Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:t(tahdon pikkukakkosen) viikolla 17

25.04.2006 |

tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveeme on toteutunut.

kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

moiks hyvät TP:t=)

Me ei oltu ulkoilemassa vaikka upea ilma vaan perhekahvilan vappunaamiaisissa monta tuntia,mahtava ilma kyllä,kävellen kuitenkin mentiin.

Katri esikoinen oli KEIJU ja tosi suloinen näky ja sai kaivattua ihailua siellä osakseen=)

ajatelkaa,oon ollut toista viikkoa kevyellä ruokavaliolla(kilo pudonnut) ja tuolla kaikki sai tuoda herkkuja ja mä sorruin vaan muutamaan shipsiin,uskomatonta,nakersin vaan ite tuomiani" vauvan shipsejä" eli maissinaksuja muutamia heh

mä oon päättänyt vuosien jälkeen onnistua laiharissa,aina se jää mulla kesken!

Juho oppi eilen kääntymään selältä mahalleen ja usein sitä treenaakin ja tosi lähellä tänään oli ettei olis kääntynyt takaisinkin,meinaa vaan kädet olla edessä ja hankalasti vielä mutta tästä se lähtee ja edelleen eteenpäin joskus kun on virkeänä möngertää ja pyllyä nostaa kun tukee jaloista vähän.neuvola on vapun jälkeen tiistaina.

äityliini ja Juho perjantaina jo 5kk

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaikki ollu nauttimassa ihanista ilmoista, ku on ollu niin hiljasta?! Me ei tänään ehitty, ku oli esikoisella kerhopäivä. (Käy siis kerran viikossa kerhossa) Ja iltapäivällä oli vieraita. No, huomiseks lupasivat kanssa kivaa ilmaa, sit ulkoillaan tämänki päivän edestä! =)

Ja Äitiliinille tsemppiä laihiksen kanssa!!!! Pitäis iteki alkaa..Mut toi namihimo voittaa aina..Ehkä sit vapun jälkeen, ku tietää et silloon tulee taas herkuteltua. Saan joka viikko pudotettua puoli-kilon verran, joka tulee viikonlopun namipusseista takaisin..Mut en ota paineita, pikkuhiljaa se varmaan putoo taas, niinku esikoisenki jälkeen! =)

Meillä torstaina puolivuotis- neuvola. Ihan kiva kuulla taas mittoja, kun noi kiinteät on alotettu.

Vierailija
2/33 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ulkoiluja,luvattiin jopa 17 astetta JUHUUUU

nyt täytyy uskaltaa lapsilta ja itseltä keventää taas vaatetusta.

ärsyttää se rintatulehduksen pelko,arvatkaa onko kuuma noilla suojilla.

tai ne jotka suojaa rintojaan,tietää tietysti.

en uskalla jättää niitä pois,edelleen lypsän kerran päivässä.

äityliini ja kääntyvä Juho kohta 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten eilen oikein missasin meidän pinon...?! yritin katsella, ja kun ei löytynyt en jaksanut itse tehdä.. *LAISKA*

Tänne ei kyllä kuulu mitään ihmeellistä. Viikonloppuna ulkoiltiin paljon ja pidettiin " grillikauden avajaiset" sen jälkeen onkin grillattu joka päivä, paitsi eilen.

Mulla on joka ikinen päivä ongelma kun lähdetään ulos... mitä laittaa vauvan päälle?! vaikka täällä aiheista päätellen se on kyllä monen muunkin ongelma. Nyt sit laitetaan meillä vaan pitkähihainen body + sukkahousut, sitten se ä-pakkauksen ohuempi haalari, villasukat+ lapaset + ohut pipo, ja sitten sujautan niklaksen vielä lämpöpussiin. Hyvin on oltu " sopivan lämpöisiä" meillä.

mä olen ihan poikki kun mies oli viime yönä katsomassa yhtä keikkaa tavastialla ja mä tietysti valvoin kunnes se tuli takaisin... Kun lähetti viestin juuri kun olin menossa nukkumaan, että nyt se loppui ja ne lähtee tulemaan. No ajattelin, että odotan sitä, ja sillä kestikin vielä reippaasti yli puolitoista tuntia ennen kuin oli kotona...

Ensi viikonloppuna pidetään tytön synttärit. Oikeasti on syntynyt 2.5., mutta me juhlitaan niitä nyt sitten viikonloppuna.

Niklas ryömii jo siihen malliin, ettei sitä pidättele edes mitkään esteet. Nyt viime viikkoina on lopulta oppinut kääntymään myös masulta selälle, ja nyt rullaileekin välillä monta kierrosta putkeen! Just tuolla rullasi tytön ponileikkejen ääreen, vaikka yritin niitä aina työntää kauemmaksi... Nyt komentaa ja kiljuu poneille. Onneksi tyttö on tarhassa, sais kohtauksen kun näkis kuinka toi yks kakveri kiskoo noita poneja...

No, pakko kai se on mennä pelastamaan noi ponit!

Viivi

Vierailija
4/33 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut ihan kamala alkuviikko :(

ensin tosiaan tuli ne silmätulehdukset molemmille tytöille (kiitti äitiliinille tsemppauksesta), sitten kuumetta molemmille ja viimein tänään esikoiselle VESIROKKO! ja tietysti molemmat nukkuneet aika levottomasti viimeiset kolme yötä.

alkaa tämä mamma olla aika puhki... kun eilen pukkas mullekin 38 asteen kuumeen, otin buranaa ja menin puol ysi nukkumaan niin onneksi meni ohi ja sitten vielä oli tänään mun vaarin (oli tosi läheinen) hautajaiset :(

mitäs muuta, NIIN MEIDÄN NEIDIN 5 KK MITAT 69,5CM/7650G.

vauvan vaatetuksesta vielä, mäkin laitan vauvalle vaunuun pitkähihaisen bodyn, sukkikset, ä-pakkauksen ohuen haalarin (ihana valko-keltainen esikoisen ajalta...)puuvillasen kypärämyssyn, villasukat ja puuvillaset hanskat ja tietty makuupussin. jos lähdetään " ihmisten ilmoille" niin laitan usein sammarit ja hupparin ja käytän edellen sellasta turvakaukalon lämpöpussia.

eli aika samat kuin viivillä :)

nyt iltapalan laittoon, mies puuhastelee takapihalla pihakalusteiden kimpussa, grilli on ollut esillä jo pääsiäisestä.

ja laihis etenee täälläkin hiljaa... nyt 10 päivää ja -1,5 kg.

tulipas sekavaa, sorry! j

Vierailija
5/33 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin kovasti jaksamista sinne lasten sairasteluiden keskelle!

ja sitten... sanoiko ne sulle mitään tytön painosta? meillä kun niklas oli 5kk neuvolassa saman pituinen ja olikos se 8,5kg, ja meinasi että painoa vähän liian vähän, että olisi hyvä aloittaa lihat... Mä kun jo ehdin huolestua, että saako liian vähän ruokaa. Totuus oli kyllä, että painokäyrä oli tippunut vähän edellisestä kerrasta, mutta jos teillä ollaan kuitenkin noin paljon kevyempiä samalla pituudella niin tuskin meillä paljon liian kevyitä ollaan =) vai onko pojilla ja tytöillä näin eri käyrät?!

No kohta meillä jo 6kk neuvola niin saa nähdä mitä mitat siellä!

nyt nukkumaan, hyvää yötä ja haleja kaikille!

Viivi

Vierailija
6/33 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!!!

tää on se kiireinen torstai taas meillä kun on esikoisen sekä kerho että jumppa...(jumppa loppuu tänään).

Juho kääntyilee tuolla,harjoittelee tosi innokkaasti uutta taitoaan,jatkuvasti saa kääntää takas selälleen kun tuskaantuu oleen mahallaan vaikka viihtyy jo niinkin päin jonkun aikaa.

aurinko jo paistaa ja ikkuna näyttää kaamealta,vain 1 ikkuna meillä pesty tälle keväälle.

eipä kummempaa...Juho on muuten kaurapuuroa jo maistellut ja hyvin maistuu herralle se!Lihaa ei vielä mutta kohta sitäkin.On se kova poika syömään,odotan jo ensi viikon neuvolaa ja uusia mittoja.=)

äityliini ja Juho kääntyilijä huomenna 5kk!!

Vierailija
7/33 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joeelalle kovasti voimia sairastelujen keskellä=(

tää arki on joskus raskasta terveenäkin,tuplaraskasta kipeänä.

meillä Juho menee painoltaan yläkäyrällä ja on nyt arviolta vajaa 8kg ehkäpä?viimeksi 7320g.

tosi paljon ne vaihtelee nuo painot kun on jouluisia vauvoja jotka painoi 4kk iässä jotain 5-6kg ja sitten on yli 8kg vauvojakin ja jotain siltä väliltä=)

kait se riippuu miten menee sillä " omalla käyrällään" .

vappua odotellen,äitiliini(olen sisimmässäni aina se nimimerkki heh)

Vierailija
8/33 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin vaikeaa tuo pukeminen mutta meillä:lyhythihainen body,paita ja housut tai potkupuku,sukat,sitten äp:n kevuttoppapukua kevympi haalari(ohut vuori),korvaläpällinen ohut myssy,jaloissa toppatöppöset vielä,käsissä(riippuen säästä) joko ohuemmat tumput tai toppatumput,jos on viileää,laitan sen äp:n kevuttoppapuvun mutta en nyt kun on +10 ja ylikin...ja kantokassissa on ns.lämpöpussi,joskus jalkapeittokin vielä mutta ei sitä jos auringonpaisteessa kuten eilen nukkui parvekkeella ja aurinko paistoi.aika kuuma vaunuihin tuli..

Vierailija
9/33 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, olet myös mulle aina se nimierkki...!!

Kuinkas pitkä Juho sitten on kun on ton painonen? Meillä poikahan on aika pitkä, niin kuin näkyy joeelan tyttökin olevan. Meillä esikoinen oli vasta joskus 9kk iässä saman pituinen kuin niklas nyt... ja on siis tyttön.

meillä oli siis se paino käyrä suhteessa pituuten kai jotenkin laskenut ja sen takia oli sitä mieltä että pitäisi lihat aloittaa. Olen jo sitä ehtinyt miettiä että jos saakin liian vähän ruoka, kun en ole kuitenkaan joka itkuun tarjoamassa ruokaa. Mutta juuri ennen viime neuvolaa alkoi niklas liikkua hirveästi että ehkä sekin tiputti paninoa jonkin verran...

Että mä odotan meiän uusia rattaita saksasta... taitaa vaan kestää ikuisuus vielä ennen kuin ne saadaan. eilen sieltä tuli viesti että olivat saaneet sen maksun vaikka maksettiin se jo viime viikolla. toimitusaika oli muistaakseni 6 viikkoa!! miten jaksan oikein odottaa niin kauan?! tilattiin sellaiset 3 pyöräiset gessleinit, tosi ihanat!

Niklas on sammunut sohvalle, heräsi niin aikaisin tänään, että sammui vaan yht' äkkiä tähän, ei keretty ulos asti. No saa nukkua nää lyhyemmät aamupäiväunet tässä ja mennä sitten iltapäivällä ulos.

Nyt täytyy kai jo loptella, kun niklasta häiritsee kun naputtelen tätä tietkonetta tässä sohvalla sen vieressä... (raahasin kannettavan tänne sen viereen...ei taida olla ihan ergonomisin istuma-asento mulla...)

Viivi

Vierailija
10/33 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi Joeelalle paljon voimia. Lapsen ja varsinkin kahden sairastelu on rankkaa ja vielä jos itse on kipeänä... Pikaisia paranemisia teille!

Meilläkin pienempi TAAS pienessä kuumeessa ja nuhassa. Epäilen kuitenkin, että olisi toinen hammas tulossa. Eikös hampaan tulo voi pientä räkäisyyttäkin aiheuttaa? Ainakin ekan hampaan aikana oli lämpöä ja vähän räkäisyyttä. Vai onko vaan sattumaa?

5kk neuvolassa meidän poika oli tasan 8500g, eikä meillekään kyllä sanottu mitään, että painais liian vähän. Saa siis vaan rintamaitoa vielä. Pituutta oli 67 ja ainakin silmiin ja käteen poika on sellanen " jötkylä" (en osaa paremminkaan kuvailla:)). Isovelikin oli samanikäisenä samanpainoinen, ja oli myös aika tanakka kaveri. Mutta ehkä ne sitten Viivi, teillä meinasivat, jos paino ei ollut sitten noussut enää yhtä hyvin. Tosin onhan se monessa huomattu, että eri neuvoloilla ja eri terveydenhoitajilla on aina ne omat suosituksensa.

Minä jätin vaunuista jo +10 asteessa makuupussin pois ja laitoin pojan päälle vain peiton. Samaten kevythaalarin jätin jo pois ja laitan vain kollegetakin, ohuet tumput, töppöset ja hatun. Poika kyllä nukkuu vielä vaunukopassa joten sinänsä se suojaa aika hyvin. Alkaa oleen aika " pesämäinen" koppa jo tuolle isolle vauvalle. Meillä vaunut on myös aika suojaisassa paikassa, johon ei oikein osu tuuli, mutta aurinko taas jonkin verran. Ulkomittari kun näyttää samassa paikassa +17, niin sehän on jo tosi lämmintä!

Ai niin, lauantaina olin tosiaan katsomassa sitä Marilyniä! Oli tosi hyvä! Tykkään muutenkin musikaaleista enemmän kuin perusteatterista. Oli vaan aika surullinen:´( Itkettiin molemmat siellä äitin kanssa. Vaikka olihan se tietty tiedossa, että Marilynin elämä ei onnellista loppua saanut. Mutta Sari Siikander osasi kyllä näytellä niin hyvin, että lopputaputusten aika mun piti oikein pinnistellä, että itku loppuisi. Olihan siinä tietty hauskojakin kohtauksia, mutta oon vaan niin itkuherkkä, että se surullisuus jäi enemmän mieleen:) Vaikka voihan todella sanoa, että näytös on ollut hyvä, kun on tosiaan koskettanut!

Aurinkoista loppuviikkoa!

Minsku

Vierailija
11/33 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luultavasti palstailu jää kun meillä loppuu netti täl viikol, kone reistailee eikä olla valmiita ostaa viel uutta!

Meillä oli 5kk neuvola eilen ja mitat olivat 8920g ja 68cm. Saimme luvan aloittaa puuro ja lihasoseet sitten kun itsestä tuntuu. Poju ei ole saanut ku perunaa ja porkkanaa ja seuraavaksi sitten maissia.

Meillä ollaaan nukuttu 3yötä heräämättä eli 22-8 ja kummasti sitä itsellä on virtaa päivisin ku ei ole tarvinnut heräillä.

Mullakin alkaa kohta pienimuotoinen laihis siis vaan liikkuntaa lisäämällä ja nyt kun olen ottanut esikoisen mukaan ja ei ku fillaroimaan =)

Mut mä meen, ku ei malta olla koneella ku on niin hyvä ilma!!!

Vierailija
12/33 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulla iski kirjoitusvimma vaikka nytkin pitäis jo mennä hakeen tyttöä kerhosta,noloa jos myöhästyn tän takia=)

Juho ei ole kovin pitkä,tai keskikäyrää menee pituus ollen viimeksi 4kk neuvolassa 63,5cm.

Helmihippunen:toivottavasti palaat vielä tänne jos saatte netin joskus!!!!ikävä tulee muuten=)

nyt tulee oikeesti kiire.........>>>>>>>>>

ÄITILIINI*ikuisesti*=)

Vierailija
13/33 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tulet sitten heti takasin kun ostatte uuden koneen?

meitä on kuitenkin niin vähän täällä, että heti kyllä tuntuu jos joku on poissa...

Meillä tyttö on synttäreillä, ja huomenna naamiaiset ja viikonloppuna on tytön omat synttärit sekä lauantaina että sunnuntaina ja sunnuntaina on vielä toiset naamiaiset. sitten lasten kummit tulee vielä maanantaina viettämään tytön synttäreitä... Tuntuu että koko ajan on jotain!! Että odotan kesää ja miehen lomaa, että ollaan kaikki kotona. Paitsi yleensä me kyllä järjestetään lomalla joka päivälle jotain ohjelmaa ja ollaan kuitenkin koko ajan menossa...

no, kohta tarvitsee lähteä hakee tyttöä...

viivi

Vierailija
14/33 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat nettiystäväni -kiitos paranemistoivotuksista- viivi_, äityliini, Minsku ja muut :) Ja Minskun porukoille myös pikaista paranemista!

Esikoisella vesirokko näppylät vaan lisääntyy... on tosi surkeena. Onneksi soitin tänään terveyskeskukseen ja sain puhelinreseptillä kortisonilääkettä kutinaan. Pienemmällä ei vielä näy mitään...

Pikku neidin mitoista; ei oltu neuvolassa vaan siellä rokotetutkimuksessa, joten eivät kommentoineet paino/pituus -suhdetta. Odotan vaan kun soitan mitat neuvolaan mitä sanovat, tosin ollut syntymästään asti hoikka tyttö.

Tyttö kuitenkin ihan tyytyväinen, että luulisi että saa tarpeeksi ruokaa. Saa nyt siis vasta puoli purkkia kasvissoseita lounaaksi ja desin velliä illalla, mikä kyllä jää usein juomatta... ei ota pulloa vaan nukahtaa tissille. Ajattelin seuraavaksi lisätä hedelmäsoseen iltapäivään.

Vappua (jota ei ole... kun jouduttiin perumaan kyläily) odottaen, j

Vierailija
15/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen 6kk neuvola, jossa neidon mitat: 7280g, 65cm ja pipo 44cm. Ihan tasasesti mennään käyrillä. Huvin ja vertailun vuoksi katsoin isoveikan mittoja puolivuotiaana, ja tyttö kyl menee veikan ohi! Veikka oli 6660g ja 65,6cm, pipo 42,7cm. Ainoastaan oli hieman pidempi, mitä siskonsa. Eihän noi mitään merkkaa, mutta kiva vaan vartailla. =) Muutenkin kaikki oli OK, täti yritti rohkaista yövieroitukseen..Tarvii kattoo. milloon alottelis. Eilen illalla annoin ekaa kertaa iltapalaa, hedelmäsosetta. Ja sitä meniki reilusti yli puoli purkkia. Tyttö onki ollu iltaisin aika itkuinen, mietin, että saakohan enää tissistä tarpeeksi iltasapuskaa?! Ja nyt nukkuki viime yönä paremmin, ku aikoihin! En tiedä auttoiko toi sose, mut iltapalaa tarvii alkaa tosiaan syömään. Neuvolassa sanoi, että voi alotella kaurapuuroa+hedelmäsosetta iltaisin, mutta katotaan, jos pärjätään tolla soseella vielä pari viikkoa. Sen matkan jälkeen vois sit alotella puuron.

Nyt lähetään Fallkullaan katsomaan lehmiä! =)

Vierailija
16/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moips!

Sainpas leivottua kääretorttuleivoksia Juhon unien aikana=)

Huomenna tulee Kaarinasta ystävä perheineen kylään,ihanaa nähdä heidät pitkästä aikaa(tää välimatka)

rakas nuppunen on jo 5kk!!Harjoittelee kääntymistä jatkuvasti,vielä ei pääse takas selälleen mutta lähellä on välillä ollut,käsi vaan jää vielä hankalasti.

Wappu tulee ja simat on kohta valmiita,maanantaina esikoisen kanssa lasten vapputapahtumaan=)

äitiliini ja Juho tasan 5kk*iiso poika*(neuvola tiistaina)

Vierailija
17/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kesti tosi pitkään että niklas oppi kääntymään masulta selälle... oikeastaan vasta vähän aikaa sitten tajusi sen!

Että mä odotan että se oppii konttaamaan, mun mielestä vavat on niin suloisia kun ne konttaa!

Ostin niklakselle vapuksi tollasen nalle puhin tikrun näköishaalarin! voi että se on vietävän söpö siinä!! aivan ihana...

meillä on joku ihmeen känkkäränkkäpäivä. Yleensä niklas vetää sellaset 3 tunnin päikkärit ja tänään nukkuikin vaan korkeintaan 45min. Mietin, että oliskohan sille hampaita tulossa kun eilenkin oli pikkasen pahantuulisempi kuin yleensä.

Olen muuten unohtanut varmaankin kertoa teille meidän uudesta edistysaskeleesta! äiti on tästä varsinkin tosi innoissaan...

TITTIDITITTIDII:

meillä nukutaan melkein koko yö heräämättä syömään! niklas syö mennessään nukkumaan joskus 22 aikoihin ja sitten herää yleensä tossa 5-7 välissä syömään ensimmäisen kerran. Tää on todella iso muutos siihen alituiseen tissin " lutkuttamiseen" mitä meillä oli vielä noin pari viikkoa sitten. Joskus saattaa herätä siinä yhden maissa syömään, jos on ollut nukkumaan mennessä sen verran väsynyt ettei ole jaksanut syödä kunnolla. Ja ÄITI TYKKÄÄ!!

Nyt täytyy mennä tekemään jotain ruokaa itselle... ihan kamala nälkä!!

Viivi

Vierailija
18/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiliini oli leiponut, mä tein kasan lihapullia valmiiks vappua varten! Nam. Ja simaki oli valmista, pari lasillista tuli maisteltua. Ehkä olisi saanut olla hieman enemmän sitruunaa, mutta ihan ok makuista. =)

Viiville onnittelut hyvin nukutuista öistä!! Meillä viime yö meni tosiaan paremmin. En muista laitoinko siitä jo aamulla..Mutta siis eka pätkä oli jopa 3 tuntia, kun yleensä sinä aikana herätään jo kolme kertaa! Sen jälkeen ku ite havahduin hereille, olin niin ihmeissäni ja mietin onko neiti enää hengissä..En sitte saanu kunnolla ite unta enää..Niin käy aina, ku neiti nukkuu paremmin. No ehkä meilläkin joskus nukutaan!

Kohta lähetään kaupungille vähän kiertelee kauppoihin, jos vaikka löytyis jotain pientä kivaa. Ja mäkkäriin tarvii mennä kans! =)

Vierailija
19/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä oli niin tottunut heräilemään koko aja...

ai kun mäkin haluaisin lähteä shoppailemaan, mutta pitää niitä tytön huomisia synttäreitä järjestellä =( ei oikein ole motivaatiota!!

no jos sitä menisi vaikka hakee tytön eka tarhasta...

viivi

Vierailija
20/33 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä menin parvekkeelle ilman suojia,tissisuojia siis,

minä jolle tissitulehdus tulee niiiin helposti,miten saatoin unohtaa,en kestä jos tästä seuraa se rintatulehdus,mies sanoi että älä nyt etukäteen stressaa mutta se ei tajua miten kipeä se rinta on ym.

pyöräilin kauppaan ja oon nyt aivan puhki,missä on kunto??

tyhmä äitiliini......