Olen nainen, huidon moottorisahan kanssa pusikossa.
Ja joskus vesakonleikkurin kanssa myös. Täytyyhän sen jonkun tehdä polttopuut talossa. Onko muita naisia täällä jotka tykkää myös moottorisahailusta?
Kommentit (17)
En minä siitä hommasta mitenkään erityisesti tykkää, mutta kun on metsää, niin pitäähän sitä raivata ja hoitaa. Polttopuiden teossa oikeastaan vain halkominen ja pinoaminen on mukavaa.
Kyllä taas näkee kun on laitettu nainen vaarallisen työkalun varteen. Moottorisahalla EI huidota. Se on oikeasti vaarallinen ja käden on oltava vakaa kun sillä harkitusti työskennellään. Jättäsitte nuo hommat miehille.
Olen huomannut mielenkiintoisen piirteen nykynaisten maailmankatsomuksessa ja siinä miten he käsittävät miehen ja naisen välisen suhteen ja mitä enemmän henkilö määrittää itsensä juuri naiseksi eikä niinkään vain ihmiseksi on osittain vielä kiinni perinteisissä stereotypioissa. Eihän kukaan muu nainen voi, eihän?
Palataan asiaan sitten, kun kaadat puita etkä heilu missään pusikoissa.
Metsässä kasvaa puita. Pusikossa puskia, joista ei ole polttopuiksi. Ja se on vesakkoleikkuri, eikä vesakon...
Olen koulutukseltani Maaviljelysteknikko, joten osaan ja olen käyttänyt sekä moottori- ja että raivaussahaa. Selkäsairauteni vuoksi en pysty enää. T: Nainen Hämeestä
Stihl 192 moottorisaha ja sähkösahat sopivat hyvin naisten voimille. Ei kun polttopuita tekemään.
Pusikossa huidon ihan vain pensasleikkurin kanssa. Puita en kaada, koska pidän pystyssä olevista puista enemmän,
Mä kaadoin mökillä puun, eikä se kyllä kivaa ollut. Mielummin heilutan viikatetta niityllä.
Mä olin äsken pusikkoa huitomassa. Mutta en moottorisahalla, vaan saksilla ja gilette venuksella :D siistiä jälkeä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Stihl 192 moottorisaha ja sähkösahat sopivat hyvin naisten voimille. Ei kun polttopuita tekemään.
Olen 186/85 mittainen mies ja käytän myös aina tilhen 192sta jos homma sillä sujuu, ja melkein kaikki sillä sujuu kun pitää terän hyvässä kunnossa. En näe sillä mitään lisäarvoa että heiluisin jotain 5cm vesakkoa nurin jollain 12kg vanhalla homelitella.
192 on myös jo kunnon ammattisaha vaikka onkin pieni kooltaan, eikä mikään mökkisaha. Jo hinnastakin käy ilmi.
Miksi huidot pusikossa moottorisahalla?
Kyllä monikin tuntemani nainen osaa isompiakin työkaluja käyttää, jos tällä keskustelulla nyt sitä haettiin. Itsekin osaan, enkä huido.
Minä :-)
Nih, pitäähän ne polttopuut tehdä!
Mutta pusikossa en "huido" moottorisahan kanssa, siihen pitää olla eri välineet esim. raivaussaha.