The Handmai's Tale
Eikö kukaan seuraa? Vai seuraako sarjaa sellainen joukko joka ei osu vauvaforumilaisiin đ Todella vĂ€hĂ€n on viime aikoina ollut keskustelua tĂ€stĂ€ laadukkaasta sarjasta.
Kommentit (21)
Porukat katsoo vaan Salkkareita :D
Ihan ok, mutta ensimmÀinen kausi muuttui lopulta jo aika puuduttavaksi. Toista kautta olen aloittanut ja toivon ettÀ juonta alettaisiin viedÀ eteenpÀin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, mutta ensimmÀinen kausi muuttui lopulta jo aika puuduttavaksi. Toista kautta olen aloittanut ja toivon ettÀ juonta alettaisiin viedÀ eteenpÀin.
Oh noes... Olen katsonut 2 ekaa jaksoa, toivottavasti ei tule lÀssÀhtÀmÀÀn kovin pahasti!
VĂ€hĂ€n kylmÀÀvÀÀhĂ€n tota on katsoa tĂ€ssĂ€kin maailmantilanteessa. VĂ€kisin tulee mietittyĂ€ ettĂ€ minkĂ€hĂ€nlaisessa maailmassa me tÀÀllĂ€ eletÀÀn 30 vuoden pÀÀstĂ€... ĂĂ€riajattelun lisÀÀntyminen, valtavat pakolaisvirrat joita ilmastonmuutos tulee vaan lisÀÀmÀÀn jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oh noes... Olen katsonut 2 ekaa jaksoa, toivottavasti ei tule lÀssÀhtÀmÀÀn kovin pahasti!
VĂ€hĂ€n kylmÀÀvÀÀhĂ€n tota on katsoa tĂ€ssĂ€kin maailmantilanteessa. VĂ€kisin tulee mietittyĂ€ ettĂ€ minkĂ€hĂ€nlaisessa maailmassa me tÀÀllĂ€ eletÀÀn 30 vuoden pÀÀstĂ€... ĂĂ€riajattelun lisÀÀntyminen, valtavat pakolaisvirrat joita ilmastonmuutos tulee vaan lisÀÀmÀÀn jne...
Just eilen katselin viimeisimmÀn jakson, ja mun mielestÀ tÀÀ toinen kausi on ihan huikea ekan lopun "puuduttavuuteen" verrattuna (josta olen kyllÀ jossakin mÀÀrin samaa mieltÀ, tosin ehkÀ tuo kÀvi vain niin ahdistavaksi siinÀ vaiheessa...). :-) Ja kyllÀ hirvittÀÀ, koska... no, eipÀ sitÀ tarvitse kuin Trumpin TwitteriÀ ja pÀivÀlehtien otsikoita vilkaista.
May the Lord open.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pyh! Ikuna ei ole asiat ollut niin hyvin kuin nyt. Ja 30 vuoden pÀÀstÀ ovat vielÀ paljon paremmin, kun suurin osa mekaanisesta liukuhihnatyöstÀ on siirtynyt roboteille ja yltÀkyllÀisyys on vaan lisÀÀntynyt.
No ekana tuli mieleen parinkin eri uskontosuunnan naiset. HeillÀ on ihan yhtÀ vÀhÀn mÀÀrÀÀmisvaltaa oman kehonsa suhteen kuin sarjan punapukuisilla naisilla. SilmÀt ja kyttÀÀminen, sitÀ tapahtuu jo nyt, tietyissÀ maissa ei kansalainen kulje koskaan ilman yhteiskunnan valvovaa silmÀÀ.
EttÀ sinÀnsÀ tuo kertoo jo nykyajasta.
Olen katsonut 3 ensimmÀistÀ jaksoa. Hyvin ahdistava sarja, varsinkin kun tietÀÀ ettÀ kaikki nuo asiat on jo olemassa eri kulttuureissa. Erityisesti kohtaus, jossa Offredin "omistaja"-nainen antoi hÀnelle keksin. Kuinka nöyryyttÀvÀÀ aikuiselle ihmiselle, jolla on ollut kaapit tÀynnÀ keksejÀ, joita voi ottaa milloin tahtoo... Joutua kiittÀmÀÀn yhdestÀ vaivaisesta keksistÀ kuin pieni lapsi.
On tÀstÀ sarjasta ollut ainakin kolme keskustelua. Löytyy varmaankin googlettamalla helpoiten.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut 3 ensimmÀistÀ jaksoa. Hyvin ahdistava sarja, varsinkin kun tietÀÀ ettÀ kaikki nuo asiat on jo olemassa eri kulttuureissa. Erityisesti kohtaus, jossa Offredin "omistaja"-nainen antoi hÀnelle keksin. Kuinka nöyryyttÀvÀÀ aikuiselle ihmiselle, jolla on ollut kaapit tÀynnÀ keksejÀ, joita voi ottaa milloin tahtoo... Joutua kiittÀmÀÀn yhdestÀ vaivaisesta keksistÀ kuin pieni lapsi.
Samoin ainoa kohtaus missÀ "olette vapaat tekemÀÀn mitÀ haluatte" on kohtaus missÀ miestÀ rangaistaan.
Paineet purkautuu naisilla kohteeseen. Ainoa asia missÀ siis on vapaa toteuttamaan itseÀÀn on toisen ihmisen rankaisu.
On tÀÀllÀ pitkÀ keskusteluketju sarjasta.
Eikö se vasta tÀllÀ viikolla tullut telkusta (yle), aiemmin ollut maksukanavilla joilla ei ole niin paljon seuraajia.
Vierailija kirjoitti:
Blessed be the fruit.
May the Lord open.
MielellÀni keskustelisin sarjasta mutta tÀÀllÀ taitaa osa katsoa sitÀ mukaan kun on HBO:lla ilmestynyt, osa tulee vÀhÀn jÀljessÀ ja osa alkanut katsoa vasta ihan juuri. Spoilaamisen vaara on valtava.
"It is her fault!" Tuota muuten tapahtuu ihan arkisesti kiusaamistapauksissa ym. Jotenkin tutulta tuntui myös se mielipuolisuus ettÀ raiskatuksi joutuminen on yhdessÀ tapauksessa naisen vika mutta toisessa todella ankarasti rangaistu ja paheksuttu teko, ilmeisesti riippuen tÀysin siitÀ kuka oli raiskauksen kohteena.
Vierailija kirjoitti:
"It is her fault!" Tuota muuten tapahtuu ihan arkisesti kiusaamistapauksissa ym. Jotenkin tutulta tuntui myös se mielipuolisuus ettÀ raiskatuksi joutuminen on yhdessÀ tapauksessa naisen vika mutta toisessa todella ankarasti rangaistu ja paheksuttu teko, ilmeisesti riippuen tÀysin siitÀ kuka oli raiskauksen kohteena.
Ajattelin ettÀ siinÀ oli vain tarkoitus murentaa tulevat orjattaret ja osoittaa heille paikkansa. Gileadissa kuitenkin raiskaus on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ettÀ siinÀ oli vain tarkoitus murentaa tulevat orjattaret ja osoittaa heille paikkansa. Gileadissa kuitenkin raiskaus on rikos.
June puhui EmilystÀ ettÀ he vahtivat toisiaan kauppareissulla. Tuollainen missÀ heidÀt laitetaan syyttÀmÀÀn toisiaan saa aikaan sen ettÀ jokainen on osa sitÀ systeemiÀ eikÀ toimii uskalla luottaa.
Olen kuullut ettĂ€ sarja on tosi ahdistava, en uskalla katsoa đł Kirjan olen lukenut ja jo siinĂ€ maininnat pÀÀhenkilön omasta lapsesta jĂ€ivĂ€t vaivaamaan mieltĂ€ Ă€itinĂ€.
MinÀ seuraan. Ajattelin, ettÀ pakko olla laatua, koska Margaret Atwoodin teos. Ja onhan se. JÀnnite sÀilyy hienosti toisellakin kaudella. Sarja kertoo upeasti ajatusten muokkauksesta ja on hienoa yhteiskuntascifiÀ. Ei meidÀn, mutta ehkÀ seuraavan sukupolven kohdalla saattaa olla ihan ajankohtainen mekanismi. En tarkoita kirjaimellisesti juuri hedelmÀllisyyden suhteen, mutta ongelmia on tulossa niin paljon, niin ehkÀ niitÀ ratkotaan tuohon tyyliin. PÀÀosan esittÀjÀ on huippu.