa ja kahvia veti, en varmaan koskaan ole nähnyt hänen syöneen. Oli aivan kuivan kesän orava. Ja norttia veti askin päivässä. Geenit mahtoi olla hyvät.

Vierailija
18/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

En ole pro asiassa mutta sen olen lukenut että maksa näkee sokerin ja alkoholin samana asiana. Pahin kombo on syödä roskaruokaa/karkkeja ja juoda kännit samaan aikaan. Moni juo krapulaan sokerijuomia mikä ainoastaan lisää kuormitusta. Puistonpenkkejä sivusta seurailleena pitkäikäisimmät juopot ovat aina laihoja kuivan kesän oravia, kuin taivaan tuulten hiomia tervaskantoja. He tietävät jotain mitä me emme tiedä.

Ei taida olla tiedosta kiinni, rahaa ei vaan raaski tuhlata turhujksiin kuten ruokaan, kun voisi ostaa juomaakin!

Vierailija
19/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto korjaa tuhoutuneita soluja joten varmasti syömättämyys on tekijä siinä miksi ovat eläneet pitkään. Kannattaa tutustua autofagiaan. 

Vierailija
20/95 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuolema on korjannut 50-60 vuoden iässä kaikki tuntemani juopot. Sisäelimet pettäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi