Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset opetetaan häpeämään ja haukkumaan lihavia?

Vierailija
22.05.2018 |

Miksi lihavat ihmiset pilaavat teidän snobien päivän?
Ettekö vaan voi heitä hyväksyä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lihavuus on epäterveellistä ja aiheuttaa yhteiskunnalle turhia kuluja sairauksien muodossa. Lihavat eivät maksa veroja lihavuudestaan, tousin kuin tupakoitsijat ja juopot. He kustantavat veroina omien ja muidenkin sairauksien hoidot. Tupakka-askissa on veroja 5€, olut litrassa euro.

Vierailija
22/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että ylipaino on epäterveellistä, eikä sitä pitäisi missään nimessä ylistää, mutta haukkuminenkin on täysin järjetöntä. En usko, että se saa ihmiset laihduttamaan, korkeintaan aiheuttaa lisää lihomista ja syömishäiriöitä tai täysin päinvastaisen reaktion, että "en varmasti laihduta, jos lihavuuteni jonkun pe*settä noin paljon kaivelee".

Ongelma on se, että nykyään lapset kasvatetaan pumpulissa ja jokainen kritiikki on heille aina kauheata maailman kaatavaa haukkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös tätä. Olen huomannut ihmisissä kuinka he oikeasti tuntevat syvää ällötystä ylipainoisia kohtaan. Ihmettelen sitä, maailmassa on omasta mielestäni niin paljon ällöttävämpiä asioita ja ihmisissä ällömpiä piirteitä kuin ylipaino. Kuinka tällainen asia onkin saanut suuret massat hylkivän lihavia. Itse en ole (enää) ylipainoinen ja huomaan, että minuun suhtaudutaan erilailla kuin ennen, joissakin tilanteissa. Minulle on aivan sama miltä kukakin näyttää tai paljon joku ihminen painaa.. miksi tämä kiinnostaa ihmisiä? Enkä ole nähnyt tutkimuksiakaan siitä, että verorahoista menisi lihavien hoitoon älyttömiä summia. Mistä sellaisen tutkimuksen voi lukea? Panettelua mielestäni. Jos kaikki itse aiheutetut terveyssyyt jätettäisiin verorahojen ulkopuolelle, niin olisiko Ok, että tupakoitsijat, anorektikot, lihavat, epäterveellisesti syövät, laihat läskit, liikaa istuneet, urheilijat tai muut liikkujat, joille aiheutuu liikunnasta vammoja/tapaturmia jne. Jäisivät hoidotta? Aika suureen osaan terveysasioissa ihmisellä itsellään on osuutta asiaan.

Vierailija
24/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että ylipaino on epäterveellistä, eikä sitä pitäisi missään nimessä ylistää, mutta haukkuminenkin on täysin järjetöntä. En usko, että se saa ihmiset laihduttamaan, korkeintaan aiheuttaa lisää lihomista ja syömishäiriöitä tai täysin päinvastaisen reaktion, että "en varmasti laihduta, jos lihavuuteni jonkun pe*settä noin paljon kaivelee".

Ongelma on se, että nykyään lapset kasvatetaan pumpulissa ja jokainen kritiikki on heille aina kauheata maailman kaatavaa haukkumista.

Minä en tiedä miten typerä täytyy olla että lihava ei itse tajuaisi että oma lihavuus ei ehkä tuo parhaita puolia itsestä esiin. Silmät heilläkin on päässä ja useimmiten ihmiset jakavat samat kauneuskäsitykset. Mitä kritiikkiä siinä vielä tarvitsee? Minä olin lapsilihava vanhempieni ruokavalion takia (siihen ei voi paljoa itse sanoa mitään) ja minua kiusattiin koulussa sen takia. Onko se sitten sitä "kritiikkiä"? Lihavuus useimmiten johtuu jostain muusta syystä taustalla, joten vain toteamalla sen minkä jokainen tajuaa päältä päin aka henkilö on lihava ei kyllä auta kovin pitkälle.

Vierailija
25/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet laihat joutuvat ponnistelemaan koko ajan pysyäkseen hoikkana. Kun näkevät lihavan, miettivät heti omaa sahajauhoja, vettä ja pieniä kiviä ruokavaliotaan. Ketuttaahan se, kun joku on uskaltanut syödä muutakin ja näyttää vieläpä iloiseltakin. Murisee sitten omia harmituksiaan ulos, kun on niiiiin nälkä ja huono olo. PS. kaikki lihavat eivät ole ns. syömälihavia, ihan vaan tiedoksi.

Vierailija
26/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Snobit alkavat näköjään kokoontua paikalle. Lihavuusketju on taattu houkutin.

Kertoo oleellisen tuo "Jos minäkin pystyn"...

Eli perinteinen lihavan selittely: Jos et ylistä lihavia olet snobi?

Väärä oletus. Käytin ap:n termiä. Minä en selittele kenenkään puolesta mitään. En kuulu ylipainoisiin, joten en voi heidän suullaan puhua. Liikalihavuus on erittäin vakava ja kallis ongelma, mitä ei kenenkään ylistää pitäisi, mutta olen sitä mieltä, että  solvaaminen ei asiaa mitenkään paranna. Tuo mielihyvää vain yksinkertaisille ja mustasieluisille ihmisille. Miten voi tuntua hyvältä haukkua kärsivää? Oletan, että siellä "kehopositiivisuuden" takana on apea ihminen, oikeesti. En ole koskaan kuullut yhdenkään kertovan kuinka kerää painoa päälleen tahallaan.

Itse ajattelen asiaa laajemmalti, kuin miltä joku näyttää (Lihava on ruma, kuten täälläkin hoetaan) ja mietin mielessäni mitä voisi asialle tehdä. Olen sairaalloisen lihavan ystävä ja omalla asenteellani olen saanut hänet ymmärtämään, että ensin mieli kuntoon ja sitten terveesti ja vähitellen elämäntapamuutoksia ja ajatukset pois ruuasta. Vaikeaa on.

Eli olet nyt käyttänyt typeryyskorttisi. Mieti seuraavaa väittämääsi huolellisemmin.

Vierailija
27/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan pienestä pitäen inhonnut ylipainoisia ihmisiä. Tätä ei siis mitenkään kotona opetettu, vaan kotoa viesti oli ennemminkin sellainen, että kaikki pitää ottaa mukaan leikkeihin ja kaikille pitää olla kiva.

Koulussa oli kuitenkin yksi lihava tyttö ja se oli mielestäni tosi ällöttävää. Tuli suorastaan fyysisesti vähän paha olo, jos piti esim. jollain liikkatunnilla ottaa tätä tyttöä kädestä kiinni. Pyrinkin välttelemään tätä henkilöä parhaani mukaan, mutta aina se ei ollut mahdollista. Tällaisissa tilanteissa olin usein sitten aika luotaantyöntävä ja epäkohtelias, kun halusin saada tuon ihmisen pois läheltäni.

Pointtini: Tuskin kyse on siitä, että ihmiset opetetaan vihaamaan ylipainoisia. Eiköhän tuollainen ällööntymisominaisuus ole useilla ihan luonnostaan. Veikkaan, että se liittyy jotenkin behavioraaliseen immuunijärjestelmään (behavioral immune system).

Vierailija
28/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lihavuus on epäterveellistä ja aiheuttaa yhteiskunnalle turhia kuluja sairauksien muodossa. Lihavat eivät maksa veroja lihavuudestaan, tousin kuin tupakoitsijat ja juopot. He kustantavat veroina omien ja muidenkin sairauksien hoidot. Tupakka-askissa on veroja 5€, olut litrassa euro.

Lihava pystyy töihin, juoppo tai nisti ei. Ja tupakoinnista aiheutuvat sairaudet tulevat myös kalliiksi. Moni syöpää sairastava elää nykyhoidoilla vuosia, mutta silti työkyvyttömänä.

Lihava ei laihdu, vaikka kuinka hokisi hänen näyttävän oksettavalta, tupakoija ei lopeta, vaikka huutaisi kuinka haisee pahalle ja myrkyttää itsensä ja lähiympäristön, nisti ei lopeta, vaikka miten kertoisi kuinka näyttää kymmeniä vuosia vanhemmalta ja hampaat tippuvat suusta. Ja päälle vielä rikollisuus.

Kyllä on joillekin elintärkeää syyllistää ylipainoisia niin, että kaikki muut ongelmaryhmät ovat heidän rinnallaan ihan ok, kun "maksavat veroja". Juupa juu.

Vierailija
29/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen luokalla lihaville ei sanota mitään. Sen sijaan hän saa jatkuvasti kuulla laihuudestaan, joka päivä nimitellään anorektikoksi, langaksi, kukkakepiksi jne. Tyttö kuitenkin syö hyvin.

Tuo on tosi ärsyttävää! Normaalit lapset näyttää nykyään anorektikoilta, koska silmä on tottunut lihaviin lapsiin. Sanotaankohan lihaville mitään kouluterkkarin luona?

Kohta varmaan BMI:n määritelmää muutetaan niin, että normaali on 25-30 ja ylipaino yli 30. Alipainoisia ovatkin sitten alle 25. On hauskaa että jotkut selittää ylipainoa sillä, että lihasmassa painaa.

Ja perustelusi tälle oletukselle on kai se että normaalipainon rajaa on venytetty juuri hyvän matkaa _alaspäin_ eli kehitys on juuri sellaista kuin väität... eiku?

En tiedä millaisiin hauskoihin selityksiin sinä olet törmännyt, mutta tietynlaisella ruumiinrakenteella (poikkeuksellisen pitkä/lyhyt, lihaksikas/hentorakenteinen) BMI ei ole luotettava terveydelle edullisen painon mittari. Huvittavaa, hah hah! Kerrassaan hulvatonta! Eiku?

Vierailija
30/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi sellaista opetettu. Meillä on saanut kaikki olla sellaisia kuin ovat ja toivottavasti se on siirtynyt myös nuorempaan polveen.

Vierailija
31/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lihottaa itsensä herkuilla tai ruualla, niin onhan niissäkin verot, kuinka eroaa tupakka-tai alkoholiverosta?

Vierailija
32/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei siinä mitään opettamista tarvitse. Lihavat ällöttää ihan luonnostaan.

Ei muuten ällötä. En tiennyt, pienenä, että mummoni olivat lihavia, opin sen vasta teininä. Ei heidän lihavuutensa kyllä haitannut sittenkään :p

Vierailija
33/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin miksi nykyään lihavia yritetään tuoda esille jonain uutena normaalina?

Tai miksi lihavia yritetään nykyään tuoda esille ja hokea jotain ylistystä minun omasta vartalostani?

Ylipaino on todella kallis ongelma yhteiskunnalle eikä sitä pitäisi ylistää lainkaan. 20-30v sitten ylipainoiset olivat yhtäharvinaisia, kuin laihat nykyään.

Höpöti höpöti. Kun selailee sukualbumia niin on lihavaa setää ja tätiä vieri vieressä.

Vierailija
34/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin miksi nykyään lihavia yritetään tuoda esille jonain uutena normaalina?

Tai miksi lihavia yritetään nykyään tuoda esille ja hokea jotain ylistystä minun omasta vartalostani?

Ylipaino on todella kallis ongelma yhteiskunnalle eikä sitä pitäisi ylistää lainkaan. 20-30v sitten ylipainoiset olivat yhtäharvinaisia, kuin laihat nykyään.

Tämä. Sitten laihuutta demonisoidaan kun "ei vaan ole normaalia olla laiha" luut vaa törröttää 😛

Itse siis saan kuulla olevani liian hoikka (172/65) mikä ei siis pidä paikkaansa vaan ihan normaalivartaloinen olen. Jos painaisin 10kg vähemmän niin ymmärtäisin "huolen" ihmisten on vaan näemmä vaikea pitää huoli omista asioista

Vierailija
35/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut MUKA hyvä kun olin hoikka ja nyt ei MUKA oo myöskään hyvä kun olen pyöristynyt.. en jaksa teitä siunailijoita yhtään enää edes ajatella. Möii möii 😝

Vierailija
36/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava pystyy töihin, juoppo tai nisti ei. Ja tupakoinnista aiheutuvat sairaudet tulevat myös kalliiksi. Moni syöpää sairastava elää nykyhoidoilla vuosia, mutta silti työkyvyttömänä.

Lihava ei laihdu, vaikka kuinka hokisi hänen näyttävän oksettavalta, tupakoija ei lopeta, vaikka huutaisi kuinka haisee pahalle ja myrkyttää itsensä ja lähiympäristön, nisti ei lopeta, vaikka miten kertoisi kuinka näyttää kymmeniä vuosia vanhemmalta ja hampaat tippuvat suusta. Ja päälle vielä rikollisuus.

Kyllä on joillekin elintärkeää syyllistää ylipainoisia niin, että kaikki muut ongelmaryhmät ovat heidän rinnallaan ihan ok, kun "maksavat veroja". Juupa juu.

Case Koski jo unohtunut... :D 

Vierailija
37/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätänsä pitää haukkua muiden ulkonäköä? Oli sitten minkä kokoinen tahansa, hoikka, lihava, normaali, isot tissit, pienet tissit, siltä väliltä- tissit, ei tissejä ollenkaan, iso maha, pieni maha, pyöreä perse, litteä perse, aina joku keksii jotakin mistä toista haukkua ja ilkkua. MIKSI?

Toinen on mitä en ymmärrä, että mitä ne muiden tatuoinnit muiden persettä niin paljon kutittaa jatkuvasti? Eiköhän se ole jokaisen oma asia onko iholla mustetta vai ei?

Hyvää esimerkkiä annatte lapsillenne, ja sitten ihmetelette huulet pyöreinä, kun koulukiusaamiskeskuteluissa käytte kouluilla, kun niko-pirkko haukkui ja kiusasi toista. Tai saatte Wilmaan palautetta, joka ei teitä tietenkään miellytä.

Vierailija
38/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia. Sitäpaitsi te hoikat näytätte paremmalta kun on meitä läskejä siinä rinnalla ;)

Vierailija
39/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lihavat ihmiset pilaavat teidän snobien päivän?

Ettekö vaan voi heitä hyväksyä?

Ylipaino on itseaiheutettu terveysongelma. Huomauttaessani siitä toisille mä teen vain palvelusta heille. Eli se on vain teidän omaksi parhaaksenne. Jos kaikki on hiljaa aiheesta, niin ylipainoiset saattavat alkaa kuvittelemaan virheellisesti asian olevan ok ja näin ei tietenkään ole.

Vierailija
40/53 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätänsä pitää haukkua esim. snobiksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi