Parisuhteessa erillään asuminen ja arki
Te, jotka olette vakavassa parisuhteessa (ja suhdetta jo hieman takana) mutta asutte erillään, niin miten sovitte näkemiset ja sen sellaiset? Laitatteko joka päivä erikseen viestiä jossa sovitte näettekö sinä päivänä vai ette? Eikö tuollainen ole hankalaa?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut meille hankalaa. Kumpikin on joustavia ja molemmilla myös paljon omia menoja.
Näin on toiminut meillä hyvim 15 vuotta. Ymmärrän hyvin ettei sopisi kaikille.
Eli sovitteko joka päivä erikseen esim. viestillä että näettekö sinä päivänä?
Pitäähän noita menoja vähän sopia keskenään vaikka asuisi saman katon alla...
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän noita menoja vähän sopia keskenään vaikka asuisi saman katon alla...
Joo, mutta ei todellakaan joka päivä eikä etenkään näkemisen suhteen.
Meillä toimii hyvin. Molemmilla paljon myös omia menoja, joten ei nähdä ihan päivittäin mutta melkein. Näkemisestä aina sovitaan tai enemmänkin ilmoitetaan. Miehellä on avain asuntooni, mutta ei koskaan mene asuntooni ilmoittamatta ensin.
Ja tuosta näkemisen sopimisesta, niin eihän se suhteessa tietenkään mikään virallinen prosessi ole vaan näkemisestä saatetaan sopia vaikka tyylillä näin:
"Moi, tulen tänään salin jälkeen sinne ja jään yöksi."
"Ok, ota oma avain mukaan, koska olen Annan kanssa vielä viinillä. Nähdään kohta"
Vierailija kirjoitti:
Meillä toimii hyvin. Molemmilla paljon myös omia menoja, joten ei nähdä ihan päivittäin mutta melkein. Näkemisestä aina sovitaan tai enemmänkin ilmoitetaan. Miehellä on avain asuntooni, mutta ei koskaan mene asuntooni ilmoittamatta ensin.
Ja tuosta näkemisen sopimisesta, niin eihän se suhteessa tietenkään mikään virallinen prosessi ole vaan näkemisestä saatetaan sopia vaikka tyylillä näin:
"Ok, ota oma avain mukaan, koska olen Annan kanssa vielä viinillä. Nähdään kohta"
Olette molempien asunnoilla yhtä paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette molempien asunnoilla yhtä paljon?
Ei, ollaan yleensä mun asunnolla enemmän. Siksi, koska mulle on aamulla laittautuminen helpompaa kun kaikki härpäkkeet kotona, kämppä lähempänä molempien duuneja ja mulla myös kivempi asunto :-D
Ei ole ollut meille hankalaa. Kumpikin on joustavia ja molemmilla myös paljon omia menoja.
Näin on toiminut meillä hyvim 15 vuotta. Ymmärrän hyvin ettei sopisi kaikille.