Naapurin vaatimus: Mun ei saa hillua pihalla kesävaatteissa
Naapuriin on muuttanut uusi perhe, ulkomaalaistaustainen. Oon ollut nyt näinä "helle"päivinä tuossa ulkona pihatöitä tekemässä shortseissa ja olkapäät paljastavassa topissa. Nyt tuolta naapurista tultiin vaatimaan, että pukisin peittävämmin, koska perheen isää tilanne häiritsee voimakkaasti.
Nyt on pakko paljastaa sen verran, että heidän perheen hameväki pukeutuu peittävästi, joten tämä on joku kulttuurisidonnainen juttu.
Mä en ajatellut alistua tuohon tahtoon, vaan kuljen jatkossakin näissä kuvaamanilaisissa vaatetuksissa. Minua ei todellakaan random tyypit tule neuvomaan, miten on sallittua pukeutuminen mun OMASSA kotona ja OMASSA pihassa.
Kommentit (10)
Jos ei ole provo, niin viis veisaat, tietysti.
Kuitenkin on, joten menehän levittämään propagandaasi toisaalle.
Viimeistään vika lause paljasti melko selkeäksi provoksi.
Ei ulkomaalaisia vaan koreasti pukeutiva naisia ja heidän kulmahousuisia sairaseläkkeellä olevia laulu&hevosmiehiä.
Et tietenkään muuta toimintatapojasi! Suomessa ei eletä samalla tavalla kuin Lähi-Idässä. Miehet saavat leikata nurmikkoa ilman paitaa shortseissaan ja naiset käyskennellä vaikka vain bikineissään omassa pihassaan, jos siltä tuntuu. Alastomuudesta omalla pihalla en ole varma, voisko olla että "paikalla jossa muut voivat sut selvästi nähdä" (kuten naapurit pihalla) pitää olla vähintään uimarantatasoinen vaatetus?
Harmi naapureillesi, kun ovat kerran Suomeen muuttaneet, saavat myös oppia elämään maassa maan tavalla. Sama juttu jos minä muuttaisin Lähi-Itään missä yhteiskunnan normeihin kuuluu, että naisella on aina hame nilkkoihin ja rätti päässä, silloin tottuisin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkomaalaisia vaan koreasti pukeutiva naisia ja heidän kulmahousuisia sairaseläkkeellä olevia laulu&hevosmiehiä.
Samaa epäonnistunutta tuontituotetta nekin on.
Kai sinä kerroit heille, että Suomessa tuollainen on ihan sopiva pihavaatetus hellepäivinä ja että perheen miesväki voi joko katsoa muualle tai alkaa totuttelemaan vähemmän peittävästi pukeutuviin naisiin. Näkyyhän noita sortseihin ja olkaimettomiin toppeihin sonnustautuneita naisia ihan ruokakaupassakin.
Voi olla provo tai olematta. Mutta odotin toista lastani ja helteellä makoilin omalla terassilla shortseissa ja bikinien yläosassa. Meillä on suhteellisen paksu pensasaita näköesteenä.
Eikös naapurin mummeli käynyt valittamassa, että pitäisi laittaa paita päälle, kun hänen Vihtorinsa on niin vaivautunut pihalla, kun näkee paljaan raskausmahan ja muutenkin paikat paljaana.
Naapurin Vihtorilla oli vähän tapana istuskella portailla ja tuijottaa meille päivät pitkät ja kävellä kadullamme ja kurkistella pensasaidan takaa, mitä meillä näkyy. Pakko ei olisi ollut tuijottaa ja meidän terassille ei edes näkynyt, ellei oikein vartavasten tehnyt töitä sen eteen, että löysi pensasaidasta aukon, mistä näki läpi, kun istui heidän ulkoportaillaan.
No en laittanut paitaa päälle ja Vihtori jatkoi tirkistelyään monta kesää sen jälkeen, kunnes kuoli. Rauha hänen sielulleen.
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi perheen olevan ulkomaalaistaustainen. Tämä sinun mainitsemasi porukka ei juuri valtaväestön vaatetuksesta välitä, saatika mene huomauttelemaan kuinka ihmiset omassa pihassaan pukeutuvat. Heillä on toki omat sääntönsä, mutta ne koskevat vain heitä itseään, ei paljon jaksa kaajeiden tissitopit kiinnostella.
Jahas, taas puidaan porvoolaisen hellepukeutumista... ja tietysti pitää ulkomaalaisuus sotkea soppaan, kuinkas muuten.
Vähän nyt mielikuvitusta peliin.