Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kävi kylässä ja pakkasi tuomansa piirakkansa mukaan lähtiessän

Vierailija
19.05.2018 |

Järjestin päivällisen. Kutsuin kavereita yms tuttavia kylään. Olin kokkaillut läpimän ruuan, alkupaloja, salaattia, jälkiruokaa. Oli alkudrinkit ja ruuan kanssa viiniä.

Pari tyyppiä kysyi tarviiko tuoda jotain ja sanoin että ei oikeastaan tarvitse, yksi ehdotti että voi leipoa lisäksi jälkiruokapiirakan tms. Mikä oli ihan ok, ainahan jälkiruokaa menee.

Vieraat toivat osa kukkia, osa suklaata jne ( jotka laitoin tietysti tarjolle). Jälkiruokapiirakka nautittiin mun jälkiruuan lisäksi myös.

Kivaa oli. Se mitä ihmettelin oli kun vieras pakkas piirakan jämät mukaansa. Ei edes kysynyt haluatko että otan mukaan tms.

Onko toi joku kulttuurillinen juttu? Itsellä ei tulisi mieleenkään ottaa mukaan tuomisia ( varsinkin kun kyse ei ollut mistään nyyttäreistä). Miksei niitä kukkia oteta mukaan jos piirakka on ok ottaa mukaan?
Ei nyt kyse ollut edes astiasta koska piirakka siirrettiin tarjoiluastiaan (oli foliovuoassa).

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi noloa keräillä tuomisia mukaan!

Vierailija
22/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Pohjanmaalla ihan normia. Asuin aikanaan Seinäjoen lähellä ja ihmettelin tuota tapaa. Ei se ole piheyttä vaan jotain kummaa sikäläistä ylikorostunutta itsellisyyttä, jolla peitetään todellista heikkoa itsetuntoa. Säälittäviä uhoajia seurata.

Höpö höpö. Ikäni oon asunut pohojanmaalla eikä täällä tommosta tapaa ole. Tuo mihinkään kuntaan eikä pitäjään liity mitenkään, ihmetapoja on missä vaan ja kenellä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 23!!!!!

Vierailija
24/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa rotinat?

http://juhlat.fi/article/rotinat/

Vierailija
25/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jäihän ne sunkin laittamat ruuat sulle? Onhan toi vähän kummallinen tapa mutta en mä tuota epäkohteliaana pidä kun itse tarjoutui tuomaan eikä kyse ole esim lahjasta tai niistä nyyttäreistä. Jos joku vaikuttaa ahneelle niin se joka jää rutisemaan että miksi se vei piirakkansa mukanaan. 

Vierailija
26/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät mitä ongelmia, hyvähän se on jos vie ylimääräiset mennessään. Ei edes kysynyt mitään, ihanko totta aivan super mega kauheaaa ? Avauksen perusteella oletan että lopullinen syy on tässkin avaajassa ihan itsessään.

Vierailija
27/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, musta taas olis kiva, jos vieraat veis tuomisensa mukanaan. En yleensä ikinä tykkää niistä.

Täällä ei ole tapana, mutta enemmän ilahduttais kuin ärsyttäis

Vierailija
28/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moiseen koskaan törmännyt, vielä tietty ehtii, olenhan vasta 64v.

Vierailija
29/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin vähän, mutta en kyllä osaisi mitenkään loukkaantua. Ihmeen aggressiivisesti moni reagoinut täällä. Ei tulisi itsellä mieleen toimia noin, mutta kuten sanottu, en loukkaantuisi.

Vierailija
30/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Pohjanmaalla ihan normia. Asuin aikanaan Seinäjoen lähellä ja ihmettelin tuota tapaa. Ei se ole piheyttä vaan jotain kummaa sikäläistä ylikorostunutta itsellisyyttä, jolla peitetään todellista heikkoa itsetuntoa. Säälittäviä uhoajia seurata.

Höpö höpö. Ikäni oon asunut pohojanmaalla eikä täällä tommosta tapaa ole. Tuo mihinkään kuntaan eikä pitäjään liity mitenkään, ihmetapoja on missä vaan ja kenellä vaan.

Juu ei todellakaan ole pohojalaanen tapa. Lakeuksilla ei muut kuin laihialaiset ole pihejä, ei edes silloin, kun rahasta olisi oikeasti tiukkaa :D

Tässä nyt taas vaan joku Seinäjoella turpaansa saanut reppana tuli purkamaan pohjanmaa-vihaansa, niin kuin jokaiseen ketjuun, johon vaan aiheen pystyy jotenkin ujuttamaan.

Vierailija
31/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi elämän kevät mitä ongelmia, hyvähän se on jos vie ylimääräiset mennessään. Ei edes kysynyt mitään, ihanko totta aivan super mega kauheaaa ? Avauksen perusteella oletan että lopullinen syy on tässkin avaajassa ihan itsessään.

Syy on todennäköisesti juntissa aloittajassa, joka on valmistanut surkean ruoan(ottamatta vieraita huomioon) ja kossudrinkit sekä halvinta punaviiniä, sekä loukkaantuu jos sitä ei sitten otakkaan. Siinä vaiheessa pakkaisin itsekkin pöydän ainoa syömäkelpoisen tuotteen kotiin illaksi, ettei tarvitse alkaa heti laittamaan ruokaa kotona. 

Vierailija
32/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei todellakaan ole pohojalaanen tapa. Lakeuksilla ei muut kuin laihialaiset ole pihejä, ei edes silloin, kun rahasta olisi oikeasti tiukkaa :D

Tässä nyt taas vaan joku Seinäjoella turpaansa saanut reppana tuli purkamaan pohjanmaa-vihaansa, niin kuin jokaiseen ketjuun, johon vaan aiheen pystyy jotenkin ujuttamaan.

Vaasassa ollaan sairaalloisen pihejä ellei ole tarve itse hyötyä tahi ”näyttää” jollekin. Etenkin yrittäjät.

Vierailija
33/33 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jäihän ne sunkin laittamat ruuat sulle? Onhan toi vähän kummallinen tapa mutta en mä tuota epäkohteliaana pidä kun itse tarjoutui tuomaan eikä kyse ole esim lahjasta tai niistä nyyttäreistä. Jos joku vaikuttaa ahneelle niin se joka jää rutisemaan että miksi se vei piirakkansa mukanaan. 

Ainakin tä mun kaveri vie tuomansa ruuat & juomat mukanaan vaikka olisi nyyttärit.

En mä rutise sen takia että mua harmittaa etten saa sitä kakkua syödä itse vaan ihmettelen tätä tapaa kun en ole koskaan törmännyt siihen.

Vien kylään mennessä viinipullon ja kotiin lähtiessäni nappaan puoliksi vuosin viinipullon mukaani? No eikö ole outoa käytöstä? Minusta on!

Se mitä ihmettelen, että onko se vaan joku tapa toimia vai epäkohteliasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä