Paheksutko jos kaksi pitkäaikaistyötöntä päättää hankkia lapsia keskenään?
Kommentit (16)
En pahkeksuisi.
Lähinnä ehkä vähän säälittävää, kun tietää että köyhänä elävät muiden rahoilla.
En jos terveys, elämäntavat ja elämänhallinta sen kestävät. Kai päivät ovat täynnä järkevää sisältöä, kuten ruoan kasvatusta, keräilyä sekä tavaran kierrätystä? Pieniä säästöjä ahkeroimalla?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni asia ei minulle kuulu pätkääkään.
Juuri tätä olin tulossa sanomaan
En todellakaan paheksu, päinvastoin.
Osoittaa vaan että ihminen ja perhe ovat sopeutuneet uuteen normaaliin.
Kannustan kaikkia huonossa taloudellisessa tilanteessa olevia lisääntymään jos siltä tuntuu.
Voi kun usaemmin hoksaisin väläyttää ystävällisen hymyn topakalle äidille joka tulee vastaan pikkulapsi molemmissa kanaloissa.
Minua harmittaisi vähän, jos lapsellani ei olisi käytettävissä aina ylimääräistä rahaa. Toisaalta ehkä siksi jaksan käydä töissä, vaikkei ole vielä edes puolisoa enkä ole koskaan edes seurustellut.
Mikäli pystyy tarjoamaan turvallisen ja tasapainoisen kodin lapselle.
Tarkoittaa myös sitä ettei tuet ole ainoa tulonlähde vaan ollaan aloitekykyisiä ja joo nyt tarkoitan vaikka sitä marjanpoimintaa..
Paheksun. Koska kaikista vaatimuksistani huolimatta minulle ei rutiininomaisesti toimiteta kela-/palkkakuitteja ja työhistoriaa jokaisesta Suomessa alulle laitetun lapsen vanhemmista hyväksyntääni varten. En ymmärrä miksei, koska hyväähän minä vain tarkoitan. Nih.
Ajattelen niin, että kun tuo on tehnyt nuo luuserit, niin samalla kasvaa omien lasten tilastollinen todennäköisyys onnistua hankkimaan hyvä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen niin, että kun tuo on tehnyt nuo luuserit, niin samalla kasvaa omien lasten tilastollinen todennäköisyys onnistua hankkimaan hyvä elämä.
Vaimo on sairauseläkkeellä ollut jo nuoruudesta kun pönttö paukkui. Minä entinen alkoholin suurkuluttaja pitkäaikaistyötön. Tyttäremme valmistuivat juuri diplomi-insinööreiksi ja ovat töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on sairauseläkkeellä ollut jo nuoruudesta kun pönttö paukkui. Minä entinen alkoholin suurkuluttaja pitkäaikaistyötön. Tyttäremme valmistuivat juuri diplomi-insinööreiksi ja ovat töissä.
Tuttu tarina. Samanlainen kuin juttu siitä peruskoulunsa keskeyttäneestä lukutaidottomasta, josta tuli megaluokan suuryrityksen johtaja.
Luulisi työttömillä riittävän niin paljon tekemistä aktiivimallin kanssa, että ei siinä paljon lapsia ehdi tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tarina. Samanlainen kuin juttu siitä peruskoulunsa keskeyttäneestä lukutaidottomasta, josta tuli megaluokan suuryrityksen johtaja.
Tämä tarina sattuu olemaan tosi.
Vielä kun lisään että kun lapset olivat pieniä niin terveystoimi teki lujasti töitä että olisi saanut lapsemme huostaanotettua. Sosiaaalitoimisto kuitenkin oli meidän puolella, tosin oli eräälle sossuvirkailijalle niin rankka tapaus että joutui sairauseläkkeelle kun häntä painostettiin niin paljon terveystoimen puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun lisään että kun lapset olivat pieniä niin terveystoimi teki lujasti töitä että olisi saanut lapsemme huostaanotettua. Sosiaaalitoimisto kuitenkin oli meidän puolella, tosin oli eräälle sossuvirkailijalle niin rankka tapaus että joutui sairauseläkkeelle kun häntä painostettiin niin paljon terveystoimen puolelta.
Lapsille paras asia on mielenterveysongelmainen äiti ja juoppo isä. Niistä tekijöistä koostuu hyvä lapsuus, turvallisuus ja onnellisuus. Kreetta Onkeli kirjoitti omasta lapsuudestaan ihan kirjankin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille paras asia on mielenterveysongelmainen äiti ja juoppo isä. Niistä tekijöistä koostuu hyvä lapsuus, turvallisuus ja onnellisuus. Kreetta Onkeli kirjoitti omasta lapsuudestaan ihan kirjankin!
Lapseni ei ole koskaan nähnyt minua juovuksissa. Viimeiset kännit otin -90 luvulla. Jos Kreetalla on ollut rankka nuoruus ja lapsuus niin otan osaa.
Mielestäni asia ei minulle kuulu pätkääkään.