Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan yksinasuvana, lapsettomana työttömänä tukia yhteensä reilusti yli 1000 euroa kuukaudessa. Kiitos teille, ihanat veronmaksajat! :)

Vierailija
19.05.2018 |

Katsokaas, ensin on täysi työmarkkinatuki, joka lasketaan bruttona olevan hieman vajaat 700 e/kk. Sitten saan siihen päälle vielä täyttä asumistukea yli 300 e/kk. Sitten kun on työkkärin toiminnassa aina välillä mukana, niin silloin alkaa tulemaan korotusosaa n. 100 e/kk ja kulukorvausta yhteensä n. 180 e/kk, mutta tuosta kulukorvauksestahan minulla ei kulu oikeastaan mitään, eli sekin raha menee vain taskuun. Tuota työkkärin toimintaakin on kivasti aina löytynyt, eikä tarvitse tehdä paljon mitään ja raha juoksee. Yhteensä siis tukia tulee bruttona n. 1300 e/kk. Jos en ole toiminnassa mukana, niin silloin rahaa tulee vähemmän, mutta silloinkin yli 1000 e/kk.

Asun uudessa, hyvin varustellussa asunnossa. On kuulkaa ilmastoinnit, joten ei vaivaa ilman tunkkaisuus, ei kuumuus eikä kylmyyskään koskaan, koska eristeet on hyvät ja lämmitys toimii. On niin hyvät äänieristeet, että vaikka naapuri bilettäisi, niin ei kuulu mitään. Ihan kaupungin ydinkeskustassa asunto ei ole, mutta pyörillä ja julkisilla pääsee hyvin, nopeasti ja helposti ydinkeskustaan aina kun haluaa. Niin ja olen sinkku ja lapseton, niin kaikki nuo rahat ovat vain minun itseni käytettävissä.

Kiitos ihanat veronmaksajat, että tällainen on tässä maassa mahdollista. :)

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oksettava loinen. Halveksin kaltaisiasi ihmisiä. T. 18 v eteenpäin töitä tehnyt enkä päivääkään ole nostanut tukia ja ylpeä siitä

Vierailija
2/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole töissä? Itse opiskelin lukion jälkeen 4,5vuotta. Bruttopalkka 2800€/kk, verojen ja asumiskulujen jälkeen minulle jää n 900€/kk.

Tuosta maksan ruoat, elämisen ja lapsen harrastukset.

Pidän työstäni, en jäisi kotiin vaikka saman rahan ilmeisesti saisi tekemättä mitään.

Vierailija
4/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elääkö tuolla? Tuon verran putoaa taskuistani kuukaudessa.

Vierailija
5/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole töissä? Itse opiskelin lukion jälkeen 4,5vuotta. Bruttopalkka 2800€/kk, verojen ja asumiskulujen jälkeen minulle jää n 900€/kk.

Pidän työstäni, en jäisi kotiin vaikka saman rahan ilmeisesti saisi tekemättä mitään.

En ole siksi töissä, koska mieleistä työtä ei ole löytynyt. Menen kyllä sitten töihin, kunhan sitä löytyy.

Ja miksi minulle keuhkoatte, jos saan tuollaisen määrän etuuksia? Ne ovat täysin laillisesti minulle tulevia etuuksia. Jos teidän mielestänne yksinasuvat sinkut saavat liikaa rahaa, ehkä parempi osoite valittamiselle olisi Arkadianmäki. T. ap.

Vierailija
6/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä saat työmarkkinatukea jos olet työtön, kuten otsikossa kerrot?

Vierailija
7/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja menen töihin, kunhan se on taloudellisesti kannattavaa. Kyllä sille, että uhraa 8+ tuntia päivässä töihin ja töihin liittyviin asioihin, täytyy saada jotain vastinettakin. Mikään "työn ilo" tms. ei sellaista ole, ainakaan minulle, koska sillä "työn ilolla" ei asumista, ruokaa, harrastuksia yms. maksella tai saada em. asioista alennusta. Niitä maksellaan vain oikealla rahalla. T. ap.

Vierailija
8/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet yhteiskunnan vapaamatskustaja. Verorahat on tarkoitettu niille jotka eivät saa työtä vaikka yrittävät.

Vierailija
9/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kiitosta vaan - saan eläkettä 775, ja asumistukea 25 e. Mutta olenkin joskus onnistunut saamaan asuntolainan rähjäiseen kämppään maalla. Lapsiakin on, mutta ei ole varaa tavata.

Vierailija
10/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten. Minua ei hirveästi lohduttaisi, jos noin ylipäätään joutuisin tuohon tulienhakuralliin. Toimeentulotuen ja asumistuen saaminen kertoo, ettei sinulla ole lainkaan omaisuutta. Miten ihmeessä pärjäät eläkeiässä? Toivon sinulle hyvää ja voimia!

Vierailija
11/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon menee veroa? Entä vuokra, vesimaksu, sähkö, kotivakuutus, mahdolliset muut vakuutukset ja julkiset. Ei voi jäädä kovin paljoa rahaa noiden jälkeen ruokaan, vaatteisiin, nettiin, puhelimeen yms.. Entä jos puhelin, pesukone, telkkari, tms särkyy? Et elä oikeasti noin leveästi mitä annat ymmärtää

Vierailija
12/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten. Minua ei hirveästi lohduttaisi, jos noin ylipäätään joutuisin tuohon tulienhakuralliin. Toimeentulotuen ja asumistuen saaminen kertoo, ettei sinulla ole lainkaan omaisuutta. Miten ihmeessä pärjäät eläkeiässä? Toivon sinulle hyvää ja voimia!

Mitä ihmettä? En saa enkä ole koskaan saanut toimeentulotukea euroakaan. Eikä sitä minun olisi edes mahdollista saada, ainakaan nykytilanteessa. T. ap.

Vierailija
13/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet keksinyt päästäsi ihme tukia:

Mitään kulukorvauksia ei ole kuin max pari senttiä päivältä JOS on kuntouttavassa työtoiminnassa, työkokeilussa tms

Työmarkkinatuki on n 500 e

(Kaupungin asunnot tai muutkaan työttömän tuloilla maksetut ei ole todellakaan ilmastoituja)

Joten valetta koko stoori, jonka on tod näk keksinyt Susanna Koski

Vierailija
14/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta kun vähennetään verot ja maksat vuokran sekä puhelin- ja nettilaskut niin käyttöön jää alle satanen viikossa. Kyllähän sillä elää, mutta on se paljon kivempaa kun käy töissä ja voi tehdä heräteostoksia ja rahaa jää reilusti säästöönkin.

Vierailija
15/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korotusosan" olet myös kehittänyt ihan omasta päästäsi : D

Vierailija
16/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon menee veroa? Entä vuokra, vesimaksu, sähkö, kotivakuutus, mahdolliset muut vakuutukset ja julkiset. Ei voi jäädä kovin paljoa rahaa noiden jälkeen ruokaan, vaatteisiin, nettiin, puhelimeen yms.. Entä jos puhelin, pesukone, telkkari, tms särkyy? Et elä oikeasti noin leveästi mitä annat ymmärtää

Veroa menee työmarkkinatuesta se 20%, mikä on ihan normi. Asumistuki sekä työttömyysetuuden kulukorvaus ovat verottomia.

Vierailija
17/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? En saa enkä ole koskaan saanut toimeentulotukea euroakaan. Eikä sitä minun olisi edes mahdollista saada, ainakaan nykytilanteessa. T. ap.

Sinulla ei ole edes omistusasuntoa. Asumituen saanti aikuisiässä on tosi huono enne - älä nyt ihmeessä ainakaan sillä kehuskele.

Vierailija
18/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaas, ensin on täysi työmarkkinatuki, joka lasketaan bruttona olevan hieman vajaat 700 e/kk. 

Mutta koska olet muiden lailla veronmaksaja, et saa 700 eur/kk.

Vierailija
19/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä aloittajaa mutta kyllähän sossu pesukoneen maksaa / taloyhtiössä on se. Vuokran vesimaksun sun muut maksaa sossu tai nykyään kela. Toimeentulotuki otetaan netto ja muut bruttona joten on aivan mahdollista ettäbtuo kaveri saa tukia noin paljon.

Vierailija
20/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkastaa etuuksien määrät ja oikeat nimet ennen kuin tulet trollaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi