Yli 40v mitä ehkäisyä käytät?
Minulla ollut nuvaring jo monta vuotta ja ikää 45v. Nyt luin että jos lähisuvussa rintasyöpää niin pitäisi puhua käytöstä lääkärin kanssa. Voiko tän ikäisenä vielä asentaa kierukan?
Kommentit (29)
Multa on poistettu kohtu niin ei tarvi ehkäisystä huolehtia.
Imetys ja tympiintyminen mieheen.
Housut jalassa -ehkäisyä. Hyvin on toiminut viime vuodet.
Mirenaa, kolmas meneillään. Kysyin viimeksi lääkäriltä tästä rintasyöpähommasta ja mut teilattiin täysin. On niin minimaaliset riskit jne. ja suvussakaan ei ole syöpiä. Haluaisin ottaa tämän jo pois, miehelle on tehty vasektomia mutta pelkään taas niitä järjettömiä niagarakuukautisia, joita mulla oli teininä ja voivat kuulemma alkaa uudelleen ennen vaihdevuosia. Se olisi helvettiä.
Ei mitään. Kaikki lapset tehty hoidoilla ja luomuna ei ole alkanut yhtään raskautta koskaan. Olen 43.
Pikilankaa, sillä on neulottu pillu umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Muna pois pillusta ja spermat mahan päälle. Siinä on ehkäisy.
Äitini luotti lähes vastaavaan ehkäisykeinoon ja hän sai seitsemän lasta. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini luotti lähes vastaavaan ehkäisykeinoon ja hän sai seitsemän lasta. En suosittele.
Sun äitille pitäisi antaa mitalli ja ilmainen talo valtion toimesta valtion palvelemisesta. Nykyinen hallitus haluaa tosin sterilisoida suomalaiset.
Mies menossa vasektomiaan, sitä ennen/lasten välissä kondomit. En uskaltaisi tässä iässä ottaa mitään hormonaalista (enkä ole myöskään halunnut sen jälkeen kun pillerit lopetin), ja kuparikierukkaa en halua koska vuodot jo nyt runsaita.