Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sopiva jääkaapin säätö jos 1-5 väliltä mahdollista valita?

Vierailija
20.05.2018 |

Samassa myös pakastin alaosa, jolle ei ole omaa säätöä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jääkaappiin ja pakastimeen lämpömittarit ja säädä lukema lämpötilojen mukaan. Ei sitä muuten voi sanoa.

Vierailija
2/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosta veikkaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva säätö on viedä se kierrätykseen.

Sinkkumies

Vierailija
4/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin kahden kaapin systeemin joka valvoo ITSE lämpötilaa, voit säätää sitä vain lähemmäksi nollaa. Kasviksilla on oikeat lämpötilat, liha osastoilla kylmemmät, joita voi säätää. On no frostit pakkasissa yms.

Tyyristhän tuo oli, yli 2500 ,-  mutta joka pennin arvoinen.

Vierailija
5/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4

Vierailija
6/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmosta veikkaisin.

Se voisi olla hyvä, Teinit säätävät aina niin kylmälle kuin saa, että limsa ja maito olisi jääkylmää, sitten on takaseinä jäähileessä. Pitävät ovea auki jatkuvasti ja usein se on suljettu huolimattomasti raolleen.

Vierailija
7/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen lähinnä.Joillakuilla kova huoli kylmyydestä ja nelosella käy jo kokoajan ja voi kivikovaa.

Vierailija
8/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin kahden kaapin systeemin joka valvoo ITSE lämpötilaa, voit säätää sitä vain lähemmäksi nollaa. Kasviksilla on oikeat lämpötilat, liha osastoilla kylmemmät, joita voi säätää. On no frostit pakkasissa yms.

Alin lämpö mihin tän voi säätää on muistaakseni +2, että ei mene jäähileeseen ja poistaa kosteutta niin, että siellä ylähyllyillä voi vaikka kuivattaa aineksia! Mulla on sinne monesti kuivunut yrttejä ynnä muuta.

Sinkkumies

Vierailija
9/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmosta veikkaisin.

Se voisi olla hyvä, Teinit säätävät aina niin kylmälle kuin saa, että limsa ja maito olisi jääkylmää, sitten on takaseinä jäähileessä. Pitävät ovea auki jatkuvasti ja usein se on suljettu huolimattomasti raolleen.

Jätä ne siat!

Vierailija
10/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaappi vetää jäähileeseen, niin se kertoo yleensä juuri siitä, että se kaappi ei poista sitä kosteutta oikealla tavalla, sekä menee liian kylmäksi, eli siinä ei ole mitään seurantaa.

Itse kärräsin edellisen asukkaan ostaman sellaisen kaatikselle.

Sinkkumies

Vierailija
11/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alin lämpö mihin tän voi säätää on muistaakseni +2, että ei mene jäähileeseen ja poistaa kosteutta niin, että siellä ylähyllyillä voi vaikka kuivattaa aineksia! Mulla on sinne monesti kuivunut yrttejä ynnä muuta.

Sinkkumies

Ne kuivuvat kaappiin, koska et syö niitä. Oluesi kyllä viilenisivät halvemmallakin kaapilla.

Vierailija
12/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, ehdottomasti.

Vierailija
13/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vanha kaappi joka ykkösellä ja lämpöä +4. Olis varmaan paklasella jos laittaisin vitoselle. Isännöitsijä ei suostu uusimaan.

Vierailija
14/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hyvä lämpö jos ostan lämpömittarin?

Vierailija
15/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ne kuivuvat kaappiin, koska et syö niitä. Oluesi kyllä viilenisivät halvemmallakin kaapilla.

Voi tätä markkinamiesten olematonta myynnin tajua. Kun saisikin sellaisen kaapin mihin voisi suoraan työntää kaljaceissin ja sijoittaa sen kaapin sohvan viereen. Olisi pieni ja kapea. Täydellinen sinkkumiehelle.

Toinen juttu on se, että hellan levyt pitäisi olla vierekkäin, eikä peräkkäin. Kuka saatana sieltä takaa jaksaa polttaa käsiään kokatessa. Olen harkinnut toisen hellan ostoa tämän takia. Tietenkin joku kahden levyn systeemi ajais tämän asian myös. 

Katsotaan. Ei siinä kumpikaan paljoa maksa.

Sinkkumies

Mutta pointti oli siinä, että huonossa kaapissa ne menee pilalle kosteuden takia. 

Mä itse kalastan, metsästän, sienestän ja marjastan, että kyllä isolla kaapille tarvetta on.

Vierailija
16/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös suunnitellut (näin keksijänä) maustetelinettä kattoon. Kun alkaisi kokkaamaan, niin kääntäisi telineen suoraan vieraan katosta, ja kun kokkaus olisi ohi, niin kääntäisi takaisin kattoon sen telineen. Out of your side, out of your mind.

Itselläni ei ainakaan mahdu mausteet mihinkään tavalliseen maustekaappiin hellan yläpuolelle. Ei lähimainkaan. "Suomalaiset" likipitäen, kaikki Aasialaiset, sekoitukset ym. ei lähimainkaan.

Sinkkumies

Vierailija
17/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostit siis markka-aikana?

Vierailija
18/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös suunnitellut (näin keksijänä) maustetelinettä kattoon. Kun alkaisi kokkaamaan, niin kääntäisi telineen suoraan vieraan katosta, ja kun kokkaus olisi ohi, niin kääntäisi takaisin kattoon sen telineen. Out of your side, out of your mind.

Itselläni ei ainakaan mahdu mausteet mihinkään tavalliseen maustekaappiin hellan yläpuolelle. Ei lähimainkaan. "Suomalaiset" likipitäen, kaikki Aasialaiset, sekoitukset ym. ei lähimainkaan.

Sinkkumies

Mausteita ei kannattaisikaan säilyttää hellan yläpuolella, koska lämpö ei tee hyvää niille.

Vierailija
19/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostit siis markka-aikana?

Ei tietenkään.

Sinkkumies

Vierailija
20/26 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Mausteita ei kannattaisikaan säilyttää hellan yläpuolella, koska lämpö ei tee hyvää niille.

Diibadaiba. Olen maistellut niitä ja tarkoituksella pitänyt joitain oikein lähelläkin. Ei ole tapahtunut mitään.

Itse olen huomannut, että aika on pahin tekijä. 

Esim. itse kuivatut yrtit maistuvat ensimmäisenä vuonna 5 kertaa enemmän, kuin kaupan vanhat varastoja kiertäneet kuivakan ja ikivanhan näköiset tuotteet, jotka ovat enää pelkkä hailahdus niistä omista tuoreista.

Toisena vuonna ollaan vielä kaupan tuotteita 50% edellä. Sitten kolmantena vuonna se on sama kuin kaupan hyllystä ostettu.

Sinkkumies