Mitä tarkoittaa menkkamaiset kivut ihan loppuraskaudessa?
Sellaiset, jotka saattavat jatkua useamman tunnin ilman taukoa, eli varsinaisia supistuksia ne ei ole. Puhuin niistä neuvolassa, ja vastaus oli, että "älä välitä niistä". Mutta olin luullut itse, että ne tarkoittavat synnytyksen alkamista. Mitä nuo menkkamaiset kivut siis ovat? Alaselässä ja/tai alavatsalla.
Kommentit (8)
Sanoisin kun muutkin
Kyllä sä sit tajuut kun synnytät
Itekkin tajusin sit hakeutuu sairaalaan kun supistuksia oli tullu säännöllisesti se 30h ja olin 9cm auki, sit alko sattuu sen verran että..
Vierailija kirjoitti:
Harjotussupistuksia.
Minulla on ollut jo pidempään harjoitussupistuksia, ja ne on ihan erilaisia kuin nuo menkkamaiset kivut. Tunnistan kyllä kun kohtu "kovettuu" ja siitä tulee erilainen kipu. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin kun muutkin
Kyllä sä sit tajuut kun synnytät
Itekkin tajusin sit hakeutuu sairaalaan kun supistuksia oli tullu säännöllisesti se 30h ja olin 9cm auki, sit alko sattuu sen verran että..
Mutta eikö supistus kestä muutaman minuutin vain? Nuo menkkamaiset kivut siis jää päälle pariksi tunniksi kerrallaan. Toivon, että ne tekee avaamistyötä, sillä sittenhän homma olisi jo pitkällä kun tajuaisin, että "nyt se synnytys alkaa". Ap.
Sun sisukset pehmenee hiljalleen. Suosittelen nyt pysymään ylösalaisin päällä seisonnassa, niin vauva ei tipahda ulos ennen aikojaan. Kumma ettei neuvolan täti tätä kertonut sulle, se ei varmaan kamalasti pidä susta ja jätti siksi oleelisen asian pois. Toivooko se sulle keskenmenoa? Mutta ylösalaisin olia voit treenata äitiysjoogassa, kai pot siellä käyny? Vai jättikö neuvolan täti senkin sanomatta? Se varmaan vihaa sua, ja nyt tekee ennakoivaa lasua.
Vierailija kirjoitti:
Sun sisukset pehmenee hiljalleen. Suosittelen nyt pysymään ylösalaisin päällä seisonnassa, niin vauva ei tipahda ulos ennen aikojaan. Kumma ettei neuvolan täti tätä kertonut sulle, se ei varmaan kamalasti pidä susta ja jätti siksi oleelisen asian pois. Toivooko se sulle keskenmenoa? Mutta ylösalaisin olia voit treenata äitiysjoogassa, kai pot siellä käyny? Vai jättikö neuvolan täti senkin sanomatta? Se varmaan vihaa sua, ja nyt tekee ennakoivaa lasua.
Raskaus on jo täysiaikainen, keskenmeno ei tule enää kyseeseen. Ap.
Minä en ymmärrä, mitä ovat nyt ne menkkamaiset kivut, jos ne eivät ole juuri niitä samanlaisia kuin supistuksissakin. Minulla nämä kivut olivat ihan samanlaisia. Tosin raskaudessa paljon voimakkaampia ja niissä oli lisänä se kohdun kovettuminen ja kaikenlaiset tukaluudet ja epämukavuudet. Mutta menkkojen aikana minulla ei ole kyllä koskaan mitään sellaista kipua, mitä ei olisi ollut myös synnytyksessä.
Älä välitä niistä 😉
Tiedät kyllä kun synnytys käynnistyy.