Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin asia, minkä halusit lapsena (tai mitä joku tuntemasi lapsi on halunnut yms.)

Vierailija
22.05.2018 |

Lapsethan saavat aina outoja päähänpistoja, muistatko omasta lapsuudestasi että halusit jotain outoa? Tai mitä oma lapsesi tai joku tuntemasi lapsi on halunnut?

Itse halusin joskus ala-asteikäisenä kopiokoneen. Joskus harvoin koulussa sitä pääsi käyttämään ja kirjastossakin sellainen oli. Minusta se oli aivan mahtava laite ja olisin halunnut sellaisen itsellenikin. Tätä kesti vuosia ja haaveilin, että aikuisena sitten ostan itselleni kopiokoneen. Kaikista parasta on, että tajusin itsekin etten sillä mitään tee, koska todella harvoin tuli kopioitua mitään. Mutta sellaisen olisin halunnut. :D

Kertokaa lisää!

Kommentit (1192)

Vierailija
401/1192 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena inhosin sitä, kun jotkut vieraat ja sukulaiset lässyttivät kuinka suloinen ja ihana pikku pirpana olen. Olisin siis halunnut olla tavallaan rumempi tai rujomman näköinen ulkomuodoltani. Tiedän, kuulostaa oudolta.

Alakouluikäisenä olisin halunnut, että minulla olisi isommat jalat ja isompi kengännumero. Olen muutenkin ollut aina sirorakenteinen ja monesti sitä kommentoitiin, kuinka pienikokoiset jalat minulla on ja pientä ruumiinrakennetta. Se jotenkin ärsytti silloin. Olin kyllä pienenä sellainen helposti perästä vedettävä eli liian kiltti, niin sitten kun on vielä pienikokoinenkin niin tulee sellainen alemmuuskompleksi. Se lienee syynä varmaankin noihin edellä mainittuihin.

Vierailija
402/1192 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin jäädä yöksi vartioimattomaan ruokakauppaan, jossa sitten maistelisin kaikkia herkkuja rauhassa ja leikkisin pitkillä käytävillä! :D Tammistossa sijainnut Etu-Jätti(?) oli lempikauppani lapsena, sinne kun olisin saanut jäädä niin ah..! Näin tästä joskus uniakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin pikkusiskon tai veljen - mutta en siis olisi halunnut olla hänelle isosisko, vaan "tyttöisoveli". 

Niin, siis halusin pienenä olla poika olemalla kuitenkin samalla tyttö. Vaikea selittää (ja nykyään itsellenikin käsittää).

Vierailija
404/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut päästä Caribian kylpylään kahdestaan parhaan kaverini kanssa yöllä, sulkemisajan jälkeen. Siellä olisimme sitten voineet leikkiä keskenämme eikä olisi tarvinnut murehtia vesiliukumäkien jonoista :)

Vierailija
405/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri käveli kepeillä ala-asteella. Minäkin halusin kepit.

Mä halusin kanssa, tai kipsin. Meillä oli luokalla poika, joka harrasti extreme-lajeja ja sillä oli aina joku paikka paketissa ja kimpassa sit oltiin kateellisia :D

Vierailija
406/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin asua metsässä. Tykkään kyllä edelleen luonnosta, mutta aikuisiällä en ole nukkunut ainoatakaan yötä teltassa/metsässä.

Vierailija
407/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin jonkun romanttisen keuhkotaudin tyttökirjojen henkeen, että yskisin sitten  pitsinenäliinaan verta jossain  kauniissa kartanossa.. .D Pitsinenäliina olisi ehkä järjestynytkin, mutta kartanoksi eivät vanhempani olisi muuttuneet mitenkään.

Vierailija
408/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin (alle kouluikäisenä kuulemma) kipsin jalkaani.

Parhaalla kaverilla oli ja olin kade kun sen ei tarvinnut moneen viikkoon kävellä.

Pyörätuolin halusin myös, samasta syystä. Laiska, minäkö :-) ?

Vierailija
409/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunut mennä naimisiin Markku Aron kanssa. Taisin itse olla 11v ja Markku silloin 19v ja mietin odottaisiko hän minua niin kauan että täysi-ikäistyn. Muistan kysyneeni äidiltä, minkä ikäisenä saa mennä naimisiin.

Vierailija
410/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin halunnut isoveljen, en ollenkaan suostunut ymmärtämään ettei se nyt oikeen onnistu.

Tuntuu muuten olleen aika yleinen haave

Vierailija
411/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kateellinen kaverille kun hänen vanhempansa ryyppäsivät. Koska hänen vanhemmistaan tuli silloin aina "hassuttelijoita" ja saimme herkkuja ja muutenkin tehdä sellaisia asioita mitä normaalisti emme saaneet. Mm. leikkiä autotallin katolla ja kellarissa.

N. 10-vuotiaana tajusin ettei se kaverin elämä sitten lopulta niin ruusuilla tanssimista ollutkaan. Ei aina ruokaa kotona ja vaatteet aina toisten vanhoja, reikäisiä ja likaisia.

Vierailija
412/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin liköörikonvehdeista. Siihen aikaan niitä sai ostaa lapsetkin.

Vierailija
413/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa kun rkioskit ei vielä olleet upotettuna isoimpiin liikkeisiin vaan olivat yksittäisiä koppeja, halusin kovasti päästä valoisaan lämpimään kutsuvaan rkioskiin sisälle. Varsinkin pakkasella ulkona hytistessä rkioskikopit näyttivät kuin joltain satumaalta missä olisi ihana olla. Voi jeesus...

Vierailija
414/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä muistui ihan yhtäkkiä mieleen. Vanhojen talojen ulkoseinissä kun on joskus sellasia sinisiä pieniä laattoja joissa on kuvattuna ilmeisesti jonkun vesijohdon sijainti, venttiili tms. Niin minusta ne näyttivät kivoilta ja kuvittelin yöllä varastavani ne kaikista taloista ja mietin miten kiva ääni siitä kuuluisi kun kuljettaisin niitä muovipussissa ja ne kolisisivat siellä toisiaan vasten. En tiedä mikä niissä laatoissa oli niin kiehtovaa

Vierailija
415/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin ja sain myös lahjaksi Kotilieden tilattuna kotiin, jotain 7-8 -vuotiaana, omalla nimellä. Mä  olisin halunnut myös oman kirjaston, josta muut saavat lainata. Tämä meni niin pitkälle, että liimasin kirjoihin sellaisia taskuja missä on lainauskortit, mitä siihen aikaan kirjoissa oli. Kotoa tuli isoveljiltä aika masentavat kommentit ja pistivät minut ihan naurunalaiseksi. 

Vierailija
416/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut joutua sairaalaan yön yli, ehkä useammaksikin yöksi. Olin älyttömän kateellinen siskolleni, joka virtsaputkentulehduksessaan sinne pääsi yöpymään!

Toinen pitkäaikainen fantasiani oli karata kotoa sellainen piirretyistä tuttu kangasmytty kepinnokkaan sidottuna.

Vierailija
417/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut joutua sairaalaan yön yli, ehkä useammaksikin yöksi. Olin älyttömän kateellinen siskolleni, joka virtsaputkentulehduksessaan sinne pääsi yöpymään!

Hahhah, lastenohjelmissa ja kuvakirjoissa mentiin välillä kitarisaleikkaukseen ja minä pidin sitä jotenkin hienona

Vierailija
418/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut saunaan saunakamarin, puin kesäisin vaatteet saunan takana ja unelmoin joskus rakentavani.

Meillä oli sellainen sauna johon mentiin suoraan ovesta, vaatteet ripustettiin naulaan.

Joskus sukulaiset yrittivät sinne päissään ja sanoimme ettei tänne.  He eivät tienneet millainen sauna oli.

Vierailija
419/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1800 kirjoitti:

Halusin joskus lapsena ja teininä, että minulla olisi aikuisena vaimo. Nyt olen todella onnellinen, että minulla ei ole vaimoa tai että en ole muutenkaan parisuhteessa naisen kanssa, koska vihaan naisia ja olisi kamalaa, jos minulla olisi vaimo ja joutuisin kestämään koko ajan sitä valitusta, nalkutusta, huutoa, raivokohtauksia ja muita naisen vammailuja.

Olen pahoillani siitä, että äitisi oli sekopää.

Vierailija
420/1192 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin naimisiin Pirkka-Pekka Peteliuksen kanssa.