Päiväkodin turvallisuus
Saimme tiedon, että tyttäremme pääse vaihtamaan oman alueemme päiväkotiin. Kävimme viikonloppuna leikkimässä uuden päiväkodin pihalla ja totesimme aidan kiertävän pihaa vain osittain. Talon viereistä kivetystä kiertämällä pienten puolelta pääsee isojen pihalle ja siitä edelleen tielle ja läheiselle ostoskeskukselle. Laitoin asiasta eilen tiedustelua päiväkodin johtajalle, joka kyllä luki viestini mutta ei ole vastannut. Mitä te asialle tekisitte? Hirvittää viedä vilkas 3-vuotias turvattomalle pihalle leikkimään.
Kommentit (3)
Juttelin kerran mieheni siskon kanssa vastaavasta asiasta ja hänellä oli heidän lapsensa hoitopaikasta se kokemus että työntekijöitten sana ei painanut oikeastaan mitään kun vaativat parannuksia (mm. aitaan, pihan valaistukseen) vaan kun tarpeeksi moni vanhempi otti yhteyttä kuntaan niin alkoi tapahtua. Työntekijät olivat itse puhuneet monta kertaa puutteista kuntaan päin mutta mitään ei ollut tapahtunut ennen kuin vanhemmat alkoivat valittaa.
-minskuliina
Käy jonkun ystävän/tutun kanssa puhumassa päiväkodin johtajalle. Kerro, että aioitte kerätä adressin. Kerätkää se ja lähettäkää se rakennus tms. virastoon ja kunnan/kaupungin valtuustoon kopiona.
Mitä näkyvämpää, asiallisempaa ja aikuismaisempaa toimintaa, sitä nopeammin saatte aidan.
(Minua ainakin pelottaisi, ihme että opet jaksaa vartioida, stressaavaa!)
Kunnallisessa päiväkodissa ´henkilökunta on varmaan tietoinen asiasta. Mulla vaan on sellanen käsitys että kunnallisessa pk:ssa henkilökunta voi yrittää vaikuttaa asiaan, mutta kai se on se kunnan tekninen virasto joka asian loppupelissään hoitaa. Ite en ole alalla mutta vierestä seurannut miten saivat puutteellista aitaa pyytää korjaamaaan sellasen vuoden verran ennenkä mitään tapahtui. Mutta ymmärrän kyllä huolesi. Itse olisin varmasti huolissaan kanssa kun on vilkas ja menevä lapsi.