Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4141/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä ei ole mitään ikävää, että myöhässä oleva perhe saa hankittua joululahjansa viime tingassa. Eikös sen teidän firmanne tarkoitus ole nimeen omaan myydä niitä tavaroita? Sinun asenteessasi on aika paljon korjattavaa.

Sillä firmalla on tarkoitus myydä tavaraa tiettyinä kellonaikoina. Työntekijä ei omista firmaa, eikä hänen tarvitse jäädä ylitöihin. Jos omistaja haluaa palvella aukioloaikojen ulkopuolella, hän tulee itse tekemään sen - hänhän ne voitotkin saa.

Ja joulun ajankohta on vakio ja kaikkien tiedossa. Joululahjat voi hankkia ajoissa - vaikka jo kesällä tai heti edellisen joulun jälkeen. Jos lahjat on jouluaattona klo 17.30 ostamatta, niiden hankinnan voi jättää seuraavaan jouluun. Siinä vaiheessa joulupukkikin on ollut jo matkalla pitkään - ei ehdi mukaan millään. 

Mutta eihän myyjä voi klo. 17.30 jälkeen sanoa asiakkaalle, että hän lopettaa kesken olevan ostotapahtuman tasan klo. 18.00. Eikö ole asiallisinta hoitaa asia loppuun, ja keskustella myöhemmin omistajan kanssa asiasta. Ulkomailla ei yleensä kiirehditä lähtemään töistä kesken, jos asiakkaita riittää. Jos yritys myy kaupassa tavaraa, niin ensisijainen tavoite on myydä sitä tavaraa. Myyjän kannattaa tehdä omistajalle selväksi, että hänen palveluaikansa päättyy tasan klo 18.00 eikä sekuntiakaan yli.

Kannattaisi varmaan neuvotella nuo

teidän työsopimukset uusiksi? Tai opetella katsomaan asiaa vähän enempi ajatuksen kanssa.

Jos työntekijä pelkää tuottavansa voittoa työnantajalleen, niin kannattaa perustaa ihan oma yritys. Yrittäjä palkkaa ihmisen tuottaakseen itselleen rahaa tämän työpanoksella - se on ikään kuin koko homman juju. Fiksu yrittäjä pitää kiinni niistä työntekijöistä, joiden työstä on yritykselle eniten hyötyä esim. asiakastyytyväisyys, kasvava myynti jne. Ja fiksu yrittäjä myös palkitsee nämä työntekijät.

On tyhmää kampittaa oman työnantajan bisnestä. Siinä tekee vain itsestään työttömän. Jos ei halua myydä osaamistaan muille, voi alkaa itse yrittäjäksi.

Mutta entä jollei työnantaja ole fiksu? Jos hän toteaa myyjälle, ettei ole käskenyt häntä jäämään töihin klo 18 jälkeen eikä maksa siitä, että myyjä on jäänyt sinne omaa tyhmyyttään? 

4142/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruma tuote maksaa enemmän kuin hyvän näköinen. Nämä eivät sitten ole ollenkaan makuasioita....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4143/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin illalliselle tuodaan omaa suosikkiviiniä mukana ja aamiaisbufeesta pakataan eväät päiväksi. Saa siinä selitellä monta kertaa, ettei tälläinen käy meillä Suomessa eikä taatusti heidän kotimaassaankaan.

Vierailija
4144/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

helle kirjoitti:

Hotellin illalliselle tuodaan omaa suosikkiviiniä mukana ja aamiaisbufeesta pakataan eväät päiväksi. Saa siinä selitellä monta kertaa, ettei tälläinen käy meillä Suomessa eikä taatusti heidän kotimaassaankaan.

Kyllä monessa maassa on BYO eli tuo oma viini ravintolaan. Veloittavat joskus avausmaksun.

Vierailija
4145/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

helle kirjoitti:

Ei varmaan hotellin illalliselle voi tuoda omaa viinipulloa, mutta briteissä on ravintoloita, joihin voi tuoda oman viinin mukanaan

Vierailija
4146/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen kyllä antanut yrityksille palautetta kun Googlen haussa aukioloajat on päivitetty väärin. Joo näkee ne myös yrityksen sivuilta mutta ei ole iso asia korjata niitä googlellekin, varsinkin kun parhaimmassa tapauksessa haku vielä antaa että "yritys päivitti nämä 2 viikkoa sitten", eli voisi olettaa olevan tuore tieto. Siellä aspat vissiin vaan päivittelee että mitä se daiju selittää että google antaa väärät aukioloajat.

Kyllä se Google päivittää ihan omin päin niitä yritysten tietoja. Mulla oli firma, jonka puitteissa tein projekteja omaan tahtiin, en todellakaan mitään kivijalkakauppaa pitänyt. Ja silti yritykseni oli Googlen mukaan auki klo 8-16. Ikinä en mitään tietoja sinne laittanut enkä olisi niitä sinne halunnut.

No sitten sulla ei varmaan ollut sellainen asiakaskunta joille olisit nähnyt tuon tiedon tarpeelliseksi. Niitä oikeita aikoja voi ehdottaa sinne vaikka av-mamma, ja google ei todellakaan itse päivitä sinne tietoja ja lisää loppuun "yritys päivitti nämä x viikkoa sitten". Ihan naurettava väite.

Onneksi monet firmat ymmärtävät jo asiakaslähtöisyyden ja pystyvät huolehtimaan isoimman hakukoneen ekana näkyvän tuloksen oikeaksi. Näiden kohdalla voi aina luottaa siihen että on tiedot ajan tasalla. Myös Googlen näyttämiin arvosteluihin nämä firmat yleensä vastaavat. Sitten on ne firmat joista jo tietää ettei todellakaan kannata luottaa siihen koska niissä ei osaaminen/ymmärrys/viitsiminen riitä päivittämään noita tietoja.

Vierailija
4147/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylempänä toimihenkilönä (lue: ylityöt on tuntematon käsite) tuntuu oudolta kellon kyylääminen, mutta ehkä se ns. työläisaloilla on sitten niin, että siellä edelleen tehdään tunteja eikä töitä.

Kun palkka maksetaan tunneista, silloin kyylätään kelloa.

Vierailija
4148/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en pysty enkä halua tehdä ilmaiseksi töitä.

Vierailija
4149/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä Apteekissa. Olen selittänyt ulkomaalaistaustaiselle naiselle, (jolla oli jo lapsi mukana), ettei meillä myydä testiä, jonka avulla voi valkata otollisen päivän, että saa lapselleen haluamansa sukupuolen.

Se että sinulla on valokuva tabletilla sinun venäläisestä reseptistä ei oikeuta reseptilääkkeen saamiseen Suomessa.

Yksi ikiaikainen hämmennys liittyy lääkkeen tilaamiseen/saatavuuteen.

1) Jos lääkettä ei ole ollut tukussa pariin kuukauteen, en saa sitä tilattu sinulle huomiseksi. Ja naapuriapteekilla on sama tilanne vaikka kuinka menisit sinne meidän ovia paiskoen.

2) Jos tilaat lääkkeen itsellesi apteekkiin A, se ei ole seuraavana päivässä Apteekissa B tai C odottamassa sinua. Ja vaikka lääke hyllystä löytyisi, et saa sitä ilmaiseksi, vaikka maksoit sen toiseen apteekkiin.

"Haluan niitä pyöreitä valkeita pillereitä, en niitä mitä joskus sain" ei ole riittävästi infoa, että tiedän mitä lääkettä haluat niistä 20 voimassa olevan (ja 15 tyhjäksi menneen/vanhentuneen) reseptin seasta ostaa, etenkin kun et ole meillä aiemmin käynyt ja jokaiselle reseptilääkkeellesi löytyy vähintään 10 rinnakkaisfirman tuotetta.

Vierailija
4150/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Oulun prisman pullokuittia ei hyväksytä Rovaniemen prismaan

Vierailija
4151/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ruokakaupassa kassalla töissä ja keski-ikäinen nainen tuli ostoksille. Hän olisi ostanut useamman askin tupakkaa, monta tölkkiä olutta, suklaata, karkkia ja muutenkin kaikenlaista. Ostokset maksoivat muistaakseni yli 100 euroa ja nainen  yritti maksaa niitä 40 eurolla. Sanoin, että rahat eivät riitä ja että tarvitaan enemmän rahaa. Nainen alkoi vänkäämään, että kyllä sillä 40 eurolla saa ne tuotteet ostaa ja aina ne ovat hänen ostoksiin riittäneet. Minä selitin, että ei riitä, koska ostokset maksavat niin paljon ja että antaako hän lisää rahaa vai jätetäänkö jotain pois ostoksista. Nainen sanoi, etttä ei eduvalvoja ole lähettänyt enempää rahaa, mutta aina viikkoraha on kaupassa ostoksiin riittänyt. Hänellä ei siis ollut enempää rahaa eikä hän halunnut jättää ostoksista mitään pois, hoki vain että kyllä raha riittää, koska onhan siinä sentään 2 seteliä. Lopulta jouduin kutsumaan vartijan paikalle, joka lähti viemään naista väkisin pois, kun hän alkoi huutamaan, uhkailemaan poliisilla ja itkemään. En sitten tiedä, että mikä hänellä oli, kun hän ei ymmärtänyt, että 40 euroa ei riitä yli 100 euron ostoksiin.

Edunvalvoja. Siinä on vastaus asiakkaan käytökseen.

Olin kerran kaupassa edunvalvonnassa olevan henkilön kanssa, tarkoituksena katsoa että rahat riittävät. Tupakkatuotteita ja alkoholia ei ollut lupa ostaa. Ainoastaan elintarvikkeita.

Ilmeisesti makeiset ovat elintarvikkeita, sillä niitä hän osti koko rahalla.

Vierailija
4152/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en voi korvata hajonnutta tuotetta, mikä on kilpailijan valmistama ja ostettu myymälästä, johon emme edes toimita kyseistä tuotetta. Vaikka valmistamme samanlaista tuotetta, niin emme ole vastuussa kilpailijan tavaran laadusta. Vaikka olisimme kuinka lähellä asuinaluettasi, se ei ole meidän ongelmamme kuinka paljon vaivaa sinulle tulee ottaa yhteyttä oikeaan osoitteeseen.

Vierailija
4153/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen kyllä antanut yrityksille palautetta kun Googlen haussa aukioloajat on päivitetty väärin. Joo näkee ne myös yrityksen sivuilta mutta ei ole iso asia korjata niitä googlellekin, varsinkin kun parhaimmassa tapauksessa haku vielä antaa että "yritys päivitti nämä 2 viikkoa sitten", eli voisi olettaa olevan tuore tieto. Siellä aspat vissiin vaan päivittelee että mitä se daiju selittää että google antaa väärät aukioloajat.

Kyllä se Google päivittää ihan omin päin niitä yritysten tietoja. Mulla oli firma, jonka puitteissa tein projekteja omaan tahtiin, en todellakaan mitään kivijalkakauppaa pitänyt. Ja silti yritykseni oli Googlen mukaan auki klo 8-16. Ikinä en mitään tietoja sinne laittanut enkä olisi niitä sinne halunnut.

No sitten sulla ei varmaan ollut sellainen asiakaskunta joille olisit nähnyt tuon tiedon tarpeelliseksi. Niitä oikeita aikoja voi ehdottaa sinne vaikka av-mamma, ja google ei todellakaan itse päivitä sinne tietoja ja lisää loppuun "yritys päivitti nämä x viikkoa sitten". Ihan naurettava väite.

Onneksi monet firmat ymmärtävät jo asiakaslähtöisyyden ja pystyvät huolehtimaan isoimman hakukoneen ekana näkyvän tuloksen oikeaksi. Näiden kohdalla voi aina luottaa siihen että on tiedot ajan tasalla. Myös Googlen näyttämiin arvosteluihin nämä firmat yleensä vastaavat. Sitten on ne firmat joista jo tietää ettei todellakaan kannata luottaa siihen koska niissä ei osaaminen/ymmärrys/viitsiminen riitä päivittämään noita tietoja.

Kylläpä oli taas ylimielinen ja alentuva heitto. Vastauksesi ei kuitenkaan mennyt maaliin, koska esimerkkitapauksessa asiakas haukkui yritys a:n työntekijän, koska yritys b:n tiedot googlessa eivät olleet ajan tasalla. Ymmärsitkö?

Vierailija
4154/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa: "Kyllä, jätitte laukkunne säilöön hetkeksi ja vein sen keittiöön. Mutta sitä ei enää meillä ole!" (Varkaat vierailivat kattoluukun kautta ja veivät laukun.)

Vierailija
4155/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellissa: "Kyllä, jätitte laukkunne säilöön hetkeksi ja vein sen keittiöön. Mutta sitä ei enää meillä ole!" (Varkaat vierailivat kattoluukun kautta ja veivät laukun.)

Millaisessa hotellissa säilytetään laukkuja keittiössä?

Vierailija
4156/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani aloin inhoamaan sanaa "pelisilmä".

Vierailija
4157/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin huoltajille ei ole oikein selvää, että lapsen/teinin täytyy ihan itse tehdä ne läksyt ja kirjoittaa aineet. Se ei ole oikein, että äiti tekee ne.

Vierailija
4158/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteemme oli hinnoiteltu kuin sähkölasku ennen: maksettiin arvioitu ennakko etukäteen vuodeksi ja seuraavana vuonna tuli tasoitus- tai hyvityslasku toteuman mukaisesti.

Yritysasiakkaalle ei millään mennyt perille, että en voinut tietää heidän tulevan vuoden hintaansa etukäteen. Ei auttanut huuto siitä, että tämä tieto tarvitaan budjettiin.

Vierailija
4159/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa hotellissa säilytetään laukkuja keittiössä?

Ja varkaat vierailevat "hetkessä" kattoluukun kautta ja vievät laukun. Kuulostaa ihan Ankkalinnalta.

Vierailija
4160/4751 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

helle kirjoitti:

Kyllä ainakin minun kotimaassa oman pullon tuominen illalliselle on ihan normaalia. Siitä laskutetaan corkage fee. Samoin on ok oman kakun tuominen vaikka synttäri-illalliselle. Siitä taas otetaan cake cutting fee.