Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvitarjoilu juhlissa!

Vierailija
24.05.2018 |

Seurasin tuota yo-juhlien tarjoilukeskustelua ja tuli mieleen jo pitkään askarruttanut asia, nimittäin kahvittelu. Joku mainitsi mitä herkkuja hyvään tarjottavaan kuuluu, ja joku sanoi että paljon hyvää kahvia.
Kahvikulttuuri on vanha suomalainen perinne. Joissakin kirjoissa mainitaan, kuinka herrasväki vetäytyi illallisen jälkeen nauttimaan lasilliset konjakkia tmv., kun taas naiset joivat kahvia.
Olen syntynyt 70-luvulla, ja kaikkiin sukujuhliin on aina kuulunut se kahvi. Aina. Oman lapseni ristiäistarjottavia mietittäessä äidilleni ei edes tullut kahvin lisäksi mitään muuta mieleen, sanoi vain että juokoot vettä. Tarjosimme kuitenkin muutakin. :)
Juhlissa ja muutenkin tarjoan syötävän kanssa jotain palan painiketta, oli se sitten kuplavettä, viiniä tai ihan mitä vaan, mutta en kahvia, paitsi jälkiruoan kanssa. Minulle kahvi kuuluu aamuun, mutta on vaikea mieltää se juhlajuomana.
Onko teidän mielestä kahvi (tai tee) juhlapöydän pääjuoma?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se kahvi ihan hyvin olla juhlajuoma! Tärkeetä on tietty tarjota aina myös teetä, jos joku ei juo kaffee syystä tai toisesta. Oon itse sen verran rento, etten pahastu jos alkoholia ei ole juhlissa. Ehkä liittyy siihen, että oon hyvin nirso alkoholin kanssa että mikään halvin ja kuppasin viini kelpaa.. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla