Antaisitko anteeksi
ihmiselle joka on sinulle ollut hyvin tärkeä ja paljastuu valehtelijaksi. Voisitko jatkaa ystävyyttä tai suhdetta ihmisen kanssa, joka on hyväksikäyttänyt sinua?
Onko ylipäätään mahdollista pystyä luottamaan toiseen, joka on toiminut sinua vahingoittavalla tavalla?
Kommentit (8)
Riippuu, miten tulisi tietoon. Jos henkilö itse kertoisi, voisi olla mahdollisuus antaa anteeksi. Jos kuulisin muualta, ei olisi edes mahdollisuutta.
Riippuu miten.
Sääntö sanoo, että omien puolta kuuluu pitää muita vastaan.
Sain kuulla muualta eikä ollut rehellinen kun olisi ollut vielä mahdollisuus vaan valehteli vielä jäätyään kiinni. Tilanne oli erittäin ikävä ja mun elämä meni rikki. Vituttaa pitkä ihmissuhde jossa luotin ja mun puolia ei pidetty.
Kyseinen henkilö pyytelee mahdollisuutta mutta en tiedä miten suhtautua. Miten voin luottaa kun jotain minussa särkyi lopullisesti.
Luottamuksen pettäminen on asia, jota en anna ikinä anteeksi!
Millainen asia eli millainen valehtelu ja hyväksikäyttö?
Miksi antaisin?
Siis en todellakaan. Mitäs teki.. oma valinta
Itse tasapainottelen asian kanssa vasta ensimmäistä vuotta. Mutta aika kuulemma auttaa. Mies jäi kiinni säätämisestä yhteisen ystävättären kanssa. Anteeksi olen antanut sen mitä he tekivät. Sitä en tiedä voinko antaa anteeksi, että luottamuksen ottivat ja rikkoivat. Se tuntuu minulle erityisen isolta asialta, vaikka ei ole samalla tavalla mitattavissa kuin vartaloiden kosketukset.
Olen välillä vihainen ja välillä surullinen, mutta suurimmaksi osaksi tyytyväinen suurimpaan osaan elämääni. Ajattelen, että sillä on vielä pahempi olla joka on pettänyt luottamuksen. Se on surullista sekin.
Yritetään vain elää elämää eteenpäin ja olla tekemättä samoja virheitä. Ottaa opiksi. Nähdä mikä on lopulta tärkeää.
Riippuu tästä vahingoittavasta tavasta? Pahastikkin?