Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pelkällä (hyvällä) ylioppilastutkinnolla työllistyä nykyään mihinkään?

Vierailija
20.05.2018 |

Ennenhän duuneja sai pelkällä valkolakilla, mutta mites nykyään? Ehkä jotakin toimistohommia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastonikkari kirjoitti:

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, on pelkän yo-todistuksen omaavilla kaikista pienin työttömyysprosentti. Pienempi kuin maistereilla tai tohtoreilla. Luulen sen johtuvan siitä, että ollaan aika valmiita tekemään mitä vain.

Tämä johtuu ihan vain siitä, että suurin osa heistä on opiskelemassa eikä kortistossa.

Vierailija
22/23 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaamaan voi päästä suoraan lukiosta, jos vaan osaa koodata. Vävykandidaatti taisi ehtiä kuukauden opiskella, ennen kuin pääsi kokopäiväisiin töihin (aikoo kyllä jossain vaiheessa opiskellakin). Noille nuorille ei alkuun paljon makseta, tuntuu olevan sääntö että 2000€/kk on alkupalkka monessa firmassa.

Työskentelen itse yksityisen puolen pysäköinninvalvonnassa ja siellä riittää kun on ajokortti ja osaa suomea hyvin, loput oppii töissä. Kaikennäköistä porukkaa tulee ja menee, työ ei sovi kaikille ja vasta kokeilemalla sen näkee, oppiiko itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodaamaan voi päästä suoraan lukiosta, jos vaan osaa koodata. Vävykandidaatti taisi ehtiä kuukauden opiskella, ennen kuin pääsi kokopäiväisiin töihin (aikoo kyllä jossain vaiheessa opiskellakin). Noille nuorille ei alkuun paljon makseta, tuntuu olevan sääntö että 2000€/kk on alkupalkka monessa firmassa.

Työskentelen itse yksityisen puolen pysäköinninvalvonnassa ja siellä riittää kun on ajokortti ja osaa suomea hyvin, loput oppii töissä. Kaikennäköistä porukkaa tulee ja menee, työ ei sovi kaikille ja vasta kokeilemalla sen näkee, oppiiko itse. 

Opiskeliko hän tietojenkäsittelyä tai tietotekniikkaa amk:ssa tai yliopistossa ennen työllistymistä? Oli varmaan kuitenkin jo aiemmin koodaillut jos vain kuukauden opintojen jälkeen pääsi jo töihin.