Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:t(tahdon pikkukakkosen) viikolla 17

25.04.2006 |

tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveeme on toteutunut.

kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

moiks hyvät TP:t=)

Me ei oltu ulkoilemassa vaikka upea ilma vaan perhekahvilan vappunaamiaisissa monta tuntia,mahtava ilma kyllä,kävellen kuitenkin mentiin.

Katri esikoinen oli KEIJU ja tosi suloinen näky ja sai kaivattua ihailua siellä osakseen=)

ajatelkaa,oon ollut toista viikkoa kevyellä ruokavaliolla(kilo pudonnut) ja tuolla kaikki sai tuoda herkkuja ja mä sorruin vaan muutamaan shipsiin,uskomatonta,nakersin vaan ite tuomiani" vauvan shipsejä" eli maissinaksuja muutamia heh

mä oon päättänyt vuosien jälkeen onnistua laiharissa,aina se jää mulla kesken!

Juho oppi eilen kääntymään selältä mahalleen ja usein sitä treenaakin ja tosi lähellä tänään oli ettei olis kääntynyt takaisinkin,meinaa vaan kädet olla edessä ja hankalasti vielä mutta tästä se lähtee ja edelleen eteenpäin joskus kun on virkeänä möngertää ja pyllyä nostaa kun tukee jaloista vähän.neuvola on vapun jälkeen tiistaina.

äityliini ja Juho perjantaina jo 5kk

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis, tuleeko sulle niin helposti rintatulehdus?

mulla ei ole oikeastaan koskaan ollut suojia kun vain sen takia että rinnat valuivat alussa... voi, että, toivotaan ettei nyt tullut mitään.

Mulla oli silloin yhdessä vaiheessa tukos toisessa rinnassa ja se oli todella TODELLA kipeä, silloin neuvolassa että se tuntuu samalta kuin tulehdus rinnassa. Todella saat kaikki sympatiani jos sulle tulee se helposti!!

Mä olen ihan poikki... Tänään kävin alkosta ostamassa skumppaa ja citymarketissa ruokaostoksille ja voitte arvata että siellä oli muutama muukin ostoksilla!! meinasi ahdistus iskeä, mutta poiskaan en voinut lähteä, kun pakko oli saada tavarat tytön huomiselle synttäreille. Muuten olisin aivan varmasti marssinut pois sieltä!! Nyt olen leiponut ja tehnyt muita valmisteluita ja oon täysin rätti-poikki-puhki...

Oikein hauskaa vappua ja toivottavasti joeelalla ja minskulla ollaan jo taudeissa voiton puolella!

viivi

Vierailija
22/33 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle voi tulla rintatulehdus tosi helposti ja on tullutkin,esikoisen aikana 4 rintatulehdusta vaikka koitin suojata mutta silloin luulin että se riittää että kesällä(mahtavaa helteellä) mulla oli villatakki suojana+liivinsuojat,ei riittänyt.sitten Juhon aikana on ollut yksi rintatulehdus VAIKKA JOKA KERTA(eilistä lukuunottamatta) olen pitänyt TermoMamma rinnanlämmitintä tissien päällä,mutta toistaiseksi kaikki hyvin,josko se ei niin helposti nyt tule kun maitoakin tulee niin vähän(40 ml tänä aamuna).

niin ja kerran mulle tuli tulehdus Katrin aikana silloin kun maitoa ei enää tullut ja lopetin lypsämisen ja 2 viikkoa siitä otin suojat pois ja sehän iski=(

että siksi tää trauma mutta ei vielä tunnu ainakaan missään...

kaveri tulee kohta,heillä kaksi suloista poikaa 3v ja 2v=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä edelleen yksi pieni vesirokkopotilas, joka yrittää olla reipas, mutta näppylät kutiavat/kirvelevät ihan kauheasti :(

Tänään sentään ekat alkoi olla rupivaiheessa.

Mulla itselläni oli vesirokko kun olin 6v enkä muista, että se noin kauhea tauti oli... tyttö meinaan huutaa aika lailla, tosin on myös meidän perheen " drama queen" asiasta kuin asiasta.

Vauvalla ei vielä näppylöitä, mutta tulee 99% varmuudella, sillä sen verran paljon isosisko on pikkusiskoa kosketellut... olis ihan mahdotonta pitää täysin erossa. Itselläni ihan kauhea nuha/allergia/kurkkukipu, mies sentään vielä terve!

Oli kuitenkin pakko päästä hetkeksi pois kotoa tuulettumaan ja hoidin sitten viikonlopun ruokaostokset. Ja taas meni rahaa ihan sikana vaikka ei nyt mitään ihmeitä ostanut. Meneekö teillä muilla ruokakauppaan kuinka paljon rahaa... jos saan udella?!

Meillä menee yleensä viikonloppuna cittariin n. 100-150 euroa ja lisäksi käydään viikolla ostamassa lisää mm. maitoa, leipää ym noin 2-3 x 10-20 euroa. Aika kallista ruoka kyllä on!!!

Jep, en oikein muista mistä olitte keskustelleet et palailen uudestaan!

Aurinkoista lauantaita!

Vierailija
24/33 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äitiliini et saa tulehdusta. Mullakin on suojat ihan ympäri vuorokauden oltava, ei tosin tulehdusvaaran takia vaan kun muuten valskaa heti..Alkaa meinaan heti toinen rinta herumaan, ku toisesta syöttää, niin en jaksa edestakas pelailla suojien kanssa, pidän 24h...Ehkä niistä joskus eroon vielä pääsee. =)

Juu, mekin erehdyttiin menee kauppaan eilen, että oli porukkaa! Onneks tehtiin isommat ostokset jo aiemmin, haettiin vaan pientä lisäystä. Joeelako se kyseli ruokamenoja?! Meillä menee parin viikon ostoksiin n. 70-100¿, lisäks tulee sit vielä melkeen päivittäin jotain maitoa, leipää..Saattaa mennä 10¿/pvä lisäks. Ei onneks joka päivä. Ja mun mielestä meillä menee paljon ruokaan rahaa..Ei pahemmin edes vertailla hintoja.

Hitsi, et ne lupailee kovaa tuulta huomiseks..Ajateltiin meinaan ottaa evästä ja lähteä Korkeasaaressa käymään. Mut ei ole kiva, jos tuuli on 10m/s, niin ne ainakin eilen lupaili..

Meillä esikoinen kovassa yskässä ja neidin nenä aamulla kans alkoi valua..Ja tyttö tulee tänään jo 6kk!!!! Vaikka on syntyny 31.päivä, mut ku on vaan 30 päivää tässä kuukaudessa..

Olikos se Joeelan tyttö, ku on syntyny kans 31.10?

Vierailija
25/33 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se joeelan tyttö ainakaan 31.10 ole syntynyt, ehkä sitten 31.11 (onko marraskuussa edes 31.päivää?!).

Meilläkin viikon päästä puolivuotispäivä (7.5) en voi uskoa, että toi pikkukaveri on jo niin " iäkäs" !! On muuten taas oppinut uuden eteenpäinmenotavan, menee kuin mittarimato, ensin konttausasentoon ja sitten suoristaa itsensä ja taas konttausasentoon ja taas suoristaa jne..

ruokaostoksista, meilläkin menee toi 100-150 viikonlopun ruokaostoksiin, ja sitten menee vielä viikolla kun käy nopeasti kaupassa hakemassa jotain, saattaa mennä viikolla noin 50e yhteensä niihin nopeisiin ostoksiin. Me ei kyllä ikinä vertailla mitään hintoja ja ostellaan aina ehkä vähän kalliimpia juttuja...

no nyt taas valmistelemaan tän päivän juhlia... sitten vielä huomenna yhdet tytön synttärit ja sitten loppuu niidenkin järjestely! aika poikki oon jo...

Viivi

Vierailija
26/33 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuhan vaan tuli mieleen aamulla, et jollain vauvelilla on sama synttäripäivä, ku meillä. Olikohan sit Jeela..

Mut Viiville tsemppiä synttäritohinoiden kanssa! Ne vie vähän voimia aina.. =)

Vierailija
27/33 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaivaa vanhan pinon odotuspuolelta auki ja se oli nimba, ku sai samana päivänä vauvan, ku me. Selvishän seki.. =)

Vierailija
28/33 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa vappua!

ei ainakaan vielä tullut rintatulehdusta ja mä siis käytän liivinsuojien LISÄKSI rinnanlämmitintä joka on sellainen tarralla kiinnitettävä isohko suoja paidan päälle jota siis ulkona tietty vaan käytän.

Maitoa ei valu enää rinnoista,tänäänkin vain 30 ml tuli enää,jipii saan lopettaa lypsämisen pian.

mies juo viinaa(niin päivällä) ja maistoin siitä äsken,hyi kun oli pahaa(siideriä tahtoisin vaan).

äitiliini ja Juho kääntyilijä 5kk2pv

bd 281105

Vierailija
29/33 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopoliini: meidän neiti on syntynyt 29.11 eli päivän nuorempi kuin äityliinin Juho :) Olitteko muuten siellä Korkeasaaressa...? Oliko uusia eläimiä? Meilläkin suunnitelmia mennä sinne heti kun esikoinen parantuu.

Viivi_ voimia synttäreiden kanssa... tiedän, että hommaa ja vilskettä riittää... onneksi saat itsekin skoolata :)

Meillä ihan rauhallinen vappu, koska ollaan EDELLEEN kipeinä, mutta anoppi ja mun mummi tulevat meille syömään ja piristämään pikku potilasta. Grillataan ja avataan kyllä ainakin yksi kuohari... enkä se piristää tätä väsynyttä äitiä.

Nyt kattamaan pöytää.

Vierailija
30/33 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaako muut vauvalle valmista liha-perunasosetta?Meillä vasta ruettu sitä perjantaina antamaan ja se ongelma on että Juho yökkii ja kakoo sitä koko ajan,taitaa olla karkeampaa kuin ne 4kk soseet mutta kait se tottuu siihen sitten?

ja rasittavaa on myös se että annoin itsetekemää maissiporkkana sosetta Juholle ja EI KELPAA!

vain kaupan soseet kelpaa,hohhoijaa...että näin tällä kertaa...

Vierailija
31/33 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joeela: Oltiin Korkeasaaressa, ja oli kiva reissu!! Ei siellä mitään uusia eläimiä tainnu olla. Jotain akvaarioita siellä Africasia- talossa oli rempassa (valmistuu toukokuussa) ja haisunäädän koppi oli kans rempassa. Karhut oli todella paljon liikkellä, ja leijonat. Mutta oli kyllä aivan ihania ne pienet karhunpennut!! =)

Äitiliini: Tarkotatko itse tekemää lihasosetta? Meillä syödään pelkkiä kaupan purkkiruokia..Ja ne uppoo kaikki hyvin. Perunaa alussa keittelin ite, mut ei kelvannu, niin luovutin..Ollaan muuten puuroki alotettu. En malttanu odottaa enää, mut eipä se öihin vaikuta. Viime yönäki herätttiin taas koko ajan. Hoh hoijaa..Ei taida auttaa muu, ku unikoulu.. Ei täällä kukaan muu olis alottamassa sitä lähiaikoina?!

Hyvää vapunpäivän jatkoa!! Oon koko ajan sunnuntaissa..

Vierailija
32/33 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen vappu takana!

Eilinen vappuaatto meni ihan kotona grillaillen, mutta tänään saatiin miehen kanssa " laatuaikaa" kun anoppi tuli hoitamaan molempia lapsia ja me päästiin kaupunkiin syömään kavereiden kanssa ja vähän piipahtaa ullanlinnamäelle :) Oli ihan outo olo ilman lapsia... mutta niin ihana syödä rauhassa ja sitten olikin kiva tulla takaisin kotiin!

Hopoliini: kiitos korkeasaari infosta ;) ehkä päästään sinne ens viikonloppuna. Ja unikoulu olis meilläkin tarpeen... mutta pikku neiti täytti vasta 5kk joten ajattelin vielä jaksaa kuukauden ja sitten LOPPUI yösyötöt!!! Nyt heräilee 2-3h välein, välillä yritän tunkea tuttia suuhun, mutta usein ja ihan liian helposti annan heti tissiä ja homma (syönti&röyhtäytys) on ohi 5-10 minuutissa. Haluun vaan itsekin pään tyynyyn mahdollisimman nopeasti. Mites teidän yöt menee?

Äityliini: mä annan vain kaupan soseita, sillä yritin kanssa itse keitellä perunaa ja porkkanaa, mutta yökkäili vaan mun tekemien soseiden jälkeen ja kaupan purkit uppoaa huomattavasti helpommin...

Nyt neiti siis 5kk ja syö ½ purkkia kasvista lounaaksi ja ½ purkkia hedelmää iltapäivällä. Velliä yritän antaa 1dl illalla, mutta usein jää juomatta. Ostin jo liha- ja kanasoseita ja aletaan maistella kohta niitäkin.

Mitäs viivi_ sanoi puuron ja lihasoseiden aloittamisesta..?! Oliko jo juttu, ettei kannattanut aloittaa samaan aikaan?

Nyt nukkumaan...zzzz

Vierailija
33/33 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joten vastailen vielä tähän.. =)

Joeela: Meillä herätään öisin 1-2 tunnin välein. Viime yönä tais nukkua jopa kolmen tunnin pätkän! Ekan unipätkän nukkuu omassa sängyssä, mutta sen jälkeen loppuyön vieressäni. Siinä sitä onkin helppo tunkea tissiä suuhun pieneenkin inahdukseen..En edes joka aamu tiedä kuinka monta kertaa yöllä on syöty, puoliunissani usein olen, kun aletaan syömään (tai vaan lussuttamaan huvin vuoksi). Välillä öisin saa huutokohtauksia, luulen, että masu on liian täysi jatkuvasta syömisistä.

Nyt usein iltaisin ja itse asiassa tänään päivälläkin kylläkin sai huutokohtauksen, ihan uutta tämä tällainen!?! Ja esim. tänään päivällä ei halunnut nukkumaan mennessä tissiä, huusi vain, ei rauhoittunut rattaisiin. Loppujen lopuksi otin syliin ja nukahti saman tien! Mitäköhän tämä nyt sit on??? Iltaisin siis ollut samaa; ei halua tissiä, sängyssä huutaa, sylissä huutaa..n.15min. huudon jälkeen ottaa tissin suuhun ja nukahtaa, saattaa jopa oikein syödä välillä..Kun vain saisi aikaseksi alotettua sen unikoulun..

Ja mun mielestä kans eri aikaan pitäis ne lihat ja puurot alottaa. Meillä oli väliä parisen viikkoa.

Onko kukaan menossa lapsimessuille? Itse olen vielä kahden vaiheilla. Esikoinen olisi kiva viedä mm. temppuradalle, mutta muuten olisi kiva kierrellä " rauhassa" (siinä tungoksessa..), ilman 3v. uhmista.. =)

Joeela:

Hopoliini: kiitos korkeasaari infosta ;) ehkä päästään sinne ens viikonloppuna. Ja unikoulu olis meilläkin tarpeen... mutta pikku neiti täytti vasta 5kk joten ajattelin vielä jaksaa kuukauden ja sitten LOPPUI yösyötöt!!! Nyt heräilee 2-3h välein, välillä yritän tunkea tuttia suuhun, mutta usein ja ihan liian helposti annan heti tissiä ja homma (syönti&röyhtäytys) on ohi 5-10 minuutissa. Haluun vaan itsekin pään tyynyyn mahdollisimman nopeasti. Mites teidän yöt menee?

Äityliini: mä annan vain kaupan soseita, sillä yritin kanssa itse keitellä perunaa ja porkkanaa, mutta yökkäili vaan mun tekemien soseiden jälkeen ja kaupan purkit uppoaa huomattavasti helpommin...

Nyt neiti siis 5kk ja syö ½ purkkia kasvista lounaaksi ja ½ purkkia hedelmää iltapäivällä. Velliä yritän antaa 1dl illalla, mutta usein jää juomatta. Ostin jo liha- ja kanasoseita ja aletaan maistella kohta niitäkin.

Mitäs viivi_ sanoi puuron ja lihasoseiden aloittamisesta..?! Oliko jo juttu, ettei kannattanut aloittaa samaan aikaan?

Nyt nukkumaan...zzzz