Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomiksi yms roskakoulutuksiin menee vain ne, jotka ei ymmärrä kovista luonnontieteistä mitään

Vierailija
20.05.2018 |

Tradenomiksi, markkinointia yms opiskelemaan menevät ne, jotka ei ymmärrä lukiossa mitään fysiikasta, matikasta ja kemiasta. Käytännössä harva tradenomi menestyy, Prismat yms. on täynnä tradenomeja kaupan kassalla.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ole törmännyt tradenomivihaan muualla kuin täällä vauvapalstalla. Ainakin rahoitusalalla sitä pidetään hyvänä asiana, jos hakijalla on tradenomintutkinto.

Ei kaikilla ole intohimona ”kovat luonnontieteet”, moni haluaa vain siistin sisätyön kohtuuhyvällä palkalla ja sen käsittääkseni tradenomit hyvinkin pystyvät saamaan. Intohimot suuntautuu sitten perheeseen ja harrastuksiin.

22/25 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintoihin vaikuttaa moni asia.

Itse olen matemaattis(loogis)esti ja kielellisesti lahjakas, mutta aivan käsi luonnonkohteiden tunnistamisessa ja säälittävä motoriikassa ja monella musiikin osa-alueella.

Minulla on tutkinnot humanistiselta puolelta ja enemmän matematiikkaa sisältävät kauppatieteen puolelta. Molemmissa koulutuksissa oli hyvin erilaisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut tyytyväinen tradenomin tutkintoon. Lukion jälkeen pidin pari välivuotta matkustellen ja odotellen että keksin mitä haluan tehdä isona. En keksinyt, joten päätin käydä tradenomiksi, koska se ei vielä sido liikaa mihinkään tiettyyn alaan. Opetuksesta ei ehkä jäänyt paljon mieleen, mutta tiedonhaku-, ryhmätyö-, esiintymis- ja verkostoitumistaidot kehittyivät valtavasti. Pääsin heti koulun jälkeen hyvään työpaikkaan, jossa on ollut parin vuoden välein mahdollisuus edetä haastavampiin tehtäviin. Nyt olen hyvin mieluisassa tehtävässä, palkkani on 5000€/kk ja suoritan työn ohella yamk-tutkintoa, koska urani on tullut pisteeseen jossa seuraavan tason paikat edellyttävät ylempää korkeakoulututkintoa. En tiedä haenko niitä, mutta haluan että se koulutuksen puolesta on mahdollista.

Ettäs kehtaatkin olla hyvin ansaitseva tradenomi ja vielä lisää keräät lisää tuota jämäkoulutusta entisten päälle :)

Oikeasti: tsemppiä jatkoonkin!

Vierailija
24/25 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen oikeustieteellisessä, onko se roskakoulutus koska en lukiossa lukenut fyssaa, kemiaa ja pitkää matikkaa?

Tavallaan on. Pelkkää ulkoa opettelua. Suomessa jostain syystä arvostetaan lakimiehiä kohtuuttoman paljon. Varmasti koulutusmäärät ja kulujen puolesta kalliit oikeudenkäynnit ovat pääsyy. Esimerkiksi USAssa lakimiehet ovat ns. pohjasakkaa akateemisten ammattien joukossa.

Vierailija
25/25 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut tyytyväinen tradenomin tutkintoon. Lukion jälkeen pidin pari välivuotta matkustellen ja odotellen että keksin mitä haluan tehdä isona. En keksinyt, joten päätin käydä tradenomiksi, koska se ei vielä sido liikaa mihinkään tiettyyn alaan. Opetuksesta ei ehkä jäänyt paljon mieleen, mutta tiedonhaku-, ryhmätyö-, esiintymis- ja verkostoitumistaidot kehittyivät valtavasti. Pääsin heti koulun jälkeen hyvään työpaikkaan, jossa on ollut parin vuoden välein mahdollisuus edetä haastavampiin tehtäviin. Nyt olen hyvin mieluisassa tehtävässä, palkkani on 5000€/kk ja suoritan työn ohella yamk-tutkintoa, koska urani on tullut pisteeseen jossa seuraavan tason paikat edellyttävät ylempää korkeakoulututkintoa. En tiedä haenko niitä, mutta haluan että se koulutuksen puolesta on mahdollista.

Juu...aivan varmasti...sitten heräsit kissan naukumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän