Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
521/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas ei suostunut millään uskomaan, että en ole putkimies. Siis ihan suoraan väitti minulle vastaan että "kylläpäs olet!". Olis vissiin tarvinnut putkimiehen apua.

Työskentelee yrityksessä jossa Itse olet töissä myös putkimiehiä?

Työskenteli tai ei niin kyllä järjissään olevan ihmisen pitäisi yhdellä sanomisella ymmärtää, että työntekijä ei ole putkimies, jos hän näin sanoo, eikä vaan väittää vastaan.

-eri

Vierailija
522/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole ollenkaan niin paha kuin monet muut ketjun tapaukset, mutta tässä omani: jouduin ystävällisesti ja kärsivällisesti selittämään hyvin varakkaan oloiselle rouvalle, ettei hopeaesineitä saisi puhdistaa hammastahnalla... Hän oli tuonut näytille suurikokoisen hopeisen kynttelikön, joka oli mennyt aika huonoon kuntoon useiden hammastahnaputsausten jälkeen. Saatiin se kyllä korjattua entiseen loistoonsa, mutta hän ei millään meinannut uskoa ettei sillä kannata putsailla arvoesineitä. Ilmeisesti jossain lehdessä 80-luvulla oli neuvottu tekemään näin, ja koska lehdessä on niin sanottu, on asia aina universaali totuus. Keskustelu kesti varmaan 20 minuuttia ennen kuin hän ymmärsi näkökantani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas oli tuohtunut, kun sähkölaskun eräpäivä oli osunut hänen kesälomansa ajalle. Kuulemma yritys ei saisi lähettää laskuja heinäkuussa, kun "kaikki on silloin lomalla". Totesin vaan, että kyllä me lähetämme laskut myös loma-aikaan. (Emme mitenkään pysty varmistamaan kaikkien kymmientuhansien asiakkaiden loma-aikoja ja muuttelemaan laskutusta sen mukaan).

Vierailija
524/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ovat kansanopistossa espanjaa opiskelevat, jotka haluavat päteä italialaisessa ravintolassa tilaamalla "poijjo" sitä ja tätä. Se kana kun nyt lausutaan italiaksi pollo.

Vierailija
525/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas oli tuohtunut, kun sähkölaskun eräpäivä oli osunut hänen kesälomansa ajalle. Kuulemma yritys ei saisi lähettää laskuja heinäkuussa, kun "kaikki on silloin lomalla". Totesin vaan, että kyllä me lähetämme laskut myös loma-aikaan. (Emme mitenkään pysty varmistamaan kaikkien kymmientuhansien asiakkaiden loma-aikoja ja muuttelemaan laskutusta sen mukaan).

Ei tietenkään mikään firma pysty laskutusta asiakkaiden loma-aikojen mukaan muuttelemaan, mutta hyvää palvelua olisi, että laskun ja eräpäivän välillä olisi niin pitkä aika, että loma ei haittaisi mitään: ehtisi maksaa loman jälkeen.

Vierailija
526/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kampaaja ja entisen työpaikkani, pieni kampaamo jossa olimme töissä vain minä ja omistaja, viereen avattiin Thai-hieronta . Ensin huvitti mutta sitten alkoi ällöttää ja pelottaa kun miehiä tunki silmät kiiluen kyselemään hierontaa ja jopa etsimään thaityttöjä takahuoneesta ! Kerran olin yksin kahvitauolla, kun isokokoinen ja hikinen ukko hyökkää ovesta lähes raamit kaulassa ja huutaa "  Hallo! ai neet ö spesial mässäge!"

Ovet olivat vierekkäin, mutta toisen oven päällä luki välkkyvin kirjaimin "thai " ja toisen  "  Parturi-kampaamo Myrsky" (nimi muutettu). 

Oli vissiin se hieronnan tuska niin kova, että lukutaitokin hävisi..

Eikö niille oikeasti selvinny jo siinä vaiheessa kun astui sisälle että tuskin hierontapaikka tuskin näyttää kampaamolle sisältä

Itse olen joutunut selittämään, että parturi-kampaamo ei ole kahvila.

Miekkosta ei mitenkään ihmetyttänyt se, että kaikki asiakaspaikat olivat täynnä asiakkaita kappa hartioilla. Koko korttelissa ei ollut yhtään kahvilaa, niin että ei varmaankaan erehtynyt ovesta.

Vierailija
527/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään mikään firma pysty laskutusta asiakkaiden loma-aikojen mukaan muuttelemaan, mutta hyvää palvelua olisi, että laskun ja eräpäivän välillä olisi niin pitkä aika, että loma ei haittaisi mitään: ehtisi maksaa loman jälkeen.

Miksi se pitää eräpäivänä maksaa? Ohjelmoi sen maksun valmiiksi eräpäivälle jos haluaa sen just sinä päivänä maksaa ja muuten maksaa heti pois.

Vierailija
528/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en ole lapsenvahti, eikä rouva voi jättää pikku Pirveliinaansa myymäläämme siksi aikaa kun hän "ihan nopeasti käväisee toisessa liikkeessä."

Vierailija
529/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas ei suostunut millään uskomaan, että en ole putkimies. Siis ihan suoraan väitti minulle vastaan että "kylläpäs olet!". Olis vissiin tarvinnut putkimiehen apua.

Työskentelee yrityksessä jossa Itse olet töissä myös putkimiehiä?

Ei työskentele. Toki kysyin asiakkaalta että minkälainen ongelma on kyseessä ja tarjouduin soittamaankin tutulle putkimiehelle, mutta tähän asiakas ei vastannut mitään. Tuhahti ja poistui paikalta. Luuli ehkä että valehtelen.

Vierailija
530/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin ruokakaupassa ja kerran eräs vanhempi rouva oli vailla kotimaisia banaaneja

Saattoi tarkoittaa esim. Pirkka banaaneja. Eihän nuo Suomessa kasva, mutta kuluttaja voi erheellisesti kutsua niitä kotimaisiksi ja tarkoittaa siis merkkiä.

Vierailija
531/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomessa ei myydä nuuskaa. Minun ja (ilmeisesti) hiljaittain täysi-ikäistyneen asiakkaan välille lankesi kiusallinen hiljaisuus, kun olin häntä ystävällisesti asiasta valistanut.

Vierailija
532/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shellin kassa kirjoitti:

Englantilaista rekkakuskia piti sivistää, kun tämä oli Pirkanmaalla liikkuessaan aivan ihmeissään kun kuuli puhuttavan suomea. Luuli pääkielenä olevan venäjä, eikä millään meinannut uskoa ettei näin ole.

Onkohan Englannissakin vielä historiankirjat vuodelta 1 ja 0 kuten USAssa oli ollut vielä jokin aika sitten. Tuttuni kertoi koulussa kertoneensa kaikille että Suomi ei ole enää osa Venäjää vaikka kirjan kartassa onkin (ilman rajaa) punaisella merkittynä  :)

Vierailija
533/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mäkkäri ei ole Hesburger, ja että sieltä ei saa samanlaista paprika- ja chilimajoneesia eikä niitä voi asiakkaalle valmistaa.

On muuten ihan uskomatonta miten aikuiset ihmiset kokee oikeudekseen huutaa ja riehua pikaruokaravintoloiden työntekijöille. Nuo duunit on monille välivaiheita, monet työntekijöistä on opiskelijoita ja tavallisia ihmisiä, eikä mitään vähä-älyisiä idiootteja. Jengi ei tajua että se kassatyttö jolle raivoat siinä mäkkärin kassalla saattaa joku päivä olla sun lääkäri.

Olen huomannut asian.

Opiskelijat ovat vieneet vähä-älyisten työpaikat.

Ihan turha yrittää mäkkäriin töihin, joku yliopisto opiskelija saa sen paikan:(

Vierailija
534/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miksi kansalaatissa on kanaa.

Vierailija
535/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä vaatekaupassa ja ihmettelin asikkaiden laskutaitoa. Kun tuote on 50% alennuksessa, monet asiakkaat kyselee paljon jää maksettavaa. Usein vastasin puolet, silti kysellään paljon se on.

Eipä se myyjienkään laskutaito ihan paras aina ole. Olin ostamassa lähtöhinnaltaan 200 € hintaista takkia, joka oli 20 % alennuksessa.

Myyjätär räpelsi laskukonettaan jonkin aikaa, eikä millään meinannut saada alennettua hintaa laskettua. Lopulta hän sanoi hinnaksi 180 €.

Sanoin sitten, että se oikea hinta on 160 € eikä sen päättelemiseen tarvita laskinta. Myyjä sanoi että se pitää laskea laskimella ja hän sai 180 €.

Sanoin että lyö laskimeen 0,8 x 200, niin saat oikean tuloksen. Tähän tuli sitten myyjättäreltä vastaus, että ei sitä noin helposti voi laskea, vaan pitää laittaa ensin muistiin ja ties mitä.

Lopulta toinen myyjätär pelasti tilanteen ja kaupat syntyivät oikealla hinnalla.

Tämä nyt ei ole edes mitään kummallista. Onhan täälläkin nolon usein aloituksia, että paljonko on x prosenttia luvusta n. Ja siis ihan perusmatikkaa. 😂

Mulla esim on dyskalkulia ja tiedän ihmisiä joilla sitä ei ole mutta on vain todella huono laskujen kanssa ja ei oikeen ymmärrä niitä vaikka kuinka opiskelisi. Kaikki ei ole kaikesaa hyviä. En minäkään niille naura jotka ei ole taiteellisesti lahjakkaita tai käyttää suomea täysin oikein kuten kaverini. Toki matikkaa tarttetaan enemmän kun montaa muuta taitoa mutta se ei silti tarkoita että kaikki oppisi sen yhtä hyvin.

Miten laskutaidoton pääsee kassalle töihin?

Miten kassakoneessa ei ole valmiiksi oikean prosentin laskevaa toimintoa?

Meidän työpaikalla on

Vierailija
536/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös yksi asiakas lähetti tulikivenkatkuisen vastauksen saamaansa sähköpostilaskuun, kun kehtasimme häiritä häntä kesäloman aikana. Kyseessä oli kolmessa erässä olleen laskutuksen viimeinen erä ja asiakas oli ihan itse laskutuksen sillä tavalla halunnut. Sittenkin kun vastasimme, että voimme antaa maksuaikaa niin, että voi maksaa laskun vasta lomalta palattuaan, sama raivoaminen jatkui, koska hän oli saanut lomallaan työsähköpostia ja se ei ollut missään tapauksessa hyväksyttävää.

Vierailija
537/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten ihan uskomatonta miten aikuiset ihmiset kokee oikeudekseen huutaa ja riehua pikaruokaravintoloiden työntekijöille.

Tai oikeastaan kenelle tahansa asiakaspalvelijalle. En vaan ymmärrä. Todistin kerran tilannetta, kun olin ystäväni kanssa syömässä eräässä ravintolassa, ja joku keski-ikäinen nainen raivosi pää punaisena tarjoilijalle niin, että koko ravintola raikasi. Kaikki ihmiset katsoivat tilannetta mitä vittua -ilme kasvoillaan. Jos oikein ymmärsin, niin huudon syynä oli se, että ruuassa kesti hieman pidempään (ravintola oli täpötäynnä). En tosiaan tiedä, kuinka kauan rouva oli sapuskaansa odottanut, mutta silti se ei mielestäni oikeuta karjumaan täyttä kurkkua ravintolan henkilökunnalle. Kävi tarjoilijaa sääliksi. Jätimme hänelle reilun tipin, kun lähdimme.

Itse en koskaan valita asiakaspalvelijoille turhasta, ja jos valitan, niin hyvä kun en anteeksi pyytele valittamistani :D yritän aina olla mahdollisimman ystävällinen kaikille asiakaspalvelijoille. En koskaan voisi kuvitella itseäni huutamassa tarjoilijalle.

Vierailija
538/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten ihan uskomatonta miten aikuiset ihmiset kokee oikeudekseen huutaa ja riehua pikaruokaravintoloiden työntekijöille.

Tai oikeastaan kenelle tahansa asiakaspalvelijalle. En vaan ymmärrä. Todistin kerran tilannetta, kun olin ystäväni kanssa syömässä eräässä ravintolassa, ja joku keski-ikäinen nainen raivosi pää punaisena tarjoilijalle niin, että koko ravintola raikasi. Kaikki ihmiset katsoivat tilannetta mitä vittua -ilme kasvoillaan. Jos oikein ymmärsin, niin huudon syynä oli se, että ruuassa kesti hieman pidempään (ravintola oli täpötäynnä). En tosiaan tiedä, kuinka kauan rouva oli sapuskaansa odottanut, mutta silti se ei mielestäni oikeuta karjumaan täyttä kurkkua ravintolan henkilökunnalle. Kävi tarjoilijaa sääliksi. Jätimme hänelle reilun tipin, kun lähdimme.

Itse en koskaan valita asiakaspalvelijoille turhasta, ja jos valitan, niin hyvä kun en anteeksi pyytele valittamistani :D yritän aina olla mahdollisimman ystävällinen kaikille asiakaspalvelijoille. En koskaan voisi kuvitella itseäni huutamassa tarjoilijalle.

Jos haluaa hyvää palvelua niin kannattaa olla asiakaspalvelijalle napakka ja hieman tyytymättömän oloinen niin silloin tämä yrittää kaikkensa saadakseen asiakkaan hyvälle tuulelle. Viimeinen virhe on olla asiakaspalvelijalle ystävällinen tai kehua palvelua hyväksi sillä se voi johtaa siihen että Asiakaspalvelija gonahtaa eikä enään kehitä itseään paremmaksi

Vierailija
539/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä siinä vaiheessa kun joutuu sadatta kertaa selittämään kiukuttelevalle mieslapselle että kyllä, muovipussi on nykyään maksullinen, alkaa jo mielessä käymään että kai tässä ollaan jossain piilokamerassa 😅 Jankataan vain että miksi ei saa ilmaiseksi, millä hän nyt ostoksensa kantaa (niidenkin yhteissumma lähenteli 250 euroa, ei luulisi yhden 20 senttisen vievän konkurssiin...) ja että aikoo ilmoittaa esimiehelleni tästä hirveästä vääryydestä. Kumma kyllä en ole vielä nuhteita saanut!

Toinen vähän kumma juttu oli, kun vanhempi rouvashenkilö tuli ostamaan paitaa. Yritin udella, että minkälaista paitaa hän on etsimässä. Meiltä kun siihen aikaan löytyi neuleista pikeepaitoihin sekä montaa erilaista kauluspaitaa... No paitaa! Kangaspaitaa! Etkö sinä typerä myyjä ymmärrä, että kangaspaitaa!! Joo en, mä kun aattelin teille sellaisen peltipaidan myydä 🤔

Silloin tällöin käy myös näitä, jotka eivät ymmärrä, että minua on töissäni ohjeistettu kertomaan asiakkaalle tiettyjen juhlien etiketistä, eli millaisissa kamppeissa on suotavaa ilmestyä paikalle... 99% on tyytyväisiä neuvoihin, mutta sitten on se 1% jolle ei mene jakeluun että esimerkiksi hautajaisiin ei ole soveliasta ilmestyä karnevaalin värisessä paidassa. Asiakashan loppupeleissä päättää itse, mutta pari kertaa on tullut näitä jankuttajia ja kyselijöitä, jotka lähestulkoon verisesti loukkaantuvat ystävällisestä neuvosta. 🙄

Oot niin Dresmannilla töissä😚 kuulostaa aivan samalta mitä kaverin työkertomukset😅

Vierailija
540/4751 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas soitti tapaturmavahingostaan ja rupesi sitten kertomaan yksityiskohtaisesti ja pitkästi miten se oli tapahtunut: kyse oli s**sitapaturmasta. Nainen oli oikein railakkaasti ratsastanut ja siinä yhteydessä sitten sattui. Eipä siinä voinut paljon kommentoida ja yrittää pitää pokkaa.