Flirttailiko lääkäri kanssani?
Olen nyt kolmeen otteeseen käynyt lääkärissä (masennuksen/syömishäiriöiden ym vuoksi). Ensimmäisellä kerralla lääkäri kyseli itsetunnostani ja vastasin totuudenmukaisesti tuntevani itseni normaalia rumemmaksi. Tähän lääkäri vastasi 'hei, mun mielestä sä olet tosi kaunis.' Hän myös vitsaili paljon ja teki pieniä juttuja ollakseen 'cool' (esim näyttää jotain juttuja tietokoneelta mutta sitten ei toiminutkaan ym), jotka epäonnistuivat hänen epäonnekseen ja mun hauskuudeksi. Eipä siinä vielä mitään. Samalla kerralla ja seuraavalla herra vitsaili jatkuvasti ja joka kerta, kun uutta tapaamisaikaa on sovittu, niin hän on tietokoneen ruudulta osoittanut 'tyhjiä' aikoja ja sanonut että katso, kaikki nämä keltaiset ajat on sinulle. Tässäkään ei vielä mitään sen kummempaa.
Nyt kävin jälleen lääkärissä ja tällä kertaa lääkäri katseli intensiivisesti (niinkuin lääkärit usein tekevät) ja jutteli kuulumisia. Lopuksi katsottiin uutta tapaamisaikaa ensi kuun puolelle ja hän sanoi että mites olisi vaikkapa 18. päivä kesäkuuta, johon vastasin että se sopii. Tähän hän sitten sanoi että 'se on mun syntymäpäivä, täytän 30 vuotta joten tulee olemaan raskas päivä mulle. Toivottavasti sä piristät mun päivää sillon' ja hymyili. Tämän jälkeen hän toisteli muutamia kertoja että 'jos sulla tulee nyt huono olo tässä välissä niin ota yhteyttä ja tavataan aikasemmin, ihan milloin vain'. Tämän hän sanoi siis monta kertaa. Vielä lopussa kun olin lähdössä niin hän vielä vitsaili laskun maksamisesta jotain.
En nyt tiedä onko toiveikasta ajattelua vai mitä, mutta hän on kyllä erittäin charmantti ja pieni flirtti olisi vallan tervetullutta. Mitä mieltä olette, onko kuitenkin ihan vaan normaalia lääkärin puhetta ja käytöstä? En tietenkään tiedä mutta hän ei vaikuta sellaiselta lääkäriltä joka flirttailisi kovin helposti 🤔
Kommentit (40)
Pitäisi tietää miten muiden kanssa käyttäytyy että tuohon voisi sanoa mitään että flirttailiko hän juuri sinulle vai käyttäytyykö vain kaikkien kanssa noin. Joillakin voi olla vain sellainen tyyli. Meillä työterveyshoitaja on juuri tuollainen höpöttäjä ja veijarimainen vitsailija jota pidin hieman flirttinä kunnes ymmärsin että on kaikkien kanssa sellainen. Voi olla että ap:n lääkäri pitää sellaista täysin viatonta flirttiä yllä minkä tarkoitus on piristää jos kerran olet masentunut.
Ja jos on yksityinen lääkäri, niin toi voi olla keino saada asiakas käymään uudestaan ja usein (= maksamaan käynneistään).
Onhan tuo ihan selvää flirttailua ja lääkäri käy kuumana. Tule ihmeessä kertomaan, miten etenee. Onko kivan näköinen ? Jos ei ole susta itsestäsi ihana mies, niin älä anna jatkaa. Muuten tulee kiusallisia tilanteita jatkossa eteen.
Voi myös olla vielä niin nuori ettei ole vielä rutiinit hallussa.
Voi hyvää päivää. Ei flirttile, vaan yrittää piristää potilastaan.
Lääkäri ei saa olla suhteessa omaan potilaaseen. Ihan hullu juttu kaikin puolin.
Ei varmasti flirttaile. Tyypillistä potilaan toiveajattelua. Ei ole harvinaista, että potilas ihastuu lääkäriinsä ja siten luulee lääkärin tavanomaisen käyttäytymisen flirtiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti flirttaile. Tyypillistä potilaan toiveajattelua. Ei ole harvinaista, että potilas ihastuu lääkäriinsä ja siten luulee lääkärin tavanomaisen käyttäytymisen flirtiksi.
Tuoko lääkärin tavanomaista käytöstä? Ei sinne päinkään.
Persoonallinen tyyppi. Ei flirttiä todellakaan, vaan yrittää piristää, kun itsetuntosi on huono ja koet itsesi rumaksi.
Suomalaiset ei ole tottuneet kehuihin. Pidetään ihmeellisenä, jos joku kehuu kauniiksi ja heti kuvitellaan kaikkea.
Ei ole asiallista käytöstä. Lääkärin ei tule kehua potilaan ulkonäköä eikä yrittää piristää tätä vitseillä tms.
Jos kyseessä on yksityislääkäri ja maksat omasta pussistasi, epäeettistä toimintaa.
Tuntuiko käytös mukavalta? Hämmentävältä? Imartelevalta? Oikeasti, psykiatrian puolella jotkut lääkärit hankkii potilaita imartelemalla näitä.
Jos yhtään asiaa auttaa niin kyseessä ei siis ole suomalainen lääkäri, asun ulkomailla. Mutta joo, varmaan oli vaan omaa mielikuvitusta :D
Jos sä oot masentunut niin sehän vaan yrittää piristää sua.
Ulkomailla ollaan sosiaalisempia. Suomessa olisi ollut outoa käytöstä.
Palaa Suomeen läheistesi luokse, niin masennuksesi kaikkoaa.
Kuulostaa tosi sairaalta ja epäammattimaiselta.
Tiedän yhden, joka on rento, jopa kaksimielistä läppää heittävä. Ei se häiritse koska siitä ei tule creepyä vaikutelmaa, semmonen nuorekas tyyppi kun on ja hoitaa hommat täysin asiallisesti. Tuskin oon ainoa jolle heittää.
Jos flirttailee, niin todella epäammattimaista käytöstä. Varsinkin potilaan kanssa, jolla masennus/syömishäiriötaustaa. Tällaiseen potilaaseen suhde pidetään ehdottoman ammatillisena.
Lääkäri saa lopulta omat pussit tyhjäksi ja sinä maksat oman pussin tyhjäksi siitä.
Kuulostaa yhdeltä ex deitiltäni, joka diggaili sun spekseillä olevia naisia ;)