Miten jaetaan uusioperheen menot?
Miehen lapset siis asuvat meillä ja pitäisi suunnitella miten jaetaan asumis-, ruoka-, harratus- ja terveysmenot sitten kun mahdollisesti saadaan myös yhteisiä lapsia.
Kommentit (14)
No mikä siinä on niin vaikeaa? kukin vastaa siitä osuudesta josta on vastuussa. Mies maksaa lastensa harrastekulut ja syömisen /asumisen omalta ja lastensa osalta. Yhteisen lapsen kulut sit puoliksi.
Näin siis teoriassa, eri juttu on että miten tarkkaan voi ja kannattaa lähteä senttejä halkomaan.
Kuka söi minkäkin verran jauhelihaa tai leipää, kuka käyttää eniten nettiä jne.... todellisuussa jako on kuitenkin teoreettinen että en itse ainakaan tästä ongelmaa tekisi
Me olemme ratkaisseet nämä mahdolliset ongelmat siten, että emme muuta yhteen niin kauan, kuin lapset asuvat kanssani. Molemmat vastaavat ihan itse ihan omista kuluistaan. Miksi tehdä asioista vaikeita, kun ne voivat olla niin ykisnkertaisia.
Mies maksaa yksin omat lapset ja te maksatte puokkiin yhteiset lapset. Turhaan huolehit ja murehit.
Mitä mieltä mies on siitä, että kyselet täältä neuvoja... jutelkaa keskenänne nuo asiat.
Koko paketti, maksa kaikki , uliuuuuuuuuuuuu!!!!!!
Millainen omaisuus sulla on säästössä siltä varalta, että jäät kotiin hoitovapaille ja mies käy töissä ?
Et kai oleta miehen elättävän sinua?
Vierailija kirjoitti:
Millainen omaisuus sulla on säästössä siltä varalta, että jäät kotiin hoitovapaille ja mies käy töissä ?
Et kai oleta miehen elättävän sinua?
Miehellä on syytä olla säästössä sen verran että voi jäädä kotiin heti kun mun äitiysloma loppuu.
Ethän sä ole nainen etkä mikään jos et miehesi lapsia elätä.
On se kivaa kun sä syöt tuoretta tonnikalaa, sisäfilettä ja äyriäisiä ja matkustelet hulppeilla matkoillasi kun lapset syö kaurapuuroa ja kulkee rikkinäisissä vaatteissa. Olet itsekäs!!!!!!!!!!!!1111
Lapset kuuluu pakettiin!
Elatusvelvollisuus!
Eri elintasot!
Vastuuton nainen!
Meillä mies (minä) tarjoaa asunnon ja vaimo maksaa juoksevat kulut (koska vaimo muutenkin hoitaa kauppareissut ja ruoanlaiton). Aika tasan menee, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies (minä) tarjoaa asunnon ja vaimo maksaa juoksevat kulut (koska vaimo muutenkin hoitaa kauppareissut ja ruoanlaiton). Aika tasan menee, suosittelen.
Tämä on hyvä tapa. Miehen kannalta on myös käytännöllistä, että asunto on omissa nimissä. On ihan kamalaa, kun suhde alkaa mennä huonoksi ja akkaa ei saa pihalle. Tämä ei edes ole mikään tasa-arvokysymys, koska naisille on turvakodit ja nainen löytää uuden miehen vähintään yhtä helposti kuin varakas mies naisen.
Mies maksaa kaiken ja annan kerran kuussa vastentahtoisesti hunajareikääni.
Vierailija kirjoitti:
annan kerran kuussa vastentahtoisesti hunajareikääni.
Nyt ei kysytty sellaista jakamista.
Sinä maksat kaikesta puolet, mies saa elarit ja lapsilisät omaan käyttöönsä, ja lisäksi synnyttämisen jälkeen menet heti töihin ja mies jää kotiin makaamaan vuosikausiksi.
Näinhän naisiakin neuvotaan palstalla , toimita sinä oma osasi tasa-arvosta Suomessa.