75-vuotias sairaanhoitajan työstä eläkkeellä oleva äitini (ei siis suurensuuri eläke) joutuu elättämään
39-vuotiasta sossunelätti veljeäni osittain :( Harmittaa äitini puolesta, kun joutuu tinkimään omista kuluistaan...mitä voin tehdä vai voinko mitään?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Etpä kai voi tehdä muuta kuin auttaa taloudellisesti.
Sosiaaliturva ovat liian pieni. Ja lisäksi jos omistaa jo jotakin ja ei halua siitä luopua, ei saa juuri mitään.
Johtaa kohtuuttoman tilanteisiin, kun eläkeläiset joutuvat tukemaan.
Pienintä työkkärikorvausta ja eläkettä pitäisi nostaa monta sataa.
Näin kai se menee, eipä tuolle mitään voi.
Äitisi ei "joudu" maksamaan veljesi menoja, hän tekee sen vapaaehtoisesti. Ja kyllä veljesi aikuisena ihmisenä itse pitäisi tajuta kieltäytyä äitisi rahallisesta avustuksesta. Hän saa jo valtiolta sen verran tukea että kyllä hänen sillä täytyisi tulla toimeen samoin kuin niin monet muutkin. Saahan hän työttömyyskorvauksen jos ei kerran töissä käy, asumistuen ja vielä toimeentulotukea jos kulujen jälkeen perustoimeentulon osa jää vajaaksi. Kyllä sillä ihan hyvin pärjää, kokeiltu on.
Se on äitisi oma valinta. Ei hän ole missään vastuussa itsenäisen aikuisen miehen toimeentulosta. Jotkut vain itse tekee oman vankilansa.
Meillä on suvussa yksinhuoltajaäiti, joka on ollut mahdollistajana siihen, että yli 30-vuotias poika makaa kotona ja käy välillä työvoimatoimistossa valittelemassa työttömyyttään. Poika on lopettanut ammattikoulun ja lukiotakin taisi käydä vähän aikaa. Jos olisi minun lapseni, ei lojuisi nurkissani ja olisin pakottanut opiskelemaan edes jonkin ammatin. Tuollaisia elättejä meidän ei tarvitse sietää, jotka käyttävät muita törkeästi hyväkseen. Pääkaupunkiseudulla on oltava aika surkea, jos mitään työtä ei saa.
Etpä kai voi tehdä muuta kuin auttaa taloudellisesti.
Sosiaaliturva ovat liian pieni. Ja lisäksi jos omistaa jo jotakin ja ei halua siitä luopua, ei saa juuri mitään.
Johtaa kohtuuttoman tilanteisiin, kun eläkeläiset joutuvat tukemaan.
Pienintä työkkärikorvausta ja eläkettä pitäisi nostaa monta sataa.