Taksinkuljettajan kurssi - kannattaako suorittaa?
Kaverini mukaan taksikuskin ammatti on hengenvaarallinen!
Olen 55-vuotias nainen pk-seudulta, pitkäaikaistyötön ja alkaa ideat käydä vähiin miten vältyn henk.kohtaiselta konkurssilta kun kohta loppuu päivärahojen maksu.
Taksikuski ei paljon tienaa, mutta jos käy tuon kurssin niin eikö töitä olisi luvassa jollain todennäköisyydellä?
Estääkö pari vuotta sitten saatu päiväsakko taksiluvan saamisen?
Kommentit (16)
En ikinä ajaisi. Mut ehkä sun tilanteessa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisuuden takia, vai huonon palkan ja hankalien työaikojen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisuuden takia, vai huonon palkan ja hankalien työaikojen?
En kehtaisi tehdä tollasta työtä. Noloa.
Renkinä menettelee. Entä hakeutuminen ratikkakuskiksi?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tietääkö joku onko tuo paikallistuntemuskurssi pakollinen? Voiko asiat opiskella itsekin?
Paikallistuntemus on pakollinen. Pitäähän sun todistaa että osaat ajaa taksia ja tunnet seudun.
Ilman muuta kannattaa. Pääkaupunkiseudulla on huutava pula taksikuskeista ja kun kilpailu vapautuu, saat vaikka itse perustaa oman taksin.
Itse olen opiskellut muutaman uuden ammatin itselleni. Jälkeenpäin viisastuneena olisi kannattanut valita uusi ammatti jossa palkka nousee nykyisestä suuremmaksi eikä vaan mukavan tuntuista koulutuslajia itselleen. Loppujen lopuksihan suurin osa töistä muuttuu tylsäksi ja sitä tekee enää rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta kannattaa. Pääkaupunkiseudulla on huutava pula taksikuskeista ja kun kilpailu vapautuu, saat vaikka itse perustaa oman taksin.
Kiitos rohkaisusta! Onko sinulla enemmän tietoa taksialalla toimimisesta?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen opiskellut muutaman uuden ammatin itselleni. Jälkeenpäin viisastuneena olisi kannattanut valita uusi ammatti jossa palkka nousee nykyisestä suuremmaksi eikä vaan mukavan tuntuista koulutuslajia itselleen. Loppujen lopuksihan suurin osa töistä muuttuu tylsäksi ja sitä tekee enää rahan takia.
Olen ihan samoilla linjoilla tässä asiassa. Tämä ikäsyrjintä työmarkkinoilla on vain sitä laatua, että tällaiset oljenkorret ovat nyt tarpeen. Mulla olis pluspuolena se että tykkään ajaa autoa, siinä on tietty vapauden fiilis. Eikö tuossa hommassa ole ketään tylyttämässä vieressä, paitsi tietty jotkut asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Ja omaa taksia varten pitää käydä yrittäjäkurssi, olla vähintään 6 kuukauden kokemus taksinkuljettajana, olla hyvämaineinen, oikeustoimikelpoinen ja kyky vastata taloudellisista velvoitteista.
En kehtaisi tehdä tollasta työtä. Noloa.[/quote]
On myönnettävä, noloa tämä on itsellekin, kun sentään olen ollut aikanaan ihan fiineissä akateemisissa töissäkin.
Suvulle pitää esittää vähän tyyliin että tämä on sivubisnestä, silleen vähän naureskellen.
Ikävä kyllä on näin.
Ei mitenkään noloa. Tampereella naiskuskit ajavat öisinkin. Yöllä ei ole liikennettä, mutta asiakkaat ovat haastavia.
Kaksi tuttua on taksiyrittäjiä ja toinen sanoi, ettei voi laajentaa kun ei ole työntekijöitä.
Jos ajat taksikortin ja sen jälkeen vaikka invataksi- yms luvan.
Niin ja tietääkö joku onko tuo paikallistuntemuskurssi pakollinen? Voiko asiat opiskella itsekin?