Saatteko muut ravistettua Apteq -kuumemittarin?
Lapsi on sairaana ja pitäisi mitata lämpö. Tuota pirun mittaria vaan ei meinaa millään saada ravistettua siten, että se näyttäisi alle 37! Onko muilla yhtä vaikeaa vai onko tämä joku viallinen mittari? Vinkkejä?
Kommentit (6)
luulin siinä olevan jonkun vian kun en saanut toimimaan. Vähän epäilinkin niin, koska itse mittasin ja sain 36,5 ja lääkärillä kehuskelin ettei mulla mitään lämpöä ole. Lääkärin digimittari näytti 37,2 joka tosiaan on mulle kohonnutta lämpöä.
Meillä mies on ainut, joka saa sen jotenkin voimalla ravistettua. Mies ei vaan ole nyt kotona. Korvamittari löytyy mutta välillä mittaan myös normaalilla mittarilla, kun tuo korvamittari näyttää lukemat epätarkemmin. Harmi, ettei kellään ole kikkakolmosia ravistukseen. Näköjään tämä on joku mittarin tyyppivika...
Näin saat ravistettua lähtölämpötilan alhaiseksi (tämä korkea lähtölämpötila on siis todellinen ongelma uusissa ravistettavissa mittareissa):
Laita lämpömittari pitkän sukan/sukkahousun sisälle ja pyöritä jonkun aikaa sukkaa pään ympäri, jolloin mittarin pyörimisnopeus on kovempi kuin ravistelu. On testattu ja toimii takuuvarmasti.
Ei mulla oke ollut kymmeniin vuosiin mitään ravisteltavaa mittaria🤔
Meillä ihan yhtä hankalasti ravistettava. Hyvin terävällä ja nopealla ravistuksella kärki alaspäin sitä saa ravistettua.