Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pakanoille tarvitsisi viedä evankeliumia?

Andy;McCouys
21.05.2018 |

[quote=Vierailija]Rakas vakiprovo Yngwie ja miksei muutkin uskovaiset, kerros minulle yksi usein askarruttava asia?

Meinaan kun evankelistat menevät noihin pieniin kyliin ja heimoihin saarnaamaan sovituksesta ja Helvetin tulesta. Kun kuulemma Taivaaseen pääsee jos ei ole ollut mahdollisuutta kuulla kristinuskosta. Niin miksi niille pitää mennä saarnaamaan niiden epäjumalista ym., että nyt niillä on se riski joutua Helvettiin?

Kuulostaa minun korviini niin kovin väärältä ja ilkeältä.[/quote]

ajattele sitä, että varsinkin Afrikassa epäjumalia palvovat ovat riivattuja jo tässä ajassa, ja voivat pahoin, kun demonit possessoivat ihmisiä

siksipä juuri, evankeliumi on voima vapautua demoneista. Länsilmaissa demonisoidut ovat a1 osastolla yleensä

Luuk. 11:20

Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia, niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.

Luuk. 13:32

Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'.

Ilm. 9:20

Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.

Ap. t. 10:38

te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näin se on!

Vierailija
2/7 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Siis esimerkiksi Suomi oli riivattu ennen kristinuskon tuloa? Kyllä minä näen luonnon ym. kunnioittamisen mitä nyt meidän muinaisuskoon kuuluikaan paljon positiivisempana. Ei ole pelottelua. Tuonelassakin pahin rangaistus pahoille ihmisille oli kova peti.

Et muuten edes kunnolla vastannut kysymykseen. Siis siihen, että MIKSI pitää evankelioida kun sitten on se riski joutua Helvettiin. Ilman sanan julistusta heillähän olisi se mahdollisuus saada taivaspaikka. Miksi Jumala antaa demoneiden riivata heitä ellei he kuule evankeliumia? Onko Jumala pahantahtoinen?

Olen ollut useasti osastolla. Syntymästä asti psyykkisesti sairas. Miksi Jumala antoi minuun mennä demonin jo kohdussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Siis esimerkiksi Suomi oli riivattu ennen kristinuskon tuloa? Kyllä minä näen luonnon ym. kunnioittamisen mitä nyt meidän muinaisuskoon kuuluikaan paljon positiivisempana. Ei ole pelottelua. Tuonelassakin pahin rangaistus pahoille ihmisille oli kova peti.

Et muuten edes kunnolla vastannut kysymykseen. Siis siihen, että MIKSI pitää evankelioida kun sitten on se riski joutua Helvettiin. Ilman sanan julistusta heillähän olisi se mahdollisuus saada taivaspaikka. Miksi Jumala antaa demoneiden riivata heitä ellei he kuule evankeliumia? Onko Jumala pahantahtoinen?

Olen ollut useasti osastolla. Syntymästä asti psyykkisesti sairas. Miksi Jumala antoi minuun mennä demonin jo kohdussa?

evankeiumin julistuksen kautta pakanoilla on mahdollisuus pelastua ja vapautua demoneista

room 2;

9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;

10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;

13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki

15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-

16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

nimenomaan pakanoilla on omatunto, ja ja se tuomitsee heidät, myös pahojen tekojnensa mukaan

oli Raamatussa tosin myös  Kornelius joka pelkäsi Jumalaa mutta ei tun tuntenut evankeliumia ja tälle Jumala lähetti Pietarin kertomaan evankeliumia

niin ja on olemassa sukukirouksia, ne voivat tuoda sairauksia ja demoneita. ei niistäkään pääse ilman parannusta ja ilman Jeesuksen antamaa apua/uskoa/voimaa, miksi sitä kutsuisitkin

Vierailija
4/7 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa luki...

"Kun kuulemma Taivaaseen pääsee jos ei ole ollut mahdollisuutta kuulla kristinuskosta."

Öö? Miten niin? Mistä noin olet kuullut?

Raamatussa kyllä sanotaan ihan selvästi että ainoa keino päästä taivaaseen on pyytää pelastusta Jeesukselta. Jos ei ole koskaan kuullutkaan Jeesuksesta niin ei pysty Jeesukselta mitään pyytämään. Eli jos tahdot että kaikki pelastuvat niin menet Jeesuksesta kaikille kertomaan. Ja jos et tahdo että kaikki pelastuvat niin on kyseenalaista että oletko kristitty ensinkään.

Vierailija
5/7 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei suututa yhtaan kysymyksesi joka on ihan aiheellinen! Olen kristitty ja vastaan siis sen pohjalta mita Raamattu tahan sanoo: "Menkaa mailman aariin ja tehkaa kaikki kansat minun opetuslapsikseni, ja kastakaa heita isan, ja pojan ja pyhan hengen nimeen", sanoi Jeesus.

Johanneksen ilmestyksessa kerrotaan myos etta sitten kun evankeliumi on saarnattu kaikille kansoille, niin Jeesus voi vasta tulla takaisin maan paalle. (Olen siis raamattukonservatiivi ja uskon etta nain se tulee menemaan!)

Yksi juttu minua tassa kysymyksessa vaan jurppii - tama kumman sitkea kasitys etta afrikkalaiset ovat "pakanoita". Kristityista suurin yksittainen ryhma ovat nykyaan....afrikkalaiset!!! Asiasta kertoi mm. Kotimaa-lehti pari viikkoa sitten.

Toivotan Jumalan siunausta kaikille pakanoille ja funtsailijoille:-)

Vierailija
6/7 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, en usko etta Jumala on antanut sinuun menna demonin, sen enempaa kuin vaikka syopasairaskaan on "demonisoitu"!!! Toivottavasti kukaan ei sulle ole kertonut tallaista. Demoneista puhutaan Raamatussa kylla, mutta osin uskon etta kyse on siita ettei siihen aikaan psyykkisista sairauksista tiedetty paljon mitaan. Jumalan tahtoa ei kukaan voi lopullisesti ymmartaa. Toivon sinulle jaksamista sairauden kanssa!

Vierailija
7/7 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

demonit ulos vaan ja upostuskasteelle, siinä demonmit ja mielisairaudet paranee, ja sitten itsekuria hengellisesti ja kasvamista, ensin tietty Jeesus sydämeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi