Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä Marxista keskustelu laitonta?

Vierailija
20.05.2018 |

Siis onko palstalla täysi politiikkakielto nykyään? Minusta se oli kiinnostava ja oisin halunnut kysyä lisää kun joku oli aiheeseen perehtynyt. Itse en kuitenkaan jaksaisi Pääomaa lukea. Oikeastaan onko olemassa jotain hyvää teosta Marxin ajatuksista ja vaikutuksesta, mikä olisi edes suht neutraalista näkökulmasta tehty?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi marxista pitäisi kirjoittaa neutraalisti? Ei hänkään ihan neutraali ollut...

Vierailija
2/8 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluun ilmestyi marxisteille kiusallisia faktoja, joten ei ihme että sensuroitiin.

Kommunismin kritisoiminen ei ole lapsille sopivaa, siksi tämäkin video on ikärajan takana :

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on kivoja juttuja Marxin vaimosta ja vauvasta niin voit kirjoittaa.

Vierailija
4/8 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä risuparrasta pitäisi mitään edes keskustella? Haihatteleva joulupukki eikä mitään muuta.

Vierailija
5/8 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko luet sen itse tai pysyt ikuisesti tyhmänä. Vai pelkäätkö että alat ajatella?

Vierailija
6/8 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fake left-right paradigm kirjoitti:

Miksi marxista pitäisi kirjoittaa neutraalisti? Ei hänkään ihan neutraali ollut...

No voi olla että se on vaikeaa... Eniten varmaan ajattelin sitä, että ajatukset on kuvattu suunnilleen todenmukaisesti. Alkuteoksen ymmärtäminen suoraan voi olla jo vähän vaikeaa kun ei ole perspektiiviä siihen aikakauteen.

Vierailija
7/8 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koittanut lukea Mein Kampfia myös joskus, mutta vaikea siitäkin on sanoa, mikä on Aatun ihan omaa mielipidettä ja mikä sellaista, minkä monet aikalaiset olisivat allekirjoittaneet. Minusta on kivempi, jos on jotain perspektiiviä niihin olosuhteisiin missä kirja on tehty.

Vierailija
8/8 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

das kapital for dummies