Oletko täysin terve?
Sattuuko johonkin? Onko diagnosoitua sairautta? Disabiliteettia? Hammassärkyä, päänsärkyä vai oletko ihan täysin terve? Mikä on ikäsi?
Itse 43 eikä mitään sairautta. Tai mistä mä noista piilevistä tiedän, mutta en syö lääkkeitä, ei särje mikään kohta, kaikki raajat toimii ym. En ole mitenkään urheilullinen, joka varmaan osasyynä että kaikki toimii.
Tuntuu että ympärillä jokaisella on joku sairaus tai vika/vamma.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Skolioosi ja migreeni ja varmaan tulevaisuudessa selkärankareuma koska äidilläkin on. En aio elää niin pitkään että kunto menee huonoksi.
Ja olen 26v.
Enpä ole enää. iski välilevynpullistuma. Kun hoitohenkilökunta on kertonut yleisimpiä syitä mistä aiheutuu niin eipä tarvitse päiväkotityötä kauempaa hakea. No melkein 40 vuotta ehdin terveenä taapertaa.
Taitaa olla harvassa ne tyypit jotka on täysin terveitä...
Täysin terve on kyllä harvinaisuus. Mulla on jo monta diagnoosia, ainakin viisi, plus vammojen jälkitiloja, mutta niin vaan porskuttelen ja tunnen vointini hyväksi. Ajan kanssa tottuu siihen että,aina johonkin koskee. Olen yli kuusikymppinen.
Olen 33 ja löytyy migreeni, sosiaalisten tilanteiden pelko ja paniikkihäiriö. Nyt olen käynyt useissa kokeissa ja tutkimuksissa ja lisää on tulossa. Munuaisarvoni ovat korkealla. Meillä on suvussa perinnöllistä munuaistautia. Omat arvoni voivat olla jotain ihan ohimenevää, mutta vähän huolestuttaa.
Mielenterveyden ongelmia tutkittaessa on huomattu että yhdellä kolmesta on ongelmia.
Eli jos matkustat esim. bussissa ja kaksi vieressä istuvaa näyttävät täysin normaaleilta olet se sinä.
Psykoottinen häiriö siunaantu syntymässä ja sitten hieman myöhemmin tuli myös vaikea-asteinen masennus, sos. tilanteiden pelko, paniikkihäiriö, PTSD ja myös sydämessä on häikkää eli jättää lyöntejä väliin.
Ikää 28 vuotta.
Psykiatrisia diagnooseja on paljon... masennus, asperger yms.
Pari, kolme, neljä, pikkuvaivaa. Välillä ei pysty nukkumaan ja sen semmoista pientä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Refluksitauti ollut jo nuoresta.
Samma här, dg. vasta 10 vuotta. Komplikaatioineen. Onko sulla paha?
Migreeni on, mutta nykyään enää onneksi erittäin harvoin. Muut vaivat on yleensä harrastuksessa tulleita pikkuhaavereita, ei mitään isoa. 27-vuotias nainen.
Eräs autoimmuunisairaus minulla on. Ikävä kyllä.
29 v nainen olen ja diagnooseina ahdistuneisuushäiriö, keskivaikea masennus, sosiaalisten tilanteiden pelko ja keskivaikea masennus. Kaikkiin noihin lääkitys. Pitkään oli vuosia jatkunut unettomuus ja siihen söin lääkkeitä mutta tuosta päässyt juuri eroon, jes, edes yksi lääke vähemmän.
1 tyypin diabetes, keliakia, ihosairaus, retinopatia, toistuva masennus, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko ja post traumaattinen stressihäiriö. Lisäksi sitten vielä joitain siitepöly- ja eläinallergioita.
Olen 24 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole enää. iski välilevynpullistuma. Kun hoitohenkilökunta on kertonut yleisimpiä syitä mistä aiheutuu niin eipä tarvitse päiväkotityötä kauempaa hakea. No melkein 40 vuotta ehdin terveenä taapertaa.
Kiinnostais tietää ne yleisimmät syyt?
Mulle tuli liukastumisesta, niin paha ettei auttanu kuin leikkaus, mutta onneks autto, muuten en ehkä kävelis tänä päivänä.
Skolioosi ja migreeni ja varmaan tulevaisuudessa selkärankareuma koska äidilläkin on. En aio elää niin pitkään että kunto menee huonoksi.