Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Kerran jouduin pitkään selittämään vanhemmalle herralle kuinka en voinut vaihtaa hänen ostamiaan grillibrikettejä hiiliin ilman kuittia. Pitkään vänkkäsi siinä että kun vaimo on ne eilen täältä ostanut ja tule nyt katsomaan kun ne on täällä. Totesin että tiedän että meillä on niitä siinä hyllyssä mutta tarvitsen sen kuitin, koska kaupungissa on 2muutakin ketjun liikettä niin en voi olla varma mistä ne on ostettu ilman sitä kuittia. Uhkasi soittaa ketjun pomolle ja hommata minulle potkut 😁 Ja toinen on se että kuinka monta kertaa olen joutunut aikuiselle ihmiselle kertomaan että koiraa ei saa tuoda ruokakauppaan, vaikka sitä koiraa pitäisikin sylissä koko ajan. Kerran yhden viikon sisään neljälle eri ihmiselle jouduin tästä huomauttamaan
Viimeksi eilen kuuntelin n.50v naisen riehumista kun tarjoamme sovellus ei toimi, häntä huijataan ja voin 'mukatietävä' idiotti haistaa pitkät p..
Kyseinen "ongelma" siis se että asiakas painaa puhelimensa sovellukesta kohtaa "rekisteröidy" Eikä "kirjaudu sisään". -Juu et varmasti pääsekkään tilillesi kirjautumaan.
Ei mitään pahoitteluja, ainoastaan lisää huutamista miten ei tule selviä ohjeita sisäänkirjautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi eilen kuuntelin n.50v naisen riehumista kun tarjoamme sovellus ei toimi, häntä huijataan ja voin 'mukatietävä' idiotti haistaa pitkät p..
Kyseinen "ongelma" siis se että asiakas painaa puhelimensa sovellukesta kohtaa "rekisteröidy" Eikä "kirjaudu sisään". -Juu et varmasti pääsekkään tilillesi kirjautumaan.
Ei mitään pahoitteluja, ainoastaan lisää huutamista miten ei tule selviä ohjeita sisäänkirjautumiseen.
Ihanaa että olet noin fiksu
sillä 50 vuotiaalla ei ole olut tuntiakaan atk_opetusta ,ei peruskoulussa, ei lukiossa.
toivottavasti joku nauraa sulle h.omona kun kyselet itse tyhmiä eläkeiän kynnyksellä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin nuo ALV runk*arit ja lävistyshermannit
Tekeeköhän se hullu ALV yrittäjä lävistyksiä?
Ilmiselvä hullu
Vain hullu jaksaa yrittää..
Miten päin miesten inkotenssi suojat ovat pakkauksessa, pystyssä vai poikittain. Halusi saada selville kuinka pitkiä kyseiset suojat olivat. Minulla silloin 18.v tytöllä ei ollut tähän vastausta 😂
tyttö oli palauttamassa ostamiaan vaatteita, koska lävistäjälle oli mennyt paljon rahaa.
Myyjä oli hyysännyt tyttöä tunnin....
Pitäisikö rahat palauttaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavallinen "hyvä perus kosteusvoide" jota asiakas oli etsimässä ei riitä vaan tarvitsee ne silmänympäryavoiteet sekä yö ja päivävoiteen erikseen. Siihen on syynsä, näet.
No myyjänä homma on toki myydä mahdollisimman monta purkkia, mutta kyllä ihminen pärjää ihan hyvällä peruskosteusvoiteella ilman mitään muuta. Särähti vain tuo "tarvitsee", ihan henkiin jää ja hyvä elämänlaatu voi olla ilman useampaa voidetta.
Barista kirjoitti:
Ravintola/hotelli:
Mitä nugetit ja ranskalaiset - annokseen kuuluu?. - annos oli tosissaan nimellä: Nugetit ja raskalaiset + dippi. Jokaisen ruoan alla oli vielä pienemmällä printillä selitetty mitä annoksiin kuuluu. Ja tosissaan siinä luki: nugetit, ranskalaiset ja talon dippi.... Kun tämän olin selittänyt kysyi hän: Mitä nakit ja ranskalaiset sisältää... oli pokassa pitelemistä.
Voiko hanasta lasketun oluen ottaa mukaan? No ei voi..........
Miksi lapset eivät ole ilmasia majoituksessa? Meillä oli lapsilta vielä puolet halvempi hinta kun aikuisista, vaikka lapsiperheet oli niitä joiden jäljiltä jäi aina kaamein sotku. Huoneiden lattioilla lasten heittelemiä ruokia ja hirveä hinkkaus kun joka huonekalu kuolattu ja mähmätty. Kakka vaippoja löyty ties mistä ja kauhea järjestely lapsiperheiden huoneiden eteen....
Miksi huoneeseen ei pääse ennen varsinaista kirjautumisaikaa vaikka uloskirjautuminen on edellisiltä jo mennyt? No jos haluutte ite siivota edellisten jäljet ja vaihtaa lakanat, niin menkää vaan.......
Saako täältä olutta? Joo tämä on baari.....
Kato, minä olen ollut liikenteessä. Nakeissa ja ranskalaisissa on usein ainesosia, joille olen allerginen, vaikka äkkiseltään luulisi, että lihaa ja perunaahan niissä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä huonekaluliikkeessä. Asiakas osoittaa myynnissä olevaa tuolia: ”Mikä tämä on?” - Ööh, tuoli?
Jospa asiakas olisi halunnut tarkempia tietoja: kenen suunnittelema, kenen valmistama, mihin käyttöön tarkoitettu (keittiöön, toimistoon...), mitä materiaalia, minkä hintainen...?
Kannattaisiko sitten kysyä niin? "Hei voitko kertoa lisätietoja tästä tuolista?"
Minkälainen pallopääaspa alkuperäinen kommentoija on, jos tarvitsee asiakkaalta selkeitä kysymyksiä myydäkseen tuotteita? "Mikä tuo on" on ihan riittävä kysymys, jotta aspa voi kertoa, että se on Erkki Erkinpojan suunnittelema täysipuinen toimistontuoli, joka maksaa 1000 e, ja sama löytyy myös eri sävyihin petsattuna, ja lisäksi meiltä löytyy myös paljon tuoleja muuhunkin käyttöön ja muissa hintaluokissa.
Oikeasti, miten idiootti aspa pitää olla, että vastaus on tasoa "öö, tuoli"?
Tuskin hän oikeasti tokaisi asiakkaalle noin. Ihan niin kuin minäkään en tokaisi jokaiselle puhekyvyttömälle joka meidän grillikioskiin mönkii ja ähkäisee "nälkä, ruokaa" ja jää tuijottamaan suu auki kaiketi odottaen että minä lappaan siihen sitä ruokaa kuin lintuemo että "niin on, ruokaa".
Kyllä kai asiakkaalta voi odottaa vähän artikulaatiota?
Huonekalukaupan asiakas kysyi, mikä tuoli on, ei tullut huonekalukauppaan ja ähkäissyt, "asunto tyhjä, huonekaluja". Miten esimerkkisi on verrannollinen?
Ja kyllä, ääntämistä voi asiakkaalta odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas: "Miten saisin käsivarsiin parhaiten voimaa"
Minä: "Ööö no miten olisi treenaamalla"Toivottavasti et ole personal trainer
No se nyt vaan on fakta, ettei lihasten kasvuun ole olemassa mitään taikatemppua. Treeniä se vaatii.
Todennäköisesti asiakaskin sen tiesi, kun kerran salille oli hakeutunut, ja oletti ammattilaisen osaavan kertoa ne tehokkaimmat eli parhaimmat liikkeet tavoitteen toteuttamiseen.
Lihakset ja äly ei sovi samaan kroppaan, niin se vissiin sitten on?
Miksei sitten kysy, että "Mitä liikkeitä kannattaisi tehdä saadakseni käsivarsiin voimaa"?
Yksinkertaiseen kysymykseen annetaan yksinkertainen vastaus. Pitäisi osata tarkentaa.
Siis ihanko oikeasti et osaa asiakaspalvelijana vastata kysymykseen, miten käsivarsiin saa voimaa, jos siihen ei liitä sanoja "millä" ja "liikkeillä"? Aspa olen itsekin ja tyhmiä asiakkaita tulee eteen päivittäin, mutta jos asiakas tulee treenisalille ja kysyy, miten saa tiettyyn kropanosaan parhaiten voimaa, hän ei ole se tyhmä osapuoli jos siihen ei osata vastata kuin "treenaamalla".
Ihan sama tuossa tuolikysymyksessä, molemmat ovat täysin ymmärrettäviä kysymyksiä omassa kontekstissaan, eri asia jos asiakas tulisi treenisalille osoittamaan tuolia ja kysymään, mikä se on.
Vierailija kirjoitti:
tyttö oli palauttamassa ostamiaan vaatteita, koska lävistäjälle oli mennyt paljon rahaa.
Myyjä oli hyysännyt tyttöä tunnin....
Pitäisikö rahat palauttaa?
Kyllä tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että olet noin fiksu
sillä 50 vuotiaalla ei ole olut tuntiakaan atk_opetusta ,ei peruskoulussa, ei lukiossa.
toivottavasti joku nauraa sulle h.omona kun kyselet itse tyhmiä eläkeiän kynnyksellä:)
Aika monet viiskymppiset kuitenkin tekee töitä tietokoneella. Tai käyttää muuten päivittäin.
Eikä niillä atk-opetuksilla enää mitään tekiskään, vaikka ois koulussa ollutkin!
Ja jos ei osaa, niin ei tartte silti huutaa! Eihän sitä tartte hävetä, jos ei osaa tai heti hoksaa.
Pitäs viiskymppisellä käytöstavat olla hallussa.
T. 52-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavallinen "hyvä perus kosteusvoide" jota asiakas oli etsimässä ei riitä vaan tarvitsee ne silmänympäryavoiteet sekä yö ja päivävoiteen erikseen. Siihen on syynsä, näet.
No myyjänä homma on toki myydä mahdollisimman monta purkkia, mutta kyllä ihminen pärjää ihan hyvällä peruskosteusvoiteella ilman mitään muuta. Särähti vain tuo "tarvitsee", ihan henkiin jää ja hyvä elämänlaatu voi olla ilman useampaa voidetta.
Kyllä sen vaan jo kolmekymppisen naamasta näkee kuka on lätrännyt poskiin ja silmien alle ja suun ympäristölle sitä yhtä ja samaa Erioilin perusrasvaa. Mutta jos ei uskota niin sittenpä kärsii ja voi miettiä olisko kannattanut sijoittaa ja uskoa ammattilaista... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen vaan jo kolmekymppisen naamasta näkee kuka on lätrännyt poskiin ja silmien alle ja suun ympäristölle sitä yhtä ja samaa Erioilin perusrasvaa. Mutta jos ei uskota niin sittenpä kärsii ja voi miettiä olisko kannattanut sijoittaa ja uskoa ammattilaista... :)
Niin siis naamasta näkee että on vanhentunut? Mitä sitten? Onpa kauhea kärsimys, ajankulku.
Edelleenkään niitä muita purkkeja (tai nuoremmalta näyttävää naamaa) ei tarvitse, vaikka joistakin ne kivat voi ollakin. Läträän itsekin yli nelikymppisenä vielä pelkkää kivaa kosteusvoidetta eikä kaduta kuin se, etten sittenkin lähtenyt parikymppisenä extempore niihin yksiin bileisiin, kun ujostutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi näyttää ikäiseltään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä huonekaluliikkeessä. Asiakas osoittaa myynnissä olevaa tuolia: ”Mikä tämä on?” - Ööh, tuoli?
Jospa asiakas olisi halunnut tarkempia tietoja: kenen suunnittelema, kenen valmistama, mihin käyttöön tarkoitettu (keittiöön, toimistoon...), mitä materiaalia, minkä hintainen...?
Kannattaisiko sitten kysyä niin? "Hei voitko kertoa lisätietoja tästä tuolista?"
Minkälainen pallopääaspa alkuperäinen kommentoija on, jos tarvitsee asiakkaalta selkeitä kysymyksiä myydäkseen tuotteita? "Mikä tuo on" on ihan riittävä kysymys, jotta aspa voi kertoa, että se on Erkki Erkinpojan suunnittelema täysipuinen toimistontuoli, joka maksaa 1000 e, ja sama löytyy myös eri sävyihin petsattuna, ja lisäksi meiltä löytyy myös paljon tuoleja muuhunkin käyttöön ja muissa hintaluokissa.
Tuskin hän oikeasti tokaisi asiakkaalle noin. Ihan niin kuin minäkään en tokaisi jokaiselle puhekyvyttömälle joka meidän grillikioskiin mönkii ja ähkäisee "nälkä, ruokaa" ja jää tuijottamaan suu auki kaiketi odottaen että minä lappaan siihen sitä ruokaa kuin lintuemo että "niin on, ruokaa".
Voi sitä odottaa, mutta jos kovin paljon asiakkaalta vaatii niin ei kannata ihmetellä miksei kauppa käy tai miksi työnantaja tarjoaa lopputiliä kun et mitään saa myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä siitä alkuperäisestä kysymyksestä teki tyhmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kyllä se nuorekas ulkonäkö riippuu ihan geeneistä tai siis aika lailla siitä ja muista asioista vähän myös. Mutta en usko missään nimessä että sillä sun silmäympäryvoideelle on mitään suurempa merkitystä. Mun yksi polttava 30+ tyttökaveri näyttää paljon nuoremmalta kun se on ja aina kysytään jokassa paikassa henkilötodistusta. Mulla sama juttu ja mun äiti sekä mummo aina näyttänyt nuoremmalta kun ne on ja vieläki näyttää. Hyvät geenit vaan ja ei ole ne ikinä käyttänyt mitään nuorentava voidetta. Mutta semmosta se myyntityötä on, pitä myydä kaikenlaista ja vaikutta uskottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan toi alv-yrittäjä muistanut *lisätä* ALV:n hintoihinsa, vai myykö 24% tappiolla :D
sara sieppi täällä hei vaan moi:)
mul on 17donaa velkaa ulosotossa
mut hei se on vaan sitä alv:tä
unohtu siirtää valtiolle ,kun oli niin kiire matkustaa ja ostaa niitä lv laukkuja.