Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin asia, minkä halusit lapsena (tai mitä joku tuntemasi lapsi on halunnut yms.)

Vierailija
22.05.2018 |

Lapsethan saavat aina outoja päähänpistoja, muistatko omasta lapsuudestasi että halusit jotain outoa? Tai mitä oma lapsesi tai joku tuntemasi lapsi on halunnut?

Itse halusin joskus ala-asteikäisenä kopiokoneen. Joskus harvoin koulussa sitä pääsi käyttämään ja kirjastossakin sellainen oli. Minusta se oli aivan mahtava laite ja olisin halunnut sellaisen itsellenikin. Tätä kesti vuosia ja haaveilin, että aikuisena sitten ostan itselleni kopiokoneen. Kaikista parasta on, että tajusin itsekin etten sillä mitään tee, koska todella harvoin tuli kopioitua mitään. Mutta sellaisen olisin halunnut. :D

Kertokaa lisää!

Kommentit (1192)

Vierailija
821/1192 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin, että vanhempani tappavat minut ja että he joutuisivat vankilaan, saarikseni lastenkotiin ja minun sieluni Helvettiin.

Vierailija
822/1192 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena kun tykkäsin leipoa äidin kanssa pipareita ja syödä raakaa piparkakkutaikinaa. Yksi joulu äiti ilmoittikin, että ei aio leipoa tänä jouluna, että ostaa sitten valmiita joululeivonnaisia kaupasta. Oli tietty pettymys kun tiesi ettei saa syödä piparkakkutaikinaa. No ratkaisuksi siihen osti mulle valmista taikinaa kaupasta ihan, että saan sen syödä. 

Meillä oli tapana leipoa piparkakkuja koko perheen voimin niin, että äiti teki taikinan ja lapset sitten kaulitsivat ja leikkasivat siitä piparkakkuja. Tuon prosessin aikana aina syötiin iso osa taikinasta, kunnes äiti joskus päätti tehdä kaksi taikinaa, yksi leivottavaksi ja yksi raakana syötäväksi. Olen edelleen kiitollinen äidille siitä, ettei ruvennut kieltämään lapsia vaan sopeutui meidän tapaan tehdä asioita.

Yhä vieläkin menen jouluisin äidin luokse aaton aattona leipomaan pipareita. Syöntitaikinaa tosin ei enää ole. Olen 36-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1192 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä lapsena ollessani paistettiin lättyjä niin maistelin sitä joskus salaa ja se oli mielestäni hyvältä. Suunnittelin silloin, että saisin ison lättytaikinan itselleni ja saisin syödä sen itse raakana. Ajattelin aikuisena toteuttaa tämän aikuisena. Nyt olen 38-vuotias, olen elänyt yksin 19 vuotta ja pidän yhä käytöstä, mutta en söisi sitä taikinaa enää raakana.

Vierailija
824/1192 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kovasti pikkuveljeä, niinkuin varmaan moni muukin, ensin minulla oli mielikuvitus pikkuveli, muistan miltä se näytti vaatteita myöten, myöhemmin toivoin, että ovemme taakse olisi ilmaantunut joku nainen vauvan kanssa, työntänyt sen ovelta syliin ja sanonut, että on isäni eikä halua huolehtia siitä.

Vierailija
825/1192 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vyötärön.

Kuulin vanhempieni kehuvan (minun kuulteni) toisille, miten serkkuni"Maija" se on vasta kaunis nuori nainen, hänellä on oikein vyötärökin! Maija oli minua monta vuotta vanhempi.

Olin siis itse 9-vuotias ja vartaloltani hoikka pötkylä. Vyörätöä sitten yritin itselleni väsätä työntämällä löysän paidan housujen sisään, siten että se levittäisi lantion kohtaa, ja sitten vyöllä kuroin vyötäröni niin pieneksi että tuskin pystyin hengittämään. Käytin vyötä kaikessa. Myös takin päällä. (Ja tämä tapahtui 80-luvun alussa, nythän kai tuo on muotiakin). Varastin äitini patellavyön ja pidin sitä vaatteiden alla.

ps. nyt nelikymppisenäkin toivoisin, että minulla olisi vyötärö  ;) No joo, mutta nyt olen hyväksynyt, että olen vaan eri mallinen.

Vierailija
826/1192 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveljen.

Olin lapsista vanhin.

Vierailija
827/1192 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjan Ronja ryövärintytär ja olisin halunnut elää kesät luolassa Ronjan ja Birkin tapaan ja että metsässä olisi ollut olemassa hammajaisia, kakkiaisia ja muita olentoja mitä siinä kirjassa oli..

Vierailija
828/1192 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin pahvilaatikon, että voin nukkua siinä. Huoneessani oli kerrossänky ja tavallinen iso sänky ihan minua varten, mutta minä nukuin kuukausia rikkinäisessä pahvilaatikossa...

Okei, kuka on päästänyt kissansa kirjoittelemaan AV:lle?!

Vierailija
829/1192 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

täitä kun muillakin oli :D

Vierailija
830/1192 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena kun tykkäsin leipoa äidin kanssa pipareita ja syödä raakaa piparkakkutaikinaa. Yksi joulu äiti ilmoittikin, että ei aio leipoa tänä jouluna, että ostaa sitten valmiita joululeivonnaisia kaupasta. Oli tietty pettymys kun tiesi ettei saa syödä piparkakkutaikinaa. No ratkaisuksi siihen osti mulle valmista taikinaa kaupasta ihan, että saan sen syödä. 

Meillä oli tapana leipoa piparkakkuja koko perheen voimin niin, että äiti teki taikinan ja lapset sitten kaulitsivat ja leikkasivat siitä piparkakkuja. Tuon prosessin aikana aina syötiin iso osa taikinasta, kunnes äiti joskus päätti tehdä kaksi taikinaa, yksi leivottavaksi ja yksi raakana syötäväksi. Olen edelleen kiitollinen äidille siitä, ettei ruvennut kieltämään lapsia vaan sopeutui meidän tapaan tehdä asioita.

Yhä vieläkin menen jouluisin äidin luokse aaton aattona leipomaan pipareita. Syöntitaikinaa tosin ei enää ole. Olen 36-vuotias.

Mä olin jo lähemmäs kolmekymppinen, kun menin jouluna käymään vanhempien luona. Äiti oli edellisenä päivänä leiponut pipareita ja säästänyt mulle taikinaa jääkaappiin :')

Vierailija
831/1192 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut että vanhempani olisivat olleet rikollisia ja joutuneet vankilaan. Ja koska vanhempani olisivat vankilassa, olisin mennyt töihin sirkukseen ja elänyt siellä maailmaa kiertäen.

Vierailija
832/1192 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen lopulla olin kaveri vuotta vanhemman tytön kanssa, jolla oli akne. Itselläni oli täydellinen iho, ja toivoin saavani aknen vielä, koska se näytti mielestäni ”coolilta”. Kadehdin kaikkia joilla oli akne. Lopulta sain aknen 17-vuotiaana enkä ole päässyt siitä eroon vielä 30-vuotiaanakaan.

Vierailija
833/1192 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin pienenä maalla ja kuljin taksilla kouluun. Oisinko ollut ekaluokkalainen, kun hartaasti haaveilin upeasta valkoisesta hevosesta, jolla olisin ratsastanut taksin noutopaikalle (n. 300 m kotoa) ja sieltä koulupäivän jälkeen kotiin. Toki hevonen olisi jäänyt koko päiväksi törröttämään siihen tien viereen minua odottamaan. Didn't happen.

Vierailija
834/1192 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa televisiossa pyöri mainos jossa laulettiin: "Vaippa-vaippa-pöksyt, vaippalemmikit! Onko tyttö vaiko poika, veteen kastat näät tuloksen!"

Muovinen ruma hahmo jonka vaipan väri vaihtui punaiseksi tai siniseksi kun sen kastoi veteen. Kastoin kerran, vaippa vaihtui siniseksi. Sitten muistaakseni kokeilin vielä laittaa pakastimeen ja sen jälkeen ilo oli ohi. Olin 11.

Biisi silti mielessä vieläkin. :D

Vierailija
835/1192 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin, että perheeseeni olisi syntynyt tummaihoinen vauva vaikka suvussani kaikki ovatkin valkoihoisia. En sitten saanut tummaihoista pikkusisarusta enkä edes mulattisisarusta vaan vaaleaihoiset 2 pikkusiskoa ja 3 pikkuveljeä.

Vierailija
836/1192 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin meille Ladan, koska kaverin perheessä oli Lada!

Vierailija
837/1192 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lemmikki suden ja olin varma, että jossain olisi orpo sudenpentu vain odottamassa pääsemistä luokseni ja että minä osaisin kouluttaa siitä kesyn lemmikki suden. Olin myös varma, että kukaan ei edes tajuaisi sen olevan susi vaan luulisivat sitä koiraksi.

Vierailija
838/1192 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä.

Vierailija
839/1192 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tenniskentän. Asuimme maalla ja tilaa olisi ollut pihapiirissä, mutta isä ei suostunut tekemään. Wimbledonin tennisturnaus innosti ja haaveilin tennispelaajan urasta. Sain sentään mailat ja pallot. Siinä sitten pompoteltiin palloa sisarusten ja kavereitten kanssa kuoppaisella hiekkapihalla.

Vierailija
840/1192 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kristallikruunun ja muuttaa nimeni Kristiinaksi, koska siitä tuli mieleen kristallikruunu :D

Olisin halunnut täyttää koko omakotitalon vedellä ja sukellella siellä ja uida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä