Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
JJJ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi paistopisteeltä ei saa ottaa käsin tuotteita, vaan täytyy käyttää pihtejä. Lopetin yrittämisen kun joka päivä näitä tahmatassuja on kymmeniä ja suurimman osan vastaus on "haista vittu". Jos kuulut kyseiseen ryhmään niin toivottavasti saat räjähtävän ripulin.
Jos ottaa kädellä ainoastaan oman tuotteensa, niin mikä menee pieleen. Lähes aina paistopisteiden ottimet ovat tahmaiset ja niissä on sattumia tuotteista. Miten niiden käyttäminen on hygieenisempää?
Käytän ihan mielelläni muuten noita pihtejä, mutta jos niillä joutuu ottamaan leivän, saa jännittää että pysyykö se leipä pihdeissä vai putoaako lattialle...
Että mäkkäri ei ole Hesburger, ja että sieltä ei saa samanlaista paprika- ja chilimajoneesia eikä niitä voi asiakkaalle valmistaa.
On muuten ihan uskomatonta miten aikuiset ihmiset kokee oikeudekseen huutaa ja riehua pikaruokaravintoloiden työntekijöille. Nuo duunit on monille välivaiheita, monet työntekijöistä on opiskelijoita ja tavallisia ihmisiä, eikä mitään vähä-älyisiä idiootteja. Jengi ei tajua että se kassatyttö jolle raivoat siinä mäkkärin kassalla saattaa joku päivä olla sun lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitoalalla olen minäkin törmännyt muutamaan potilaaseen, joilla on ollut suuria vaikeuksia ymmärtää, miten tämä puoleisuus ts. oikea ja vasen määritellään. Ei se kohde muutu katsojan mukaan, kyllä ihmisen oikea käsi on hänen oikea kätensä, vaikka kuka katsoisi mistä suunnasta tahansa. Mitenkähän nämä selviytyvät liikenteessä tai muissa asioissa missä on oikea ja vasen?
Ei sille välttämättä oikein voi mitään. Olen (ymmärtääkseni) ihan normaaliälyinen ihminen, mutta vasemman ja oikean erottaminen on minulle vaikeaa. Pitää aina oikein miettiä. Tiedän, että oikea puoli on se, millä kirjoitan, mutta en osaa automaattisesti sanoa kumpi käsi se olikaan, vaan pitää miettiä muutama sekunti. Ja silti menee joskus väärin. Ilmansuuntien hahmottaminen on sen sijaan helppoa.
Suosittelen hankkimaan Volvo:n (rattia pidellessä tietää aina, kumpi on vasen, kumpi oikea) ;-)
Tai menemään kihloihin / naimisiin - sormus vasemmassa. Tai muuten vaan hankkimaan sormuksen itselleen vaikka sitten oikeaan käteen, niin tekee itselleen muistisäännön kumpi on kumpi.
Tai pitämään kelloa (vasemmassa) kädessä, jolloin tietää, kumpi on vasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä vaatekaupassa ja ihmettelin asikkaiden laskutaitoa. Kun tuote on 50% alennuksessa, monet asiakkaat kyselee paljon jää maksettavaa. Usein vastasin puolet, silti kysellään paljon se on.
Eipä se myyjienkään laskutaito ihan paras aina ole. Olin ostamassa lähtöhinnaltaan 200 € hintaista takkia, joka oli 20 % alennuksessa.
Myyjätär räpelsi laskukonettaan jonkin aikaa, eikä millään meinannut saada alennettua hintaa laskettua. Lopulta hän sanoi hinnaksi 180 €.
Sanoin sitten, että se oikea hinta on 160 € eikä sen päättelemiseen tarvita laskinta. Myyjä sanoi että se pitää laskea laskimella ja hän sai 180 €.
Sanoin että lyö laskimeen 0,8 x 200, niin saat oikean tuloksen. Tähän tuli sitten myyjättäreltä vastaus, että ei sitä noin helposti voi laskea, vaan pitää laittaa ensin muistiin ja ties mitä.
Lopulta toinen myyjätär pelasti tilanteen ja kaupat syntyivät oikealla hinnalla.
Tämä nyt ei ole edes mitään kummallista. Onhan täälläkin nolon usein aloituksia, että paljonko on x prosenttia luvusta n. Ja siis ihan perusmatikkaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
On muuten ihan uskomatonta miten aikuiset ihmiset kokee oikeudekseen huutaa ja riehua pikaruokaravintoloiden työntekijöille. Nuo duunit on monille välivaiheita, monet työntekijöistä on opiskelijoita ja tavallisia ihmisiä, eikä mitään vähä-älyisiä idiootteja. Jengi ei tajua että se kassatyttö jolle raivoat siinä mäkkärin kassalla saattaa joku päivä olla sun lääkäri.
Saisiko vähä-älyiselle idiootille sitten huutaa? Jos paras tapa motivoida hyvään käytökseen ei ole toisen huomioiminen vaan se että "jonain päivänä se on sun lääkäri ja se kosssstaaaa sulle!", ollaan hiukkasen metsässä.
Olen kampaaja ja entisen työpaikkani, pieni kampaamo jossa olimme töissä vain minä ja omistaja, viereen avattiin Thai-hieronta . Ensin huvitti mutta sitten alkoi ällöttää ja pelottaa kun miehiä tunki silmät kiiluen kyselemään hierontaa ja jopa etsimään thaityttöjä takahuoneesta ! Kerran olin yksin kahvitauolla, kun isokokoinen ja hikinen ukko hyökkää ovesta lähes raamit kaulassa ja huutaa " Hallo! ai neet ö spesial mässäge!"
Ovet olivat vierekkäin, mutta toisen oven päällä luki välkkyvin kirjaimin "thai " ja toisen " Parturi-kampaamo Myrsky" (nimi muutettu).
Oli vissiin se hieronnan tuska niin kova, että lukutaitokin hävisi..
Englantilaista rekkakuskia piti sivistää, kun tämä oli Pirkanmaalla liikkuessaan aivan ihmeissään kun kuuli puhuttavan suomea. Luuli pääkielenä olevan venäjä, eikä millään meinannut uskoa ettei näin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista.
Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?
eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle
toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms.
kolmas päivä: paketit kuskataan postiin
kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut.
No teidän verkkokauppanne tulee kuolemaan. Oikeasti homma nykyaikaisessa verkkokaupassa menee näin:
eka päivä: tilaus tulee jolloin se siirtyy säköisesti kerääjälle (esim. tabletti tai jotain ammattimaisempaa), kerääjä kerää tavarat ja pakkaa ne ja ne laitetaan välittömästi esim. postille. Tai toimivassa hommassa ihan mille tahansa muulle firmalle kuin postille. Kuljetus sitten vie ehkä sen yhden yön jolloin tavara on perillä seuraavaksi päiväksi.
toka päivä: asiakas on tyytyväinen. Jos toimitus ei tullut postin kautta.
Mietipä että isoimmissa kaupungeissa Amazon lupaa kotiin toimituksen tilauksesta parissa tunnissa. Tosin ei eksoottisemmille tuotteille jotka joudutaan hakemaan kauemmasta varastosta joten menee yön yli.
Siis tottakai tilaus kannattaisi saada lähtemäänkin saman päivän aikana mutta tuo oli versio tällaisesta harrastelijaverkkokaupasta joka tosiaan tulee menemään nurin heti kun joku vakavastiotettava kilpailija rupeaa myymään samaa kamaa sekä halvemmalla että nopeammin.
Tämä verkkokaupanpitäjä (tai joku trolli) jänkkäsi tuossa vastaan että kun heidän toimitusaikansa on 5 päivää ja asiakkaan on vaan syytä siihen sopeutua ja piste. Tuo on niin surkea asenne että ehkä helpompi lopettaa yrittäminen heti kuin vasta sitten kun on mennyt rahat ja omaisuus.
Mitä ihmeen verkkokauppoja te oikeen käytätte? Itse tilaan usein esim. XXL:stä, viimeski Stadumista, välillä käytän Dermosilia ja pari viikkoa sitten Saippuapajalta. Jokaisessa kaupassa on kestänyt 5 arkipäivää tuotteen saapumisessa, Stadiumin toimituksessa taisi mennä 7 tai 8. Mitä ihmeellistä siinä on?
Voihan se kestää mutta tuskin siksi, että toimittaminen tapahtuu niin typerällä tavalla kuin tuossa kuvailtiin.
Amazon ja kiinalaiset verkkokaupat (Kiinan maaperällä siis) toimittavat tuotteen asiakkaalle parhaimmillaan parissa tunnissa.
Siinä moni hämmästyy kun tuo meininki ennemmin tai myöhemmin rantautuu Suomeen.
Että terveyspalveluissa asioidessa täytyy ihan oikeasti antaa se sos.turvatunnus ihan jo potilaan/asiakkaan oman tietoturvan kannalta. Jotkut, etenkin keski-ikäiset miehet, jaksoivat tästä jankata loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas halusi ja sai lopulta itsellensä yleisen edunvalvojan talousasioita hoitamaan. Hoitamaan siis laskun maksut ja tuen haut.
Vilpitön asiakkaan ihmetys oli suuri, kun seuraavana viikkona tuli asioimaan ja ilmoitti, että ei pääse enää nettipankkiin/tilille rahoihinsa käsiksi.
Meni tovi selittää, että niin sen kuuluu mennäkin. Edunvalvoja hoitaa raha-asiat nyt ja on ottanut varat hallintaan jne.
Oli oikeasti luullut, että edunvalvoja maksaa ne hänen laskunsa ja hakee tuet, asiakkaan sitten saadessa jatkossa käyttää niitä omia rahojaan muihin kivempiin asioihin. Kuvitteli siis, että laskut hoidellaan joistain muista rahoista.
Positiivista tässä on se, että hänellä on nyt edunvalvoja... Selkeästi tuli tarpeeseen.
Joku kysyi olenko sossun roolissa tässä hommassa. En ole.
Joo, tarpeeseen tuli. Hommahan jatkui niin, että asiakkaalle avattiin erillinen käyttövaratili edunvalvojan toimesta. Sinne sopivat asiakkaan tuloihin nähden sopivan summan, joka menee tilille viikoittain maanantaisin; asiakas voi käyttää kaikki tai olla käyttämättä. Muut varat on turvassa edunvalvojan takana, joka huolehti että laskut tuli niistä jatkossa maksettua ja ulosottoon kertyneet velat pikkuhiljaa lyhennettyä ja rästissä olleet tuet takautuvasti haettua niin pitkälle kuin mahdollista.
Jäi vaivaamaan, oliko tuo asiakas joku vähän hitaampi mutta ihan terveen paperit kuitenkin saanut tapaus?
Lääkkeiden 50 euron alkuomavastuu on herättänyt hämmennystä. Yksi asiakas suuttui minulle täysin siitä, etteivät lääkkeet olekaan hänelle ilmaisia alkuomavastuun jälkeen.
Asiakas ei suostunut millään uskomaan, että en ole putkimies. Siis ihan suoraan väitti minulle vastaan että "kylläpäs olet!". Olis vissiin tarvinnut putkimiehen apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä vaatekaupassa ja ihmettelin asikkaiden laskutaitoa. Kun tuote on 50% alennuksessa, monet asiakkaat kyselee paljon jää maksettavaa. Usein vastasin puolet, silti kysellään paljon se on.
Eipä se myyjienkään laskutaito ihan paras aina ole. Olin ostamassa lähtöhinnaltaan 200 € hintaista takkia, joka oli 20 % alennuksessa.
Myyjätär räpelsi laskukonettaan jonkin aikaa, eikä millään meinannut saada alennettua hintaa laskettua. Lopulta hän sanoi hinnaksi 180 €.
Sanoin sitten, että se oikea hinta on 160 € eikä sen päättelemiseen tarvita laskinta. Myyjä sanoi että se pitää laskea laskimella ja hän sai 180 €.
Sanoin että lyö laskimeen 0,8 x 200, niin saat oikean tuloksen. Tähän tuli sitten myyjättäreltä vastaus, että ei sitä noin helposti voi laskea, vaan pitää laittaa ensin muistiin ja ties mitä.
Lopulta toinen myyjätär pelasti tilanteen ja kaupat syntyivät oikealla hinnalla.
Tämä nyt ei ole edes mitään kummallista. Onhan täälläkin nolon usein aloituksia, että paljonko on x prosenttia luvusta n. Ja siis ihan perusmatikkaa. 😂
Mulla esim on dyskalkulia ja tiedän ihmisiä joilla sitä ei ole mutta on vain todella huono laskujen kanssa ja ei oikeen ymmärrä niitä vaikka kuinka opiskelisi. Kaikki ei ole kaikesaa hyviä. En minäkään niille naura jotka ei ole taiteellisesti lahjakkaita tai käyttää suomea täysin oikein kuten kaverini. Toki matikkaa tarttetaan enemmän kun montaa muuta taitoa mutta se ei silti tarkoita että kaikki oppisi sen yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kampaaja ja entisen työpaikkani, pieni kampaamo jossa olimme töissä vain minä ja omistaja, viereen avattiin Thai-hieronta . Ensin huvitti mutta sitten alkoi ällöttää ja pelottaa kun miehiä tunki silmät kiiluen kyselemään hierontaa ja jopa etsimään thaityttöjä takahuoneesta ! Kerran olin yksin kahvitauolla, kun isokokoinen ja hikinen ukko hyökkää ovesta lähes raamit kaulassa ja huutaa " Hallo! ai neet ö spesial mässäge!"
Ovet olivat vierekkäin, mutta toisen oven päällä luki välkkyvin kirjaimin "thai " ja toisen " Parturi-kampaamo Myrsky" (nimi muutettu).
Oli vissiin se hieronnan tuska niin kova, että lukutaitokin hävisi..
Eikö niille oikeasti selvinny jo siinä vaiheessa kun astui sisälle että tuskin hierontapaikka tuskin näyttää kampaamolle sisältä
Eräs asiakas halusi ladata puheaikaa kännykkään (aikoinaan ärrällä) löi kännykän tiskiin. Sanoin että täytyy tietää numero tai edes liittymä. Ei tiennyt ja puhelin oli kiinni tai jopa rikki. Alkoi karjua että laita vaan piuha seinään niin puheaika menee siihen puhelimeen. Jonkin aikaa sain selittää ettei se ihan niin mene. Päästiin sitten viimein lopputulokseen että hän pyytää jonkun sukulaisen selvittämään numeron tai edes liittymän ja lataa lipukkeella puhelimeen saldoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin tilausta vastaan lääkärismieheltä, halusi ostaa jotain pientä suolaista ja makeaa tilaisuuteen. Halusi kahta suolaista ja yhden makean tuotteen ja kyseli jokaisen kohdalla paljonko hän tilaa niitä. Siiiiiis ihan niin monta kuin haluaa, ainakin 1 kpl per naama voisi olla kiva kaikkien osallistujien kannalta 😁 Ja sitten siinä vaiheessa kun olisin ottanut yhteystiedot ylös ja tilauksen ajankohtaa koskevat tiedot, olikin miehellä kiire ja otti puhelinnumeron mukaansa johon ottaa yhteyttä. Onneksi en kovin usein joudu tilauksia ottamaan vastaan, aina yhtä hämmentäviä tapauksia :D
Yleensä pitopalvelun järjestäjillä on kokemusta menekistä joten mielestäni ihan asiallinen kysely.
Ja lisää väkeä, jolta olennainen menee ohi...
Minusta kun tuntuu, että asiakas päättikin mieluummin hoitaa tilauksen loppuun jonkun muun kanssa, tiedättehän, sellaisen aspan kanssa, joka ei hämmenny tilauksista ja v*ttuile asiakkaalle tyyliin "no varmaan kai yks per pää ois hyvä, duh".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko vähä-älyiselle idiootille sitten huutaa? Jos paras tapa motivoida hyvään käytökseen ei ole toisen huomioiminen vaan se että "jonain päivänä se on sun lääkäri ja se kosssstaaaa sulle!", ollaan hiukkasen metsässä.
No kun se käytös ei muutu hyvällä, niin pitää sitten yrittää pahalla.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan olin baarimestarina suositussa menopaikassa. Juuri 18 vuotta täyttänyt neitokainen tilasi mansikkamargaritan, kerroin ettei ole listoilla, enkä edes vastaavaa pysty millään taikomaan, kun kyseinen juoma vaatii ihan oikeita mansikoita, eikä sellaisia meillä ole. Mutta voin kyllä vääntää jotain muuta "hedelmäistä" ja tyttömäistä.
Tyttö ei kaikessa herttaisuudessaan meinannut ymmärtää millään, etten lauantai yönä, kovimpaan kiire aikaan lähde kaupungille etsimään hänelle mansikoita, jotta hän saisi juomansa. Ei hän mitenkään ilkeä ollut, herttaisen hömppä vaan.
Tämä tyttöhän halusi kaikessa herttaisuudessaan vain flirttailla sulle tai oli muuten sarkastisen hauska. Näissä kummassakaan asiassa ei ole mitään outoa tai tavallisuudesta poikkeavaa. Sarkasmia ja siihen liittyvää flirttiä kaikki eivät vain huomaa.. ;)
Vierailija kirjoitti:
Asiakas ei suostunut millään uskomaan, että en ole putkimies. Siis ihan suoraan väitti minulle vastaan että "kylläpäs olet!". Olis vissiin tarvinnut putkimiehen apua.
Työskentelee yrityksessä jossa Itse olet töissä myös putkimiehiä?