Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huusin synnytyksessä kuin tapettava, mies kommentoi jälkeenpäin että olin naurettava, koska synnytys on sama kun pa*kan vääntäisi

Vierailija
23.05.2018 |

Olipas kiva kuulla tuollainen kommentti. Pelkäsin synnytystä muutenkin kuollakseni. Omahyväisesti tokaisi ja lisäsi ettei hänkään huuda aina kun pa*kalla käy.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina halveksinut niitä äitejä, jotka huutavat ja karjuvat synnytyksessä. Mieskin siitä säikähtää ja alkaa kyllä äkkiä vilkuilla vieraita naisia, jos vaimona on hullu kanahaukka, joka rääkyy ja parkuu sellaisen luonnollisen tapahtuman aikana, kuin synnytys.

Kuinka monta lasta olet itse synnyttänyt?

Luonnollinen ei tarkoita kivutonta, ja kipuun on normaalia reagoida esimerkiksi huutamalla tai itkemällä.

On hirveää jos sinut on kasvatettu tukahduttamaan normaaleja reaktioita kipuun ja shokkitilanteisiin, mutta kannattaa ennemmin selvittää ne omat ongelmat kuni nimitellä ja syyllistää ihmisiä normaaleista reaktioista.

Saattaisi se oma elämä siitä kummasti helpottua.

Kolme

Vierailija
22/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kaksi lasta aikana jolloin ei epiduraalia ollut saatavilla. Kipu oli niin järkyttävän kova, että en voinut olla huutamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viereisessä huoneessa oli joka ulvoi... Eikö se nyt voinut ajatella muita ja olla hiljaa, että olisi saanut keskittyä omana synnytykseen rauhassa.

Ensi kerralla synnytä kotona.

Vierailija
24/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina halveksinut niitä äitejä, jotka huutavat ja karjuvat synnytyksessä. Mieskin siitä säikähtää ja alkaa kyllä äkkiä vilkuilla vieraita naisia, jos vaimona on hullu kanahaukka, joka rääkyy ja parkuu sellaisen luonnollisen tapahtuman aikana, kuin synnytys.

Luonnollinen ei tarkoita kivutonta, ja kipuun on normaalia reagoida esimerkiksi huutamalla tai itkemällä.

On hirveää jos sinut on kasvatettu tukahduttamaan normaaleja reaktioita kipuun ja shokkitilanteisiin, mutta kannattaa ennemmin selvittää ne omat ongelmat kuni nimitellä ja syyllistää ihmisiä normaaleista reaktioista.

Normaali reaktio huutaa? Normaaliutta kuitenkin taitaa olla, että ihmisen osaa hillitä niitä tunteitaan? Nyt ap huutaa lapsilleen kurkku suorana?

Ja kyllä olen synnyttänyt

Vierailija
25/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme

Mene hoitoon edes niiden kolmen lapsesi tähden.

Miten reagoit jos lapsesi itkee kipuitkua?

Miten reagoit jos tyttäresi synnytys on tuskallinen, ja toipuminen vaikeaa?

Vierailija
26/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni huutaa suoraa kurkkua synnytyksessä? 

Joku eläkeikää lähestyvä kätilö voisi kertoa oikeasti. Telkussa tietysti aina huutavat draamasarjoissa ja -elokuvissa. 

Minä ainakin vain purin hammasta. Tällä en todellakaan halua kertoa olevani jotenkin "parempi". 

Meni vain niin neljä kertaa. 

Vierailija
27/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehelläs on vakava ongelma suolistonsa kanssa jos sen normaali tuotos on miltei puolimetrinen, läpimitaltaan pienehkön jalkapallon kokoinen ja painaa noin kolme kiloa. Kannattais ohjata se lääkäriin. Googleta vaikka megacolon. Mun vanhempien kissa kuoli siihen.

Vierailija
28/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali reaktio huutaa? Normaaliutta kuitenkin taitaa olla, että ihmisen osaa hillitä niitä tunteitaan? Nyt ap huutaa lapsilleen kurkku suorana?

Ja kyllä olen synnyttänyt

Se miten ihminen käyttäytyy synnyttäessä on eri tilanne kuin se miten hän käyttäytyy lastensa kanssa.

Esimerkiksi itse olen ääritilanteissa erittäin rauhallinen. Synnyttäessä (kaksi kertaa ilman kivunlievitystä, eli tiedän mistä puhun - oman kroppani osalta) lähinnä ähisin ja voihkin.

Aamulla päiväkotiin lähtiessä saatan silti polttaa päreeni ja ärjyä lapsille. Jos näin käy, pyydän anteeksi ja muutan toimintaani siten että näin ei kävisi.

Siltikin ymmärrän että kivun tunne on yksilöllinen, ja ihmiset reagoivat yksilöllisesti. Minä en ole mikään superäiti koska kykenen hanskaamaan äärimmäistä kipua keskimääräistä paremmin, ja epäilen että sama pätee sinuun.

Mieti pieni hetki: voisiko kyse olla siitä että synnytys on ollut sinulle traumaattinen kokemus, mutta että tämän myöntäminen olisi sellaista heikkoutta jota et voi itsessäsi hyväksyä?

Vierailija
29/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään tarvetta huutaa. Leikkitkö jotain marttyyria ja  jotta saisit mieheltä säälipisteitä, vai?

Minä huusin ja valitin. En kerännyt säälipisteitä, kun en tajunnut, mitä tein. Se kipu voi olla niin kova.

Sano nyt vielä, että synnytit ilman kivunlievitystä...saat lisäpisteitä.

Sain sitten epiduraalin. En itse tajunnut sitä edes pyytää, mutta vauvalle tuli ongelmia, joten kätilö pyysi.

Vierailija
30/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kaksi lasta aikana jolloin ei epiduraalia ollut saatavilla. Kipu oli niin järkyttävän kova, että en voinut olla huutamatta.

Synnytyskipuja on kuitenkin  leivitetty  ainakin jo vuodesta 1847 :D

Vierailija
31/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöritä synnytyskivut ensin vehnäjauhoissa, sitten rikotussa kananmunassa ja viimeiseksi korppujauhoissa. Paista rapeaksi voi-öljyseoksessa.

Vierailija
32/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epiduraalin saa, jos anestesialääkäri on sitä antamassa. Jos lääkäriä ei saa paikalle, ei epiduraalia saa. Olen itse syntynyt 60-luvulla eikä silloin naisille kaikissa synnytyssairaaloissa annettu mitään kipulääkkeitä. Kipuun saattoi kätilö sanoa, että turhaan itket nyt, et itkenyt silloin lasta alulle laitettaessa.

Vierailija
33/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa miehesi on synnyttänyt?

Vierailija
34/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ilokaasua sain ensimmäisessä synnytyksessä. Muuta ei ollut tarjolla. Ei se auttanut. Toisella kerralla en saanut sitäkään.

Vierailija
35/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miespuolinen työkaveri on joka asian asiantuntija, todella rasittava ihminen. Kerran hän piti meille naispuolisille työkavereilleen oikein pitkän esitelmän synnytyskivuista ja etenkin siitä, että synnytys on melkolailla kivuton tapahtuma jne. Ollaan jo niin totuttu ja väsyneitä hänen asiantuntijuuden määräänsä, ettei kukaan jaksanut alkaa esittämään vastaväitteitä.

Vierailija
36/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ilokaasua sain ensimmäisessä synnytyksessä. Muuta ei ollut tarjolla. Ei se auttanut. Toisella kerralla en saanut sitäkään.

Isoäitini sai kokaiinia ja kuulemma auttoi kaikki kymmenen kertaa.

Vierailija
37/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskivun hoidon kehitys Suomessa, Riitta Jouppila

Lukekaapa tästä mitä se kivunlievitys on ollut vielä 40- luvulla. Ei 1980- luvulla, kun itse synnytin, ollut epiduraalia mahdollisuus saada. Jossain muistaakseni sitä jo sai, jos synnytti päivystysaikaan ja anestesialääkärillä oli aikaa. Yöllä ainoa lievitys oli ilokaasu.

Vierailija
38/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miespuolinen työkaveri on joka asian asiantuntija, todella rasittava ihminen. Kerran hän piti meille naispuolisille työkavereilleen oikein pitkän esitelmän synnytyskivuista ja etenkin siitä, että synnytys on melkolailla kivuton tapahtuma jne. Ollaan jo niin totuttu ja väsyneitä hänen asiantuntijuuden määräänsä, ettei kukaan jaksanut alkaa esittämään vastaväitteitä.

Surullisinta tossa on se että noin tyhmät ihmiset eivät koskaan tule tajuamaan omaa tyhmyyttään.

Vierailija
39/39 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt -82 ja -85, toinen perätilassa. En saanut lievitystä, en huutanut, kipu sanoinkuvaamaton. Toisessa ilkeä kätilökin, kertoi veljensä kuuroista lapsista, kun en jaksanut reagoida, suuttui, ei hyvästellyt synnytyksen jälkeen. Ne hirveät kivut unohtaa, kun saa lapsen syliinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan