Laihduttajat on tyhmiä, kiinnittävät huomiota vain vähiin kaloreihin
Kommentit (16)
Elämäntapa. Tärkeintä toki uskoa siihen omaan taktikkaansa oli se sitten karppaus tai vaikka kalorien laskenta.
Itse olen laihtunut yli 20kg vähän vuodessa ihan vaan karsimalla herkut minimiin ja uskomalla että tällä ruokavaliolla paino putoaa pitkässä juoksussa. Pyrin siis että en ajattele tätä diettauksena, jolloin ruokakaan ei pyöri kokoaikaa mielessä.
Eikös karppaajia ole nykyisin niin maan p-keleesti? Siis jos puhut rasvan ja proteiinin saannista.
Kyllä minä vain laihdutin aikoinani hieman rapiat 20 kiloa syömisiä tarkkailemalla? Mitä minun sitten olisi pitänyt tehdä? Kuitenkin laihduin, joten asia kai ok?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vain laihdutin aikoinani hieman rapiat 20 kiloa syömisiä tarkkailemalla? Mitä minun sitten olisi pitänyt tehdä? Kuitenkin laihduin, joten asia kai ok?
Ap puhuikin kaloreiden kyttääjistä. Syömisiä pitääkin tarkkailla.
Kun syö tarpeeksi vähän kaloreiltaan tarpeeksi niukkaa ruokavaliota noudattaen niin silloin laihtuu. Tämän jälkeen jos ei ala syömään tarvitsemaansa enempää pysyy solakkana.
Tämä on fakta ja se ei sinun kiukutteluta huolimatta muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Kun syö tarpeeksi vähän kaloreiltaan tarpeeksi niukkaa ruokavaliota noudattaen niin silloin laihtuu. Tämän jälkeen jos ei ala syömään tarvitsemaansa enempää pysyy solakkana.
Saattaa laihtua, mutta ei pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole edes mikään saattaa laihtua vaan laihtuu. Se on kiistämätön tosiasia, että kun syö tarpeeksi vähän niin laihtuu. Kertakaikkiaan mitään muuta vaihtoehtoa ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole edes mikään saattaa laihtua vaan laihtuu. Se on kiistämätön tosiasia, että kun syö tarpeeksi vähän niin laihtuu. Kertakaikkiaan mitään muuta vaihtoehtoa ei ole olemassa.
Totta kai laihtuu, mutta ei pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin ne kilot sitten tulee takaisin? Ei ole vielä viidessä vuodessa näkynyt.
Olisko aloittajalla jotain kokemusta, millä olet laihtunut pysyvästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sitten laihtuu pysyvästi?
Ihan hyvähän se on hahmottaa mikä lihottaa jotta niitä lihottavia ruokia osaa vältellä.
Pahinta skeidaa (ravitsemusmielessä) on sellaiset syötävät joissa on paljon sokeria ja rasvaa. Makeat leipomotuotteet kuuluvat itseoikeutetusti tuohon ryhmään.
Seuraavaksi pahin ryhmä on sokeriset syötävät/juotavat ja rasvapommit. Makeiset/limut ja esim. erilaiset taikinamassoista tehdyt makkarat. Meetvursti esimerkiksi on sikahyvää, mutta järjettömän rasvaista, sama tietenkin ennen paljon käyttämäni maksamakkara.
Nuo kaksi edellä mainitsemaani ryhmää laittaisin kategoriaan "ihminen pärjää ilman noita". Kolmanteen ryhmään laittaisin suositut hiilihydraatin lähteet peruna, riisi, pastat ja leivät. Tämä ryhmä pitää sisällään syötävät joiden antamalla energialla ihmisen keho pysyy liikkeessä, mutta koska ne ovat ruoka-annoksen halvin osa, niillä korvataan usein myös iso osa proteiinista ja terveellisistä kasviksista. Noilla saa halvalla annokseen kokoa, mutta noilla mennään helposti pluskaloreille ja nuo eivät pidä kauaa kylläisenä.
Rasvoista keskustellaan paljon, ja useimmiten keskustelusta unohtuu tosiasia että rasvaa voi, ja pitäisi käyttää kohtuullisesti. Minä olen laihduttanut sekä Atkinsin dieetillä että vähärasvaisella ruokavaliolla, enkä huomaa tuloksissa tai laihdutusnopeudessa mitään eroa. Atkinsin dieetillä pystyin pitämään painoni kurissa noin vuosikymmenen, mutta toisaalta kehonkoostumukseni muuttui pikkuhiljaa lihaksikkaasta ns. laihaläskiksi kunnes aineenvaihdunta hidastui niin paljon että aloin lihomaan 2 grammaa jokaisesta syömästäni 1 gramman suupalasta (vähän kärjistetysti sanottuna). Reilussa 5 vuodessa keräsin ison määrän laardia kehooni kunnes päätin muuttaa ruokailutottumuksiani.
Olen nyt elänyt "uutta vaihetta" elämässäni 1,5 vuotta, ja sinä aikana olen pudottanut painostani noin 20 kiloa. Olen hyvin lähellä sellaista vartaloa johon voin sanoa olevani tyytyväinen. Painonpudotus selittyy pääosin ruokatottumusten muutoksella, mutta kävelen päivittäin ja teen myös kevyttä kehonpainotreeniä.
En laske kaloreita, mutta syön sellaista ruokaa joka helpottaa painonhallintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan siitä sisältääkö ruokavalio laihdutuksen jälkeen liian paljon kaloreita. Pitää syödä sen mukaan mitä kuluttaa jos haluaa painon pysyvän ennallaan.
Juuh.. Minä söin vuosia ja taas vuosia noin 1200-1500 kcal/ päivä ja välillä repes ja tuli semmoisia ahmimiskausia tai päiviä, että esim Jaffakeksi pakwtti kahvin kanssa ei tehnyt tiukkaakaan. Samalla liikuin 3-4x viikossa rankkaa liikuntaa (spinningiä 90-120min) jne. Muuten söin kanaa ja kasviksia. Paino vaan nousi. Sitten palkkasin pt:n
Nyt syön oikeaa ruokaa 2000-2500 kcal/päivä. Salilla 3x viikossa, yks pk lenkki ja yks tiukka lenkki viikkoon. Ja arvatkaa mitä. Läski muuttuu lihakseksi. Nyt 8kk takana. Ja minä kun pidin säästöliekkiä huuhaana. Herkkujakin saa syödä. Siistiä. Ja siis alkutilanne oli 169/75.
Vierailija kirjoitti:
Juuh.. Minä söin vuosia ja taas vuosia noin 1200-1500 kcal/ päivä ja välillä repes ja tuli semmoisia ahmimiskausia tai päiviä, että esim Jaffakeksi pakwtti kahvin kanssa ei tehnyt tiukkaakaan. Samalla liikuin 3-4x viikossa rankkaa liikuntaa (spinningiä 90-120min) jne. Muuten söin kanaa ja kasviksia. Paino vaan nousi. Sitten palkkasin pt:n
Nyt syön oikeaa ruokaa 2000-2500 kcal/päivä. Salilla 3x viikossa, yks pk lenkki ja yks tiukka lenkki viikkoon. Ja arvatkaa mitä. Läski muuttuu lihakseksi. Nyt 8kk takana. Ja minä kun pidin säästöliekkiä huuhaana. Herkkujakin saa syödä. Siistiä. Ja siis alkutilanne oli 169/75.
Juuri näin. Just tuolla kuumana naisten mitä söit -keskustelu, ja ihan hirveän vähän ne syö.
Olen laihtunut kaloreita tarkkailemalla, ei ole vielä viidessä vuodessa kilot tulleet takaisin.