Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4161/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yllättävän kädettömiä verkkokauppatilausten kanssa. Lähes päivittäin tulee viestejä/soittoja: "Sain tänään tilaukseni, mutta siinä oleva tuote täytyy vaihtaa toiseen/oli rikki/haluan muuten vain palauttaa sen. Miten toimin?" Jokaisessa paketissa on palautuslomake, jossa on selvät ohjeet palautukseen ja kaikki tarvittavat tiedot. Kaikki tiedot ovat myös verkkosivuillamme. Luulisi tässä ajassa jo ihmisten tietävän miten verkkokauppojen palautukset toimivat: tuote lähetetään takaisin palautuslomakkeen kera. Ja näitä kyselyitä tulee kaikenikäisiltä ihmisiltä. 

Vierailija
4162/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion korkeassa poliittisessa tehtävässä toiminut henkilö soitti joitakin vuosia sitten asiakaspalveluun ja vaati toimittamaamme palvelua välittömästi. Selitin, että se on mahdollista vain tietyllä aikataululla, seuraava vapaa aika on ylihuomenna. Henkilö muistutti klassisesti, että enkö tiedä kuka hän on. Vastasin kyllä tietäväni, mutta että siitä huolimatta seuraava vapaa aika on ylihuomenna ja että jonkun pitää olla palvelun saapuessa kotona. Hän kertoi olevansa tuolloin työmatkalla, eikä voisi järjestää ketään olemaan kotona. Kuten kaikille asiakkaille, ehdotin avaimien jättämistä talon huoltoyhtiölle ja tästä röyhkeästä ehdotuksesta kimpaantuneena henkilö katkaisi puhelun. Haluaisinpa tietää saiko palvelun lopulta meiltä vai joltain muulta toimijalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4163/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että waybill tarkoittaa rahtikirjaa eikä tielaskua. Ja asiakas huusi ja raivosi että hän ei mitään tielaskua suostu maksamaan.

Vierailija
4164/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylempänä toimihenkilönä (lue: ylityöt on tuntematon käsite) tuntuu oudolta kellon kyylääminen, mutta ehkä se ns. työläisaloilla on sitten niin, että siellä edelleen tehdään tunteja eikä töitä.

Kun palkka maksetaan tunneista, silloin kyylätään kelloa.

Vaikka palkka maksettaisi ihan kiinteänä kuukausipalkkana, kyllä sillonkin tunteja kyylätään. En minä ainakaan ala ilmaiseksi työtä tekemään, kun ei niistä ylitöistä mitään itselleen saa.

Vierailija
4165/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helle kirjoitti:

Hotellin illalliselle tuodaan omaa suosikkiviiniä mukana ja aamiaisbufeesta pakataan eväät päiväksi. Saa siinä selitellä monta kertaa, ettei tälläinen käy meillä Suomessa eikä taatusti heidän kotimaassaankaan.

Kyllä ainakin minun kotimaassa oman pullon tuominen illalliselle on ihan normaalia. Siitä laskutetaan corkage fee. Samoin on ok oman kakun tuominen vaikka synttäri-illalliselle. Siitä taas otetaan cake cutting fee.

Eri yrityksillä ja mailla on erilaiset tavat, niistä on hyvä ottaa selvää ja ainakin ymmärtää asiakkaana hyväksyä ne.

Aamiaisbuffetin eväidentekokiellon luulisi ymmärtävän jokaisen. Eväspakkauksia on usein saatavana, luonnollisesti maksua vastaan. Joissain paikoissa voi tilata huoneeseen tai noutopisteeseen runsaan aamiaisen, itse saa päättää mitä syö heti, minkä ottaa mukaansa, kätevää!

Vierailija
4166/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks ukko tuli ostamaan kortsuja. Pyysi suosittelemaan jotain. No mitä minä nuori likka osasin suositella kun ei ollut kokemusta! Änkytin jotain että en mä tiiä. 🙄 Ja muutenkin siinä muiden asiakkaiden edessä, hitto miten punastelin.

Vierailija
4167/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en voi ottaa takaisin myyntiin lääkepurkkia joka on A) ollut asiakkaan kotona X päivän ajan (ei takuuta oikeasta säilytyksestä) ja B) on peräisin avatusta pakkauksesta jossa oli alunperin 3 näitä pienempiä purkkeja.

Vierailija
4168/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas ei millään käsittänyt että miksi en näe kassalla paljonko hänen tilillään on rahaa, kun kortti ei toiminut.

Vierailija
4169/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helle kirjoitti:

Hotellin illalliselle tuodaan omaa suosikkiviiniä mukana ja aamiaisbufeesta pakataan eväät päiväksi. Saa siinä selitellä monta kertaa, ettei tälläinen käy meillä Suomessa eikä taatusti heidän kotimaassaankaan.

Kyllä ainakin minun kotimaassa oman pullon tuominen illalliselle on ihan normaalia. Siitä laskutetaan corkage fee. Samoin on ok oman kakun tuominen vaikka synttäri-illalliselle. Siitä taas otetaan cake cutting fee.

Ja minä olen yöpynyt Espanjassa ainakin kahdessa hotellissa, jossa on kehotettu tekemään pienet eväät päivän retkiä varten.

Vierailija
4170/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat yllättävän kädettömiä verkkokauppatilausten kanssa. Lähes päivittäin tulee viestejä/soittoja: "Sain tänään tilaukseni, mutta siinä oleva tuote täytyy vaihtaa toiseen/oli rikki/haluan muuten vain palauttaa sen. Miten toimin?" Jokaisessa paketissa on palautuslomake, jossa on selvät ohjeet palautukseen ja kaikki tarvittavat tiedot. Kaikki tiedot ovat myös verkkosivuillamme. Luulisi tässä ajassa jo ihmisten tietävän miten verkkokauppojen palautukset toimivat: tuote lähetetään takaisin palautuslomakkeen kera. Ja näitä kyselyitä tulee kaikenikäisiltä ihmisiltä. 

Jos tuote on rikki, niin harrastan tuota, sillä harva kauppa haluaa sitä rikkinäistä tuotetta takaisin. Riittää yleensä valokuva todisteeksi ja lähettävät uuden tilalle.

Vierailija
4171/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-asiakas ei millään ymmärtänyt, miksi jäävesi maksaa, ja myös jäätön vesi!

Vedestä laskuttaminen on kyllä törkeä temppu, tiedoksi työnantajallesi vaan.

Vierailija
4172/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kassa ei mitenkään voi ulkoa tietää, paljonko jokin tuote maksaa tai kuuluuko jokin tuote valikoimiin.

(Supersuuren hypermarketin entinen myyjä)

Vierailija
4173/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noutopistepostin/asiamiespostin asiakkaat, jotka ovat sitä vuosikertaa itsekin, että pelkkä "meillä ei ole kopiokonetta" ei riitä vastaukseksi. (Postin omissa toimipisteissä saattaa vielä kopiokone olla.) "Kyllä teillä pitäisi olla, kun olette posti" (no emme ole, kun olemme pääasiallisesti kauppa ja niitä kopioita haluttaisiin ehkä pari vuodessa). Viimeisin asiakas myös jäi asiaa paapattamaan "mutta kun tehän tarvitsette sitä konetta itsekin"..ei todellakaan tarvita. Kopiokoneita ylipäänsä on pitänyt olla toimistoissa 20-30 vuotta sitten, meillä ei tarvitse ottaa paperisia valokopioita mitään varten. :)

On meillä ainakin kopiokone, tai siis se on samalla kopiokone/skanneri ja tulostin. Aika usein pitää ottaa kopioita, esim. sopimuksista. Eli postaajan kanssa vähän eri mieltä.

Vierailija
4174/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoin asiakasta villakilpikirvan torjumisesta viherkasvista. Kasvi oli noin 30 cm korkea, eli aika perus viherkasvi. Kerroin kuinka kotikonsteinkin sitä voi torjua laittamalla mahdollisimman vahvan alkoholin sekaan tippa astianpesuainetta, ja sitten siihen litkuun kostutetulla pumpulipuikolla töpsötellään niitä saastuneita kohtia. Asiakas hermostui, kun sanoin että liraus sitä alkoholia lasin pohjalle, kun se ei ole tarkka määritelmä. Että onko se vaikka puoli litraa?? Teki mieli sanoa että no ihan miten vaan, en tiiä sun pumpulipuikoistas mutta ei mun topsit kyllä mitään tamponeja ole.

Toisella kerralla jouduin asiakkaalle rautalangasta vääntämään, että talvipakkasilla sellofaaniin käärityt orkideat kuolla kupsahtavat kävelymatkan aikana. Ei se tätä herraa tuntunut vaivaavan, kun [i]ajatus on kuitenkin tärkein[/]. Mikä se semmoinen ajatus on, että annetaan lahjaksi jotain jonka saaja purkaa paketistaan ja saa tumpata suoraan roskiin tän antajan silmien alla.

Sikäli outoa, että kerran talvella hautausmaalla vieraillessani ihmettelin, miten leikkokukat oli säilyneet useamman päivän tuoreen näköisinä pakkasessa. Laittaako kukkalaitteen tekijät niihen jotain suoja-ainetta vai mistä moinen johtui?

Vierailija
4175/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-asiakas ei millään ymmärtänyt, miksi jäävesi maksaa, ja myös jäätön vesi!

Vedestä laskuttaminen on kyllä törkeä temppu, tiedoksi työnantajallesi vaan.

Ei se laskutakaan vedestä, vaan sen lasin, pöydän ja tuolin käytöstä. Vai saako teillekin tulla kuka vaan ilmaiseksi vettä juomaan?

Vierailija
4176/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaaan olin suuren tunnetun elektoniikka yrityksen aspassa, puheluita oli jatkuvasti jonossa moneen linjaa, ja sillä sekunnilla kun puheluita ei ollut, tietokone aukaisi sähköposti käsittelyyn ja jos väliin tuli puhelu, kone aukaisi puhelun automaattisesti. Työtä tehtiin siis joka sekunti, ja kaikki mitattiin jokaisen työtekijän osalta, eli voitte kuvitella että mitään ylimääräisiä tietoja ei ehtinyt etsimään tai opettelemaan. 

Asiakas mm halusi tietää vertailuna tekniset tiedot kilpailijoiden laitteista, ja kun kerroin että pystyn vastaamaan vain meidän tuotteiden osalta, sain huutoa että TOTTAKAI TE TIEDÄTTÄ mutta ette vaan kerro....

Asiakas vaati rahan palautusta koska tuote oli nyt alennuksessa, eikä 2 viikkoa sitten. Perusteena oli että hän ei olisi ostanut jos olis tiennyt että menee aleen. 

Asiakas halusi palauttaa koska laite olikin sitten liian SININEN, vaikka sen oli nähnyt ostaessaan. 

Asiakas osti laitteen Kiinan markkinoilta, eikä siihen saanut suomessa päivityksiä, eikä kuulunut takuun piiriin- tästä tosianakin sai sitten huudot että hankkii potkut. 

Asiakaan laitteeseen oli tullut vesivahinko- ei takuuseen. Sama asiakas soitti perään meidän toiselle linjalla, johon myös vastasin, nyt laitteessa oli vaan vikaa, ei tiedä mistä johtuu, menee varmaan takuuseen?

A

Vierailija
4177/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvoin asiakasta villakilpikirvan torjumisesta viherkasvista. Kasvi oli noin 30 cm korkea, eli aika perus viherkasvi. Kerroin kuinka kotikonsteinkin sitä voi torjua laittamalla mahdollisimman vahvan alkoholin sekaan tippa astianpesuainetta, ja sitten siihen litkuun kostutetulla pumpulipuikolla töpsötellään niitä saastuneita kohtia. Asiakas hermostui, kun sanoin että liraus sitä alkoholia lasin pohjalle, kun se ei ole tarkka määritelmä. Että onko se vaikka puoli litraa?? Teki mieli sanoa että no ihan miten vaan, en tiiä sun pumpulipuikoistas mutta ei mun topsit kyllä mitään tamponeja ole.

Toisella kerralla jouduin asiakkaalle rautalangasta vääntämään, että talvipakkasilla sellofaaniin käärityt orkideat kuolla kupsahtavat kävelymatkan aikana. Ei se tätä herraa tuntunut vaivaavan, kun [i]ajatus on kuitenkin tärkein[/]. Mikä se semmoinen ajatus on, että annetaan lahjaksi jotain jonka saaja purkaa paketistaan ja saa tumpata suoraan roskiin tän antajan silmien alla.

Sikäli outoa, että kerran talvella hautausmaalla vieraillessani ihmettelin, miten leikkokukat oli säilyneet useamman päivän tuoreen näköisinä pakkasessa. Laittaako kukkalaitteen tekijät niihen jotain suoja-ainetta vai mistä moinen johtui?

Se suoja-aine on pakkanen, joka jäädyttää kukan sellaisena kuin se on. Kukkahan nuokahtaa vasta sulaneena.

Vierailija
4178/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se suoja-aine on pakkanen, joka jäädyttää kukan sellaisena kuin se on. Kukkahan nuokahtaa vasta sulaneena.

No sittenhän sen voi laittaa vaikka parvekkeelle maljakkoon?

4179/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylempänä toimihenkilönä (lue: ylityöt on tuntematon käsite) tuntuu oudolta kellon kyylääminen, mutta ehkä se ns. työläisaloilla on sitten niin, että siellä edelleen tehdään tunteja eikä töitä.

Vaikka palkka maksettaisi ihan kiinteänä kuukausipalkkana, kyllä sillonkin tunteja kyylätään. En minä ainakaan ala ilmaiseksi työtä tekemään, kun ei niistä ylitöistä mitään itselleen saa.[/quote

Ahneus. Kaikestako pitää itselle jotain saada. Joka minuutista. Minä, minä, minä.

Vierailija
4180/4751 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka palkka maksettaisi ihan kiinteänä kuukausipalkkana, kyllä sillonkin tunteja kyylätään. En minä ainakaan ala ilmaiseksi työtä tekemään, kun ei niistä ylitöistä mitään itselleen saa.

Ahneus. Kaikestako pitää itselle jotain saada. Joka minuutista. Minä, minä, minä.

Jos työnantaja vaati minuutti-minuutista työpanosta, niin pitää se palkkakin saada joka minuutilta.