Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
1421/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rtyerytrreyerty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspa apina kirjoitti:

Asiakas soittaa vihaisena aspaan, koska oli maksanut laskut väärällä viitteellä ja nyt tuli 5€ kehoitusmaksu. 

Asiakkaan mukaan oli edustamani yrityksen vika että lasku on maskettu väärällä viittellä, koska laskua maksettaessa verkkopankki ei ilmoittanut että viitenumero on väärä. 

-Yritin selittää että kehoitusmaksu on täysin aiheellinen koska suoritus ei näkynyt ajoissa, johtuen siitä että as oli maksanut sen väärällä viitteellä. 

-Yritin selittää että pankin laskujen maksuun liittyvä tarkistus ei pois sulje sitä etteikö voisi väärällä viitteellä maksaa, vaikka se osan virheellisistä viitteistä pystyykin rajaamaan pois.

Ei menny jakeluun, as lupasi vaihtaa yhtiötä =) 

Jos yrityksellä olisi ollut tässä tilanteessa pelisilmää olisi luopunut tuosta kehotus maksu vaatimuksista sillä rahat olivat jo sen tilillä. Verkkopankki todellakin yleensä ilmoittaa jos viite on väärä ja kyllähän vastaanottajakin sen huomaa jos rahaa on tullut jollakin todella oudolla viitteellä.

Pankeilla ei ole mitään tietokantaa kaikkien yritysten kaikista viitenumeroista, joten verkkopankki ei todellakaan osaa ilmoittaa väärästä viitenumerosta kuin joissakin ääritapauksissa. Itse asiassa useimmiten maksun saa menemään läpi vaikka kokonaan ilman viitenumeroa. Yritys, johon maksetaan tuhansia laskuja kuukaudessa, ei todellakaan seuraile sieltä ihmisten laittamia viitenumeroita käsin, vaan tietokone ohjaa maksut oikeisiin paikkoihin ja tämän takia jos viite on väärin niin maksu jää limboon odottamaan.

Viitenumero ei ole mikään koriste, vaan sen tehtävä on ohjata maksamasi summa juuri sille laskulle, jota numero koskee. Aikuisen ihmisen luulisi pystyvän hoitamaan niin yksinkertaisen asian kuin laskun maksamisen asianmukaisilla tiedoilla. Jos ei pysty, kannattaa laittaa vaikka e-lasku automaattisella veloituksella. Eikä ainakaan kannata alkaa vinkua, että se on rahan vastaanottajan vika kun ei itse osaa maksaa laskua oikein.

Ei pankeilla ole tietokantaa, mutta täysin mahdoton viite ei mene läpi.

Viite voi olla mitä vain joko yli kymmenen numeroa tai viisi, jos on pieni firma ja ei montaa laskutettavaa, pankkille ei ple muuta väliä viitenumerolle kuin että se on numeroita, kaikki muu menee järjestelmästä läpi tai sitten pitää laittaa viestikenttään tieto laskun saajalle jos viitenumeroa ei ole annettu. Laskun saaja sitten kohdistaa viitenumerot asiakkaaseen järjestelmässään, ei se pankki sitä hoida.

Vierailija
1422/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fgsdgdfgdsf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspa apina kirjoitti:

Asiakas soittaa vihaisena aspaan, koska oli maksanut laskut väärällä viitteellä ja nyt tuli 5€ kehoitusmaksu. 

Asiakkaan mukaan oli edustamani yrityksen vika että lasku on maskettu väärällä viittellä, koska laskua maksettaessa verkkopankki ei ilmoittanut että viitenumero on väärä. 

-Yritin selittää että kehoitusmaksu on täysin aiheellinen koska suoritus ei näkynyt ajoissa, johtuen siitä että as oli maksanut sen väärällä viitteellä. 

-Yritin selittää että pankin laskujen maksuun liittyvä tarkistus ei pois sulje sitä etteikö voisi väärällä viitteellä maksaa, vaikka se osan virheellisistä viitteistä pystyykin rajaamaan pois.

Ei menny jakeluun, as lupasi vaihtaa yhtiötä =) 

Kehoitusmaksu ei ollut alkuunkaan aiheellinen, jos maksu oli tullut ajallaan. Asiakkaalla on oikeus maksaa ilman viitettäkin. Kiva laskuttajan reskontran kannalta, jos maksu tulee viitteellä, mutta ei sen käyttö pakollista ole.

On oikeus maksaa ilman viitettä, mutta sitten raha ei todennäköisesti mene oikeaan paikkaan ja se on ihan oma vika, oli maksu sitten ajallaan tai ei. Luuletko että viitenumerolla ei ole mitään virkaa koko hommassa, sitä vain huvikseen kysellään?

Ihme kuvitelmia joillakin.

Kun nyt tunnet laskutuksen, kirjanpidon ja muut. Voitko avata tarkemmin onko ns. virhetili yritykselle korkoa tuottava tili ja lasketaanko ns. virhetilillä olevat rahat yrityksen varoihin? Miksi yritys ei palauta virhetilille (viitteetömiä maksuja) maksajalle? Jokatapauksessa yrityksen tilille maksetut rahat ovat yrityksen tilillä, olisi suotavaa että niille etsitään omistaja.

Meillä virheellisesti maksetut suoritukset tulevat ihan sille samalle tilille kuin kaikki oikeinkin maksetut suoritukset. Sieltä ne joko hoidetaan heti jos mahdollista (palautus tai ohjataan oikealle laskulle), tai siirretään selvitettävien tilille. Suurin osa pystytään selvittämään heti, mutta esimerkiksi ulkomaisilta tileiltä tulleet suoritukset joissa ei ole viitettä tai viestiä joutuvat odottamaan, kunnes ehkä joskus saamme maksajan yhteystiedot selville jostakin, ja häneltä vastauksen siihen, mitä on yrittänyt maksaa. Olemme siis suuri sairaala, ja meille tulee suorituksia niin yksityishenkilöiltä kuin kunnilta, kelalta, vakuutusyhtiöiltä yms. Toinen hankala tilanne on se, kun maksajana on vaikkapa Liisa Virtanen. Me emme siis saa pankilta muita tietoja kuin nimen maksun yhteydessä. Voimme sitten pankilta kysyä lisätietoja maksajasta (osoite), mutta vastauksen saamisessa voi kestää useita viikkoja. Lisähankaluuden tähän tuo se, että osa ihmisistä ei käytä etunimeään, vaan toista nimeään, ja sairaalan järjestelmä taas ei osaa hakea toisia nimiä, vaan se etsii vain etunimeä, mikäli kyseiseen hakukenttään jotakin täytetään. Jos maksaja onkin virallisesti Anna Liisa Virtanen, on meidän käytännössä mahdoton löytää oikea maksaja, vaikka osoitekin olisi tiedossa, koska osoitetta ei voi sairaalan järjestelmässä käyttää hakuehtona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan yrityksemme laskutusta, mutta en tiedä miksei asiakas pääse kirjautumaan omaan verkkopankkiinsa. Monesti myös asiakkaat kysyvät, että miten pääsevät verkkopankissa tekemään sitä sun tätä. "Mulla on nyt tämä etusivu auki, miten pääsen laittamaan sen laskun menemään automaattisesti tililtä?" Enpä tiedä, kun en ole itse saman pankin asiakas niin en ole koskaan sitä verkkopankkia käyttänyt, tai vaikka olisin, niin enpä osaa nyt ulkoa muistella mitä linkkiä pitää painaa ja mistä se valikko löytyy. "Miten voi olla ettet tiedä, sinähän hoidat tätä laskutusta!!!"

Ja sitten haluavat että perun heidän lähtevät maksut pankin maksupalvelusta tai verkkopankista toistuvan maksun. En valitettavasti voi muuttaa teidän verkkopankissa olevia asetuksia millään tavalla. "Mutta tehän veloitatte sen sieltä minun tililtä niin perutte nyt sen veloituksen!" No kun ei peritä, vaan te itse olette laittaneet sen sinne automaattisesti lähtemään maksuun.

Ihmiset on todella pihalla oman verkkopankin ja laskujen hallittavuudesta.

Oi kuinka usein sitä kuulee lauseen ”kun te olette taas ottanut minun tililtäni rahaa”. Juu, firmathan voi ulottaa ahnaat kouransa ihmisten tileille ja vaan imaista sieltä haluamiaan summia..

Vierailija
1424/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tavallinen "hyvä perus kosteusvoide" jota asiakas oli etsimässä ei riitä vaan tarvitsee ne silmänympäryavoiteet sekä yö ja päivävoiteen erikseen. Siihen on syynsä, näet.

No myyjänä homma on toki myydä mahdollisimman monta purkkia, mutta kyllä ihminen pärjää ihan hyvällä peruskosteusvoiteella ilman mitään muuta. Särähti vain tuo "tarvitsee", ihan henkiin jää ja hyvä elämänlaatu voi olla ilman useampaa voidetta.

Kyllä sen vaan jo kolmekymppisen naamasta näkee kuka on lätrännyt poskiin ja silmien alle ja suun ympäristölle sitä yhtä ja samaa Erioilin perusrasvaa. Mutta jos ei uskota niin sittenpä kärsii ja voi miettiä olisko kannattanut sijoittaa ja uskoa ammattilaista... :)

Olen 36 enkä lätrännyt edes perusrasvaa naamaan. Toistaiseksi on herunut, sitten jos lakkaa ryppyjen takia saamasta niin täytyy suunnata kemikaalioon.

Ohi aiheen, nimimerkki käytännön nainen

Vierailija
1425/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä, konttorin aulapalvelija, en voi yhdistää sinun puheluasi firman toimitusjohtajalle/myyjille tms.

Vierailija
1426/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilla töissä ollessani, että myytävänä olevat vaatteet eivät ole kaikki minun myynnissä olevia vanhoja vaatteitani.

Vierailija
1427/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos et käytä lakin tilinumeroa niin rahat ei tuu meille. Enkä näe mihin asiakas ne maksoi.

Vierailija
1428/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun myymälä on suljettu niin asiakas ei voi jäädä sinne shoppailemaan.  "No mut enks mä vois jäädä vähäks aikaa... ette te täältä kuitenkaan vielä lähde kun teillä on kassanlaskut ja muut hommat tekemättä."

Vierailija
1429/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa nykyisin enää ottaa, ennen kyllä sai..

Vierailija
1430/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä saa alle 18-vuotiailla ei ole mitään asiaa pelialueelle..

Vierailija
1431/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä en raitiovaunukuskina voi ohittaa edessä olevaa raitoiovaunua, kun on vain yhdet kiskot ja olemme peräkanaa.

Melkein hävetti sanoa tuo huutavalle naiselle, kun pelkäsin nojaavani hänet muiden edessä.

Vierailija
1432/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei saa ottaa korttia pois, ennen satunnaisia. .

Vierailija
1433/4751 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan yrityksemme laskutusta, mutta en tiedä miksei asiakas pääse kirjautumaan omaan verkkopankkiinsa. Monesti myös asiakkaat kysyvät, että miten pääsevät verkkopankissa tekemään sitä sun tätä. "Mulla on nyt tämä etusivu auki, miten pääsen laittamaan sen laskun menemään automaattisesti tililtä?" Enpä tiedä, kun en ole itse saman pankin asiakas niin en ole koskaan sitä verkkopankkia käyttänyt, tai vaikka olisin, niin enpä osaa nyt ulkoa muistella mitä linkkiä pitää painaa ja mistä se valikko löytyy. "Miten voi olla ettet tiedä, sinähän hoidat tätä laskutusta!!!"

Ja sitten haluavat että perun heidän lähtevät maksut pankin maksupalvelusta tai verkkopankista toistuvan maksun. En valitettavasti voi muuttaa teidän verkkopankissa olevia asetuksia millään tavalla. "Mutta tehän veloitatte sen sieltä minun tililtä niin perutte nyt sen veloituksen!" No kun ei peritä, vaan te itse olette laittaneet sen sinne automaattisesti lähtemään maksuun.

Oi kuinka usein sitä kuulee lauseen ”kun te olette taas ottanut minun tililtäni rahaa”. Juu, firmathan voi ulottaa ahnaat kouransa ihmisten tileille ja vaan imaista sieltä haluamiaan summia..

No näinhän on tapahtunut. Kuluttajasuojaviranomainekin on siitä varoitellut. Sitä kutsutaan tilausansaksi. Silloin rahaa otetaan ihmisen tililtä tämän tietämättä.

Toisaalta kyllähän pankit ottavat esim. palvelumaksunsa tililtä, lupaa erikseen joka kerralta eivät kysy.

Vierailija
1434/4751 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoramaksuhan toimii juuri siten, että firma ottaa asiakkaan tililtä rahaa. Tosin tähän tarvitaan pankin kautta tehtävä sopimus, jossa asiakkaan itsensä pitää olla aloitteellinen. 

Vierailija
1435/4751 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinhän on tapahtunut. Kuluttajasuojaviranomainekin on siitä varoitellut. Sitä kutsutaan tilausansaksi. Silloin rahaa otetaan ihmisen tililtä tämän tietämättä.

Toisaalta kyllähän pankit ottavat esim. palvelumaksunsa tililtä, lupaa erikseen joka kerralta eivät kysy.

Mitään erillisiä lupia tarvita. Tiliehtojen (jotka jokainen asiakas luonnollisesti lukee) hyväksyminen on luvan antaminen.

Vierailija
1436/4751 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se voi olla totta, että kyse on vähän arveluttavasta toiminnasta. Mutta toisaalta, ne kuukausi- sun muut maksut kyllä mainitaan sopimusehdoissa ja jos on niin pöljä, ettei niitä lue ennen sopimuksen hyväksymistä, niin sitten se typeryys menee vähän omaan piikkiin. Toki ymmärrän vanhukset, joilla nyt ei enää ole ymmärrys ihan niin hallussa, mutta terveet aikuiset ihmiset...

Vierailija
1437/4751 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että minä, konttorin aulapalvelija, en voi yhdistää sinun puheluasi firman toimitusjohtajalle/myyjille tms.

Aika monessa yrityksessä tämä nimenomaan on mahdollista. Apulaiset ottavat puhelut vastaan ja yhdistävät olennaisimmat puhelut toimitusjohtajalle. Sillä tavoin säästetään johtajan kallista aikaa asioilta jotka voivat hoitaa muutkin.

Vierailija
1438/4751 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin Rossossa 11 vuotiaan siskoni kanssa.

Sanoivat että siskoni ei ole lapsi...?

Kyl määkin Rossossa...tuon ketjun ravintoloissa on todella outo palvelukulttuuri. Aivan umpipaska siis.

Menimme seurueen kanssa Rossoon. Aikaa meillä oli vain puoli tuntia, joten kysyimme ennen pöytään istumista, josko tarjolla olisi jotain todella nopeaa. Kokemukset Rossosta olivat jo ennestään aika surkeat, mutta halusimme nyt vain yksinkertaista ja nopeaa ravintoa, ei mitään kikkailuja. Tarjoilija halusi tietää mitä nopeaa haluaisimme. Selitimme että mitä tahansa ruokaa jonka saisi toimitettua ja syötyä puoleen tuntiin. Hän ei ymmärtänyt vieläkään. Selostimme asian uudelleen. Hän halusi esimerkkejä jostain ruokalajista ja kertoisi sitten saisiko sen puoleen tuntiin. Kerroimme uudelleen, että aivan sama mitä ruokaa olisi kunhan sen saisi nopeasti. Joku heitti siinä esimerkin että "on se sitten vaikka lihapullat ja muusi, kunhan sen saisi puoleen tuntiin". Nyt tarjoilija kertoi että kyllä heiltä saa tuotakin annosta nopeasti. No sitä sitten siis kaikille...

Ravintola oli erittäin hiljainen ja keittiössä ei silti tuntunut tapahtuvan yhtään mitään. Kymmenen minuuttia kului ja kävimme varmistamassa, että saanhamme me ne annokset ajoissa. Aikataulun toteutuminen oli edelleen itsestäänselvyys, ei mitään hätää, annokset ovat tulossa. Meitä alkoi todellakin arveluttamaan kuuman muusin lappaminen kiireessä kitalakeen. Kun puolet ajasta oli mennyt, saimme edelleen rauhoittavan vastauksen. Alkoi ketuttamaan koko homma.

Kaksikymmentä minuuttia oli kulunut ja aloimme tekemään lähtöä. Ilmoitimme tarjoilijalle, että emme ehdi enää syömään. Hän pyysi meitä vielä jäämään. Jäimme hetkeksi päivystämään kassalle ja siitä käsin pystyimme toteamaan, että suunnitelma ei tulisi onnistumaan aikataulussa. Tässä vaiheessa meillä alkoi äänensävy kiristymään, koska tiesimme jäävämme nälkäisiksi ja loppupäivän aikataulu pysyisi siitä huolimatta kireänä. Päätimme lähteä. Tämä ei kuitenkaan käynyt, koska ruuat oli tilattu ja ne piti maksaa. Emme suostuneet, koska emme saisi ruokaakaan. Tarjoilija lupasi pakata ne mukaan.

Puoli tuntia alkoi kulua ja ei-kiireisin meistä (minä) jäi odottamaan ruokia (muut siis "keikkapaikalle" ennakkoon).  Maksoin annokset, jotta voisin vain ottaa valmiit soosit matkaan niiden valmistuessa. Täysi hinta - en jaksanut enää väitellä, koska sekin hidastaisi... Homma oli tarjoilijan mukaan kestänyt koska olimme tilanneet listan ulkopuolelta (tämä kommentti vitutti niin paljon että alkoi melkein kouristelemaan).

35 minuuttia kului ja annokset pakattiin styroksirasioihin. Muovipussikin löytyi jostain. Lopultakin siis matkaan. Pyysin vielä kertakäyttöhaarukoita ja veitsiä. "Meillä ei ole kertakäyttöaterimia". ????!!!!! Löysää pussimuusia ja säilykelihapullia styroksiastiassa. Miten helv**ssä se pitäisi syödä sormin? Kerroin tämän sillä äänen intensiteetillä, että se kuului koko ravintolaan.

Herkuttelin ajatuksella siitä, miten voisin tehdä tuon tarjoilijan kenties jopa työttömäksi. Annoin palautteen (jokseenkin vuolaampana ja yksityiskohtia tarjoilevampana kuin tämä) Rosson asiakaspalveluun. Minkäänlaista vastausta sieltä ei kuulunut. Tämän jälkeen Rosso on saanut joka ainoa kerta negatiivista julkisuutta kun ko. ketju on tullut vastaan.

😂😂😂😂😂😂😂😂

Tää oli huvittava. Ei taida ihan potkujen syyksi riittää tuo, kyllä siihen jonkun ihan oikeasti pätevän perustelun tarvitsee eikä niitä potkuja edes tuosta noin vain palautteen perusteella jaeta, vaan myös toisen osapuolen näkemys otetaan huomioon.

Ja miksi herrantähden, jos on oikeasti kiire, ette menneet kauppaan ja ostaneet jotain valmista ruokaa, kyllä on tyhmyys huipussaan. Kyllä se nyt on aika itsestäänselvyys, että jos paukkaatte kaukana ravintolaan ja vaaditte, että tästä puoli tuntia eteenpäin, annosten pitäisi olla jo syödyt. Ja myös puhelin on keksitty, ei tullut mieleen tehdä tilausta vaikka etukäteen.

NNNo! Kännykät olivat tuolloin uutta. Niissä ei pyörinyt mikään nettisovellus ja ravintolat eivät tuolloin ilmoittaneet netissä aukiolostaan saati olemassaolostaan. Kaupat olivat sunnuntaisin pääsääntöisesti kiinni. Maailma oli silloin toinen.

Paikkakunta oli pieni ja vieras. Ei ollut mitään takeita että löytäisimme puoleen tuntiin mitään muuta ruokaa. Löysimme ravintolan joka oli auki ja se oli ainoa mahdollinen suunnitelma. Olimme täysin tietoisia tiukasta aikataulusta ja nimenomaan pyrimme varmistamaan että tarjoilu pysyisi aikataulussaan. Ongelmana oli ainoastaan se tarjoilija jonka isä saattoi olla myös hänen velipuolensa (se kaupungin paras banjovirtuoosi).

Vierailija
1439/4751 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa yrityksessä tämä nimenomaan on mahdollista. Apulaiset ottavat puhelut vastaan ja yhdistävät olennaisimmat puhelut toimitusjohtajalle. Sillä tavoin säästetään johtajan kallista aikaa asioilta jotka voivat hoitaa muutkin.

Ainakin Uuno Turhapuroissa.

1440/4751 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Piti selittää asiakkaalle että ei tule saamaan meiltä "sitä parempaa kuittia". Asiakas intti että haluaa sen toisen kuitin, sen paremman!"

Ymmärtääkö joku, mitä tämä asiakas on halunnut itseasiassa?

Paragon-kuittia varmaan tarkoitti? Joskus 90-luvulla näitä vielä oli. 

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän