Onko sinulla riippuvuus johonkin asiaan?
Kommentit (19)
Sokeri ja tupakka. Pääsin irti molemmista, nyt siivoan enemmän tai vähemmän pakkomielteisesti. Aina jotain..
On tietokonepeliriippuvuus, on nikotiiniriippuvuus, on tietoriippuvuus, on kofeiiniriippuvuus...ja elämäntapariippuvuus, koska hyvin vahva minä-tietoisuus.
Riippuvuudesta toiseen olen siirtynyt sulavasti. Ilmeisesti olen addiktoituva henkilö. Maksaisin maltaita jos pystyisin siirtymään nykyisestä riippuvuudestani vaikkapa anoreksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Av-riippuvuus
Noloin riippuvuuden muoto. Ei kovin vaarallinen, mutta tylsistyttävä.
On. Opettelen siitä kyllä eroon parasta aikaa. Toiminnallinen riippuvuus kyseessä.
On kyllä. Taidan olla helposti addiktoituvaa sorttia, jonka mielihyväkeskus on jollakin tapaa viallinen, koska tarvitsen aika ison annoksen mielihyvää tuottavaa asiaa, oli kyseessä sitten ruoka, juoma tai joku riippuvuutta aiheuttava asia.
On. Tällä hetkellä nettiriippuvuus. Koko päivä on mennyt netissä. Joskus on ollut urheiluriippuvuus ja joskus pakonomainen tarve ahmia. Ehkä voisi yrittää alkaa taas urheilla, se on ollut näistä riippuvuukisistani "terveellisin", vaikka johtikin ajoittaiseen ylikuntoon. Addiktoituvan luonteeni tuntien alkoholista olen pysytellyt ihan tietoisella päätöksellä täysin erossa, en ole opetellut juomaan.
Netti, kofeiini ja sipsiriippuvuus. Sipsien suhteen riippuvuus on pienin. Nettiriippuvuus äärimmäinen. Sen vuoksi olen ollut eristäytynyt jo muutaman vuoden sekä ystävyyssuhteita oikeassa elämässä rikkoutunut. Opiskeluun ja työelämään ollut vaikeuksia saada ote jo yli 5 vuoden ajan.
Aina on jokin riippuvuus päällä. Parasta aikaa oli kuntoiluriippuvuus. Meni ohi. Nyt sokeri ja viini pukkaa siihen rinnalle.
On hankala sanoa että onko mulla riippuvuus liikuntaan, miten määrittelet riippuvuuden?
Haluan ja tykkään liikkua noin 5-7 kertaa viikossa mutta pystyn jättämään kyllä treenin välistäkin..
Aina on joku addiktio päällä, joskus useitakin samanaikaisesti ( karmeet geenit+ylivilkkaus). Tarpeeks kun on harjoitellut niin näihenkin kanssa on vaan oppinut elämään hyvää elämää siellä jossain keskitien tuntumassa :D
On vaikka mihin! Huulirasva, huulten on pakko olla koko ajan rasvatut tai tulen hulluksi! Purkan syöminen jokaisen happohyökkäyksen jälkeen. Tv, tv:n tulee olla aina päällä kun olen kotona, en voi sietää hiljaisuutta. Korvatulpat, olen nukkunut viimeisen 10+ v aikana kaksi yötä ilman korvatulppia. Älypuhelin; en ymmärrä miten selvisin niinkin vanhaksi ilman, enää en voisi kuvitella päivääkään ilman. Instagram, selaan sitä kymmeniä kertoja päivässä, en voisi kuvitellakkaan päivää ilman instan selaamista. Sokeri; aikalailla joka päivä menee karkkia (ja hampaat kiittää!). Kulmakynä; sheivasin teininä kulmakarvani kokonaan pois eivätkä ne kasvaneet koskaan kokonaan takaisin; mun on pakko piirtää ne joka aamu. Matkustelu; joka vuosi 2-4 reissua. Tekisin enemmänkin jos olisi varaa. Onhan noita varmaan muitakin riippuvuuksia mutta nämä tuli ensimmäisenä mieleen.
Alkoholiriippuvuus, viini maistuu päivittäin tissutellen.
Aiemmin oli bentsoriippuvuus, minut vieroitettiin psykiatrisella osastolla. Tämä tuli tilalle, valitettavasti.